En directe

El Matí a Ràdio Estel

RÀDIO ESTEL

Preparant La Diada i el referèndum

Aquest dilluns 11 de septembre, programa dedicat a la Diada Nacional de Catalunya, amb roda de contactes amb alcaldes. Tots s’han pronunciat sobre la cesió…

11 setembre 2017

@BorjaDeMaria

Comparteix
Aquest dilluns 11 de septembre, programa dedicat a la Diada Nacional de Catalunya, amb roda de contactes amb alcaldes. Tots s’han pronunciat sobre la cesió de locals per a celebrar l’1 d’octubre:
- Raimon Monterde, Sort: "Està clar que es posaran les urnes, està clar que es votarà. I no hi ha més".
- Joan Callau Bartolí, Sant Adrià de Besòs: "Actuarem mantenint la legalitat vigent. Les lleis han estat anul·lades pel TC i per tant, no cedirem locals".
- Rosa Fonoll, Cubelles: “Hi haurà espais per votar, igual que als més de 700 municipis”.
- Albert Piñeira, Puigcerdà: "Es podrà votar com qualsevol altra convocatòria electoral".
De moment, 759 municipis (consultar informació actualitzada) dels 948 que té Catalunya cediran locals per a l'1 d'octubre.
El Secretari Nacional de l’Assamblea Nacional Catalana, Enric Blanes, en referència a la manifestació prevista per aquesta tarda, ha avançat: "Nosaltres som un moviment no violent. Sempre hem fet unes diades molt pacífiques, festives, familiars... I estem veient que el to de la mobilització és aquest". En aquest sentit també s'ha expressat Enric Benavent, professor de la Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés de la Universitat Ramon Llull, a #LaTria, que ha destacat els valors de les manifestacions independentistes de l’11S: "Cívica, amb crides en positiu, alegre, amb esperança, oberta, intergeneracional i creativa".

Més actualitat

ESGLÉSIA CATALUNYA

PAPA LLEÓ

La parròquia de Sant Agustí es posa a punt per rebre Lleó XIV

El pare Denis Pineda destaca la humanitat del Pontífex i el record que té per tots els agustins

12 maig 2026

Redacció

SANITAT

SOCIETAT

Els experts mantenen la calma davant l'hantavirus: “No li és fàcil de contagiar-se, no és com la covid”

Enric Ollé, investigador de la URV, diu que cal estar tranquils entre la població general que no està en contacte amb rosegadors

12 maig 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

La Pegatina: "L'única opció que tenen els músics emergents és viralitzar-se"

La Pegatina

Parlem amb Adrià Salas, Rubén Sierra i Romain Renard de La Pegatina sobre el seu nou àlbum després de dos anys d'aturada: 'Fuegos del Barrio'

12 maig 2026

Redacció