En directe

Fórmula Estel

Sense categoria

"Fem polítiques públiques feministes sense pensar que encara hi ha gent a la caverna" 

La psicòloga Gemma Altell assegura que “l’antifeminisme dels joves no surt del no-res. Ha estat pensat i orquestrat per uns lobbies amb molta habilitat per convèncer-los”

18 maig 2023

Redacció

Comparteix

Gemma Altell alerta que s'estan fent "polítiques públiques feministes sense pensar que encara hi ha gent a la caverna". Altell, psicòloga i fundadora de la consultora social i de gènere G360, assegura que "l'antifeminisme dels joves no surt del no-res. Ha estat pensat i orquestrat per uns lobbies amb molta habilitat per convèncer-los".

Imatge que reflecteix l'antifeminisme

En una entrevista al programa 'El Matí a Ràdio Estel', la psicòloga critica a les institucions per "no trobar el canal per 'vendre' -en el bon sentit de la paraula- unes determinades idees als joves, i que aquestes arribin bé". En canvi, diu, des del sector més conservador ho han sabut trobar.

"Les institucions no troben el canal per 'vendre' unes determinades idees als joves"

Segons Altell, el discurs progressista actual dels pares pot generar l'efecte contrari als adolescents perquè, "per definició, busquen l'espai per ser diferents de la generació anterior". Creu, a més, que "el que més preocupa no és que hi hagi una part de la societat que encara estigui promovent valors conservadors i antifeministes, sinó que hi ha persones que tornen a fer-ho".

"El més preocupant no és que hi hagi una part de la societat que encara estigui promovent valors conservadors i antifeministes, sinó que hi ha persones que tornen a fer-ho"

Sobre les polèmiques declaracions del president de Castella-la Manxa, Emiliano García-Page, parlant de la vida sexual dels seus fills durant un míting de campanya, dient que el seu fill triomfa entre les dones i que, en canvi, la seva filla ha preferit estudiar i que amb ella no té tanta confiança per parlar d'aquests temes; la psicòloga ha assegurat que "tens un problema si no pots parlar d'això amb la teva filla" i que demostra "que les dones estem al servei dels homes envers la sexualitat".

Entrevista a Gemma Altell, psicòloga social

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Joan Carreras i Carme Milán: "El teatre és un joc, i el públic també n'ha de formar part"

L'últim àtom

Parlem amb els intèrprets Joan Carreras i Carme Milán sobre 'L’últim àtom', escrita i dirigida per Jordi Oriol actualment al Teatre Goya

11 juny 2026

Redacció

ACTUALITAT

PAPA LLEÓ

Desirée López: "Quan em parlava el Papa, era com si em parlés l'Esperit Sant"

Desirée López

Parlem amb la jove barcelonina que va donar el seu testimoni colpidor al Papa Lleó XIV durant la vetlla de pregària a l'Estadi Olímpic Lluís Companys

11 juny 2026

Redacció

ESGLÉSIA

ESGLÉSIA CATALUNYA

PAPA LLEÓ

Un impresionant espectacle a la Sagrada Família culmina la benedicció de la Torre de Jesús

La Sagrada Família es va convertir en un gran escenari de llum i de festa com a culminació de la visia de Lleó XIV

11 juny 2026

Redacció