En directe

Fórmula Estel

COMUNICACIÓ

Presentació del llibre “S.O.S cristians” a Santa Maria del Mar

Pilar Rahola ha presentat aquest dimarts a la basílica deSanta Maria del Mar de Barcelona el llibre S.O.Scristians (Columna), una publicació que reivindica els màrtirs…

Publicat: 11/04/2018 00:00 Actualitzat: 13/10/2021 20:30 per Macià Grau

Comparteix

Pilar Rahola ha presentat aquest dimarts a la basílica deSanta Maria del Mar de Barcelona el llibre S.O.Scristians (Columna), una publicació que reivindica els màrtirs cristiansdel segle XXI. L’acte, que ha seguit una gran multitud de gent, ha comptat ambla participació de Josep Cuní i del cardenal Joan Josep Omella, arquebisbe deBarcelona, que ha agraït a Pilar Rahola la veu que dona a la gent que pateix enl’anonimat.

La presentació de l’acte ha anat a càrrec d’EmiliRosales, editor de Columna, que ha descrit el llibre com a “excel·lent iimportant, perquè tracta un assumpte bàsic de drets humans i de la llibertat”. JosepCuní, per la seva banda, ha tingut també paraules d’agraïment per a Rahola, a laqual ha definit com una “font d’amor”, i ha remarcat la importància del llibre enuna societat on “tendim a mostrar-nos insensibles a les realitats i a oblidarles coses ràpidament”.

Unacausa pròpia                                                     

L’autora del llibre ha aprofitat l’acte per explicarquins van ser els motius que van portar a una dona agnòstica com és ella aescriure S.O.S cristians. Com haexplicat, sempre ha tingut una preocupació especial pel dolor de les persones quetot i viure en aquest segle no tenen els mateixos drets que nosaltres. És peraixò que va començar a investigar, fins que va descobrir que hi havia certs païsoson la creu era l’objectiu: “Hi ha països on el simple fet de ser cristianssignifica ser víctimes.” Aquest fet va fer que acabés fent seva la causa detots els màrtirs cristians, que encara avui dia pateixen persecucions pelsimple fet de ser cristians.

Precisament d’aquests màrtirs, n’ha parlat també Omella,que ha recordat que recentment la basílica de Santa Maria del Mar va acollir unacte on un supervivent de la matança a l’església de Mossul va exposar el seutestimoni. És per això que el cardenal ha donat les gràcies a Pilar Rahola, permostrar al món que cada dia hi ha gent que pateix i no és escoltada.

 

 

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Júlia Jové i Xavi Navarro: "Necessitem que les institucions donin suport al teatre musical de creació"

Júlia Jové i Xavi Navarro

Parlem amb els intèrprets Júlia Jové i Xavi Navarro sobre 'Després de nosaltres', un nou musical estrenat a l'Espai Texas

7 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

MOBILITAT

SOCIETAT

Els maquinistes de Rodalies reclamen més seguretat: "No som experts a saber si un mur és bo o no"

Els maquinistes argumenten que no tenien garanties que el servei fos segur, especialment després de l'arbre caigut sobre les vies a Vilanova i la Geltrú

7 octubre 2026

Guillem Andrés, 

Mercè Raga, 

POLÍTICA

Toni Comín: "L'amnistia és el reconeixement que la repressió no és la manera de gestionar un conflicte polític"

L'exconseller de la Generaliat Toni Comín considera el retorn com la victòria d'un poble, del moviment independentista i dels demòcrates

7 octubre 2026

Guillem Andrés, 

Mercè Raga,