En directe

Fórmula Estel

RÀDIO ESTEL

Precarietat laboral, solteria i generació millenial

La lleidetana, de la Fuliola, Montserrat Bros, acaba d’escriure el llibre Mujer sin blanca soltera busca. Una novel·la que recull les peripècies de la seva protagonista, Isa Pi,…

31 març 2017

Mercè Raga

Comparteix
La lleidetana, de la Fuliola, Montserrat Bros, acaba d’escriure el llibre Mujer sin blanca soltera busca. Una novel·la que recull les peripècies de la seva protagonista, Isa Pi, una jove de 30 anys, amb doble llicenciatura en Periodisme i  Filosofia i  una estància a Oxford, que intenta sobreviure en el món laboral i sentimental. 

En declaracions a Ràdio Estel, l’escriptora catalana assegura: “No és fàcil ser de la generació més preparada”. Fa tres anys que Montserrat Bros va començar a escriure el blog Mujer sin blanca soltera busca. Sota el pseudònim d'Isa Pi, la periodista dissecciona amb humor i ironia la precarietat laboral, la solteria i la generació millenial al bloc homònim «Mujer sin blanca soltera busca». El bloc compta amb 10.000 visites setmanals. 
Montserrat Bros reflecteix ara en aquesta novel·la, publicada per L'Esfera dels Llibres i amb il·lustracions de la seva cosina Marta Bros, la situació de molts joves de trenta anys, que van acabar la carrera amb ganes de menjar-se el món, però "aquestes il·lusions es van veure truncades per l’escletxa de la crisi”. “Tothom busca el seu lloc a la vida. Un lloc on hem de ser feliços”, ha dit Bros que va començar a esciure el seu bloc després de trobar-se en un punt d’inflexió en la seva vida. La periodista de la Fuliola va començar a esciure el seu bloc per denunciar la precarietat laboral.
Montserrat Bros Pont (la Fuliola, Lleida, 1984) és llicenciada en Periodisme per la Universitat de Navarra i postgrau en Comunicació i Periodisme de Moda per Idec Pompeu Fabra. Va treballar com a redactora de cultura i moda d'Europa Press i va presentar un programa cultural que es va emetre a les televisions locals catalanes a través de Comunicàlia. Ha col·laborat en mitjans com Onda Cero i Jo Dona i com a crítica de cinema a Ràdio Estel.
Aquest dilluns 3 d’abril, a les 19.00, al Col·legi de Periodistes de Catalunya (Rambla Catalunya, 10) Montserrat Bros presentarà el llibre amb la presència de Salvador Aragonés, ex director d’Europa Press Catalunya i professor emèrit de la Universitat Internacional de Catalunya. 
Si vols escoltar l’entrevista sencera pot fer-ho aquí 

Més actualitat

SOCIETAT

La funícula: clau per determinar que el projecte de Xalet de Catllaràs és de Gaudí

Un nou estudi mostra que el reusenc en va ser el dissenyador, però que la construcció va anar a càrrec d'altres arquitectes

20 febrer 2026

Redacció

ENTREVISTES

Miguel Ángel Jordán: "S'ha devaluat el concepte de l'amor"

L'escriptor presenta el seu nou llibre 'Todo lo que Jane Austen me enseñó sobre el amor'

20 febrer 2026

Redacció

CINEMA

CULTURA

ENTREVISTES

Marc Martínez i Bruna Cusí: "L'empatia és la base de la feina actoral"

Cartell del trailer de Balandrau

Parlem amb Marc Martínez i Bruna Cusí sobre 'Balandrau: Vent Salvatge', el film dirigit per Fernando Trullols sobre la tragèdia del 2000

20 febrer 2026

Redacció