En directe

Sense distància

Sense categoria

"Fem polítiques públiques feministes sense pensar que encara hi ha gent a la caverna" 

La psicòloga Gemma Altell assegura que “l’antifeminisme dels joves no surt del no-res. Ha estat pensat i orquestrat per uns lobbies amb molta habilitat per convèncer-los”

Publicat: 18/05/2023 11:19 Actualitzat: 18/05/2023 11:33 per Redacció

Comparteix

Gemma Altell alerta que s'estan fent "polítiques públiques feministes sense pensar que encara hi ha gent a la caverna". Altell, psicòloga i fundadora de la consultora social i de gènere G360, assegura que "l'antifeminisme dels joves no surt del no-res. Ha estat pensat i orquestrat per uns lobbies amb molta habilitat per convèncer-los".

Imatge que reflecteix l'antifeminisme

En una entrevista al programa 'El Matí a Ràdio Estel', la psicòloga critica a les institucions per "no trobar el canal per 'vendre' -en el bon sentit de la paraula- unes determinades idees als joves, i que aquestes arribin bé". En canvi, diu, des del sector més conservador ho han sabut trobar.

"Les institucions no troben el canal per 'vendre' unes determinades idees als joves"

Segons Altell, el discurs progressista actual dels pares pot generar l'efecte contrari als adolescents perquè, "per definició, busquen l'espai per ser diferents de la generació anterior". Creu, a més, que "el que més preocupa no és que hi hagi una part de la societat que encara estigui promovent valors conservadors i antifeministes, sinó que hi ha persones que tornen a fer-ho".

"El més preocupant no és que hi hagi una part de la societat que encara estigui promovent valors conservadors i antifeministes, sinó que hi ha persones que tornen a fer-ho"

Sobre les polèmiques declaracions del president de Castella-la Manxa, Emiliano García-Page, parlant de la vida sexual dels seus fills durant un míting de campanya, dient que el seu fill triomfa entre les dones i que, en canvi, la seva filla ha preferit estudiar i que amb ella no té tanta confiança per parlar d'aquests temes; la psicòloga ha assegurat que "tens un problema si no pots parlar d'això amb la teva filla" i que demostra "que les dones estem al servei dels homes envers la sexualitat".

Entrevista a Gemma Altell, psicòloga social

0:00 / 0:00

Més actualitat

ESGLÉSIA CATALUNYA

SOCIETAT

Amadeu Carbó: "Els mercedaris de seguida guanyen prestigi i la seva patrona, molt estimada"

L'autor del llibre 'El patronatge de la Mare de Déu de la Mercè' destaca el suport popular en l'oficialitat de la seva festivitat

23 setembre 2026

Carme Munté

Guillem Andrés

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Àgata Roca i Enric Cambray: "El teatre és un dels reductes que se salvaran de la IA"

Àgata Roca i Enric Cambray

Conversem amb els actors Àgata Roca i Enric Cambray sobre 'Ella i Màquina', l'última obra de Sergi Belbel actualment a la sala Heartbreak Hotel

23 setembre 2026

Glòria Romero

Joan Trias

JUSTÍCIA

POLÍTICA

El redactat final del Constitucional, clau en l'aplicació definitiva de la llei d'amnistia

L'advocada Judit Gené remarca que si el redactat del TC no és prou clar, pot donar l'escletxa de dubte al Tribunal Suprem

23 setembre 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga