En directe

Fórmula Estel

POLÍTICA

"Podem fa com un ritual, després de dos fracassos electorals"

El periodista Salvador Aragonés i l'advocat penalista Lluís Batlló han analitzat aquest divendres, des del programa El Mirador de l'actualitat, la situació política després de…

Publicat: 31/05/2019 22:45 Actualitzat: 13/10/2021 20:29

Comparteix
El periodista Salvador Aragonés i l'advocat penalista Lluís Batlló han analitzat aquest divendres, des del programa El Mirador de l'actualitat, la situació política després de les diverses convocatòries electorals de les últimes setmanes, amb la recta final del judici del procés en marxa, la suspensió dels diputats independentistes presos del Congrés, la propera constitució dels ajuntaments i del Parlament Europeu i la imminent investidura de Pedro Sánchez per presidir el govern espanyol. Sobre la investidura de Pedro Sánchez, Batlló ha assegurat que "el que està fent Podem és com un ritual, perquè ha tingut dos fracassos electorals, i ara haurien de veure que els personalismes sovint no funcionen". Aragonés ha destacat que "no seria bo que hi hagués una coalició de govern a Espanya amb Podem, partit que vol visibilitat i protagonisme, fet que pot donar inestabilitat". En defenitiva, ha conclòs que "les coalicions de govern, especialment a Madrid, seria una ganivetada rere l'altre". Finalment ha dit que "no hi ha una sintonia clara entre els socialistes i els de Pablo Iglesias, després que Pedro Sánchez s'hagi menjat molts vots de Podem".
En un altre moment i referint-se als possibles pactes a l'Ajuntament de Barcelona, Batlló ha comentat que "semblava una mica sospitosa la relació de Ciutadans amb Manuel Valls, que és més aviat un outsider en relació amb aquest conglomerat". En aquesta línia, ha qualificat de "positiva la sorpresa d'oferir els vots a Ada Colau, que ara està fent una reflexió sobre uns vots que no són verinosos i que es poden acceptar". Pel que fa a l'opció independentista d'Ernest Maragall, ha comentat que "no seria bo que hi hagués governs independentistes a les dues bandes de la Plaça de Sant Jaume".
Per la seva banda, Aragonés ha comentat que no creu que hi hagi "cap fractura, perquè Manuel Valls és ell i té els 6 regidors, digui el que digui Ciutadans". Igualment ha destacat que "Valls ha estat primer ministre d'un govern socialista a França" i que "no es tracta d'una candidatura de la línia d'Albert Rivera, sinó perquè ha vingut bé els uns als altres". Ha destacat que "tenen en comú que volen vetar l'independentisme" i que, "des del punt de vista ideològic, no hi hauria res estrany en una unió de Barcelona en Comú, PSC i Manuel Valls, perquè seria socialisme amb socialisme". En síntesi, el periodista que "a Barcelona, hi ha l'opció independentista amb Maragall i la no independentista amb Colau".
Es pot escoltar AQUÍ el programa El Mirador de l'actualitat d'aquest divendres 31 de maig.

Tenim peces diverses d’un panorama complex i molt incert. La imatge d’Oriol Junqueras demanant a Pedro Sánchez una trobada per «parlar» queda enrere molt viva, mentre l’independentisme es mou  enmig de diverses opcions. Els processos interns dels partits polítics, més enllà de la qüestió catalana, marquen ara l’inici d’una etapa en què la vida política es prepara per buscar una difícil estabilitat.

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Oriol González Tura: "L’escola està vista com una eina de consum"

Oriol González Tura

Parlem amb el professor, editor i filòleg Oriol González Tura sobre el seu darrer assaig 'Un incís sobre educació i llenguatge'

29 setembre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

HABITATGE

SOCIETAT

Fra Xabier Gómez: "L'emergència d'habitatge necessita una altura de mires"

El bisbe de Sant Feliu demana als partits polítics que posin al centre la realitat de la gent i oblidin els interessos electorals

29 setembre 2026

HABITATGE

Jaime Palomera: “A Espanya els contractes de lloguer es poden acabar de manera molt arbitrària”

El codirector d'IDRA, Jaime Palomera, considera “difícil” l’esborrany del decret d’habitatge pels debats que planteja

29 setembre 2026

Glòria Romero, 

Mercè Raga,