En directe

El Matí a Ràdio Estel

ESGLÉSIA MÓN

Pregària per la pau a Jerusalem

Els fidels de la diòcesi de Jerusalem es recolliran en pregària el 19 de maig, vetlla de Pentecosta, per demanar a “l’Esperit Sant que il·lumini…

17 maig 2018

Redacció

Comparteix

Els fidels de la diòcesi de Jerusalem es recolliran en pregària el 19 de maig, vetlla de Pentecosta, per demanar a “l’Esperit Sant que il·lumini els cors i canviï les ments dels líders polítics perquè es reuneixin per resoldre aquest conflicte que dura més de cent anys”. Així ho ha explicat a AsiaNews el P. Ibrahim Shomali, sacerdot palestí i canceller del patriarcat llatí de Jerusalem.

La convocatòria de la pregària l’ha feta l’administrador apostòlic del patriarcat, Mons. Pierbattista Pizzaballa. El prelat ha expressat el “dolor profund pels violents enfrontaments, enèsima explosió d’odi i violència”.

Segons Mons. Pizzaballa, la situació ha esdevingut “un cercle viciós i estem obligats a condemnar tota forma de violència, tot ús cínic de vides humanes i de violència desproporcionada”. Per això, ha convidat tota la comunitat cristiana de la diòcesi a pregar “per la pau per a tots els habitants, per la pau a Jerusalem, per totes les víctimes d’aquest conflicte interminable”. I ha afegit: “Tots hem de pregar encara més per la pau i per la nostra conversió i per la de tothom.”

El P. Ibrahim ha assenyalat que aquesta pregària es farà a totes les parròquies del patriarcat, a les 17.00,  i “també el diumenge de Pentecosta serà una jornada per la pau. Jerusalem és la mare de tots aquells que viuen en aquesta terra: cristians, musulmans i hebreus”. Per això, la invitació a “pregar per la nostra terra” s’adreça “a totes les persones de bona voluntat”.

Preocupació del Papa

El papa Francesc també ha manifestat la seva preocupació per l’augment de la violència “que allunya cada cop més del camí de la pau, del diàleg i de les negociacions”.

El Pontífex ha mostrat el seu “gran dolor pels morts i ferits” i ha reafirmat que “mai l’ús de la violència condueix a la pau. La guerra crida a la guerra, la violència crida a la violència”. Així, ha demanat a totes les parts implicades i a la comunitat internacional que renovin l’esforç “perquè prevalgui el diàleg, la justícia i la pau”.

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

Mamen Duch i Marta Pérez: "T de Teatre torna a TV3 amb una nova sèrie"

Les actrius celebren els 35 anys de la companyia T de Teatre i presenten l'obra 'Avui no ploraré' al Teatre Goya

16 gener 2026

Redacció

SANITAT

La Marató de Donants de Sang vol arribar a les 10.000 donacions

Foto: beteve

Parlem amb Laura Medina, la cap del Banc de Sang i Teixits de l’Hospital de Sant Pau, sobre la marató de donació de sang d'enguany

16 gener 2026

Redacció

INTERNACIONAL

Daniel Roldan, politòleg: "Difícilment un atac americà podrà alterar la situació interna de l'Iran"

L'editor en cap del Catalonia Global Institute detalla que la manca d'articulació de l'oposició dificulta un canvi de règim

15 gener 2026

Redacció