En directe

Fórmula Estel

AUDIOS

Sense categoria

Pol Izquierdo: "Carles Porta és un gran seductor"

El periodista és coautor del reportatge 'Tor: La muntanya maleïda', que va fer al costat de Carles Porta

23 maig 2024

Redacció

Comparteix
Carles Porta a Tor Pol Izquierdo

El periodista Pol Izquierdo assegura que Carles Porta "és un gran seductor perquè sap com posar-se la gent a la butxaca". En una entrevista al programa Fabricació Pròpia de Ràdio Estel, Izquierdo recorda com va ser treballar amb el creador de les sèries Crims i Tor, poc després d'entrar com a ENG a TV3. I és que el 30 minuts 'Tor: La muntanya maleïda" que van fer plegats a finals dels 90 va ser la porta d'entrada d'Izquierdo al món del periodisme. Del seu treball amb Carles Porta a Tor, Izquierdo reconeix que el va "marcar moltíssim", ja que "era molt dur i exigent treballant". Tant que l'ha marcat en la metodologia de treball actual a l'hora de fer entrevistes o pensar el registre d'una seqüència.

Tor, Twin Peaks a la catalana

Izquierdo, que assegura que el passat Nadal va tornar a Tor de visita amb la família i va rememorar la primera vegada que hi va anar, ha titllat la història com el "Twin Peaks català". Per a ell, l'èxit de tot plegat s'amaga en el fet d'estar davant "d'una història de violència i de poder que passa aquí al costat" i també "per la força dels personatges". Tot i la llarga experiència del periodista, assegura que "una vivència periodística com aquesta no l'he tornat a viure".

Un repàs a la trajectòria

Durant la conversa amb Pol Izquierdo, també s'han repassat altres punts àlgids de la seva trajectòria professional. Un d'ells va ser la reobertura del cas de l'assassinat d'Helena Jubany, després que un dels policies implicats en la investigació li expliqués que el jutge que instruïa el cas va aturar la detenció del principal sospitós. També hi ha hagut espai per recordar altres programes com El cim, que tenia per objectiu coronar l’Aconcagua, el sostre del continent americà, Caçadors de bolets, amb la narració d'Òscar Dalmau, o Aeroport, una docusèrie sobre les anècdotes i històries que es generen cada dia a l'Aeroport del Prat de Barcelona.
 

Escolta l'entrevista al periodista Pol Izquierdo

0:00 / 0:00

Més actualitat

SOCIETAT

Pobresa i calor: la doble vulnerabilitat que afecta als barris més pobres de l'àrea metropolitana de Barcelona

Un estudi de la UAB detecta que els barris desafavorits registren fins a 1 ºC més de temperatura que la resta

26 juny 2026

Redacció

CINEMA

CULTURA

ENTREVISTES

SOCIETAT

Ousman Umar i Dani Sancho: "La solució a la migració és crear prosperitat a l'origen"

Ousman Umar i Dani Sancho

Parlem amb Ousman Umar i Dani Sancho sobre la pel·lícula 'Viatge al país dels blancs', on Umar explica el seu viatge des de Ghana a Barcelona

26 juny 2026

Redacció

INTERNACIONAL

Fra Juan Duque: "L'esperança radica en la cooperació del propi ciutadà veneçolà"

La màxima prioritat en aquests moments és el rescat de persones que han quedat entre les runes, amb una desena de milers de desapareguts

26 juny 2026

Redacció