En directe

La nit és nostra

ESGLÉSIA MÓN

Pregària per la pau a Jerusalem

Els fidels de la diòcesi de Jerusalem es recolliran en pregària el 19 de maig, vetlla de Pentecosta, per demanar a “l’Esperit Sant que il·lumini…

Publicat: 17/05/2018 09:40 Actualitzat: 13/10/2021 20:29 per Redacció

Comparteix

Els fidels de la diòcesi de Jerusalem es recolliran en pregària el 19 de maig, vetlla de Pentecosta, per demanar a “l’Esperit Sant que il·lumini els cors i canviï les ments dels líders polítics perquè es reuneixin per resoldre aquest conflicte que dura més de cent anys”. Així ho ha explicat a AsiaNews el P. Ibrahim Shomali, sacerdot palestí i canceller del patriarcat llatí de Jerusalem.

La convocatòria de la pregària l’ha feta l’administrador apostòlic del patriarcat, Mons. Pierbattista Pizzaballa. El prelat ha expressat el “dolor profund pels violents enfrontaments, enèsima explosió d’odi i violència”.

Segons Mons. Pizzaballa, la situació ha esdevingut “un cercle viciós i estem obligats a condemnar tota forma de violència, tot ús cínic de vides humanes i de violència desproporcionada”. Per això, ha convidat tota la comunitat cristiana de la diòcesi a pregar “per la pau per a tots els habitants, per la pau a Jerusalem, per totes les víctimes d’aquest conflicte interminable”. I ha afegit: “Tots hem de pregar encara més per la pau i per la nostra conversió i per la de tothom.”

El P. Ibrahim ha assenyalat que aquesta pregària es farà a totes les parròquies del patriarcat, a les 17.00,  i “també el diumenge de Pentecosta serà una jornada per la pau. Jerusalem és la mare de tots aquells que viuen en aquesta terra: cristians, musulmans i hebreus”. Per això, la invitació a “pregar per la nostra terra” s’adreça “a totes les persones de bona voluntat”.

Preocupació del Papa

El papa Francesc també ha manifestat la seva preocupació per l’augment de la violència “que allunya cada cop més del camí de la pau, del diàleg i de les negociacions”.

El Pontífex ha mostrat el seu “gran dolor pels morts i ferits” i ha reafirmat que “mai l’ús de la violència condueix a la pau. La guerra crida a la guerra, la violència crida a la violència”. Així, ha demanat a totes les parts implicades i a la comunitat internacional que renovin l’esforç “perquè prevalgui el diàleg, la justícia i la pau”.

Més actualitat

SANITAT

"Si posem fàrmacs que disminueixen la gana, podem generar estats de malnutrició"

Els nutricionistes alerten de l'ús de medicaments injectables per aprimar-se

15 setembre 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Toni Casares: "El que s'ha de fer és culturalitzar la política"

Toni Casares

Parlem amb Toni Casares, director d'escena, dramaturg i director de la Sala Beckett, sobre la temporada 26-27 i el desè aniversari al Poblenou

15 setembre 2026

Glòria Romero

Joan Trias

EDUCACIÓ

Encara no has fet servir el val escolar? Així el pots activar i bescanviar abans que acabi el termini

Les famílies amb fills a primària i secundària tenen fins al 30 de novembre per utilitzar els 60 euros d'ajut per a material escolar, distribuït en dos vals

15 setembre 2026

Generalitat de Catalunya