En directe

Sense distància

RÀDIO ESTEL

Poblet acollirà, els dies 2 i 3 d'octubre, el primer Congrés de Laics de Catalunya, pensat "per fer una gran xarxa"

El Monestir de Poblet acollirà els dies 2 i 3 d'octubre el primer Congrés de Laics de Catalunya, organitzat per Laïcat XXI. Els organitzadors volen…

Publicat: 15/09/2015 14:30 Actualitzat: 13/10/2021 20:32 per Redacció

Comparteix
El Monestir de Poblet acollirà els dies 2 i 3 d'octubre el primer Congrés de Laics de Catalunya, organitzat per Laïcat XXI. Els organitzadors volen institucionalitzar el treball conjunt de laics i laiques de totes les diòcesis, dins tota una dinàmica estable i permanent. Josep Folguera, de l'equip organitzador, ha definit el congrés com "una iniciativa que parteix de persones que pensen que és un bon moment per repensar la feina del laicat, amb voluntat de fer xarxa i estimular que aquestes persones facin arribar a la societat el missatge que ens uneix com a cristians". Aquest dimarts, en una entrevista a la Fórmula Estel de Ràdio Estel, ha destacat que la xarxa "ja compta amb més de 700 persones d'arreu del país".
Cristians en el món, laics en l'Església i espiritualitat laïcal són els tres eixos d'un congrés en el qual "ja es treballa de fa temps", ha recordat Folguera. "Divendres hi haurà una vetlla nocturna per començar amb energia i reflexionar sobre el que es farà l'endemà, que serà un acte central i distribució en 20 espais diferents a partir dels tres grans temes", ha explicat també. La participació, segons Josep Folguera,  "mostra una il·lusió i una manera de fer novedosa". Per apuntar-se en el congrés, cal entrar a la web del congrés, on hi ha el programa detallat dels continguts, ponents, la manera d'arribar-hi i altres informacions. 
El congrés, segons el responsable de l'organització, "està obert a tothom, i no pretén fer un debat intel·lectual o elevat, perquè tothom s'ha de sentir important". Sobre la comunitat de Poblet, Josep Folguera ha destacat "la gran acollida del monestir als promotors del congrés", particularment la del prior Lluc Torcal, alhora que ha recordat que "la capacitat és limitada", tot i que, segons el mateix Folguera, "els allotjaments i els restaurants no seran un obstacle perquè tothom qui ho desitgi participi en el  Congrés Laïcat XXI".
Finalment, Josep Folguera ha subratllat la  importància de l'espai específic per a joves, pensat perquè molts nois i noies "comparteixin experiències i vagin més enllà de la tecnologia i els dits dels seus mòbils". En l'origen de la iniciativa Laïcat XXI, ha situat "el treball i el contacte boca-orella d'un grup de laics i laiques de Catalunya que van moure per fer coses conjuntament, una inquietud de la qual ha sortit aquest congrés".
Es pot escoltar AQUÍ (minut 31'30") tota l'entrevista a Josep Folguera.

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Affra: "Per mi cantar és sanació, anar a la part més intrínseca de mi"

Affra

Parlem amb la cantautora Affra i el seu productor Daniel Felices sobre 'Al trenzar mis penas', el seu disc debut

6 novembre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

Oriol Francisco, 

MOBILITAT

SOCIETAT

Els usuaris d'autobusos interurbans exigeixen que tots els passatges viatgin asseguts

Tres plataformes del Maresme han obtingut el suport de tots els grups polítics del Parlament per implementar millores als autobusos interurbans

6 novembre 2026

Guillem Andrés, 

Mercè Raga, 

INTERNACIONAL

POLÍTICA

Martin Baron: "Trump ha rebut un càstig per tot el que representa" 

L'exdirector de 'The Washington Post' ha parlat a 'La nit és nostra' d'Eduard Buil, i considera que els resultats electorals dels 'mid-terms' reflecteixen el rebuig dels nord-americans a les polítiques del president i a la seva manera de governar

5 novembre 2026

Redacció,