En directe

Fórmula Estel

ACTUALITAT

PSC i Comuns insten a Esquerra a aprovar la reforma de la llei de política lingüística sense Junts

Demanen que el text es porti al ple del Parlament per votar-lo.

13 maig 2022

Redacció

Comparteix

L'endemà que Junts anunciés que es despenja definitivament de l'acord per reformar la llei de política lingüística per donar resposta a la sentència judicial que obliga a un 25% de classes en castellà, el PSC i els Comuns posen pressió a Esquerra i demanen que el text es porti al ple del Parlament per votar-lo.

En una entrevista a Ràdio Estel, la diputada del PSC, Esther Niubó, i el diputat d'En Comú Podem Joan Carles Gallego, insisteixen que hi ha la majoria suficient per tirar endavant l'acord i que, fins i tot, estan oberts a possibles modificacions del text per sumar-hi més grups. "Si no es toca una coma el votarem, però també estem disposats a millorar el text", ha dit Niubó.

Per Gallego, si no es porta el text a votació "s'estarà perdent una oportunitat per blindar l'escola catalana i en català".

"Si no es toca una coma el votarem, però també estem disposats a millorar el text", ha dit Esther Niubó

Que Junts hagi abandonat l'acord "era previsible" segons la diputada socialista, que lamenta la "poca seriositat" de Junts, que "posa els interessos de partit per sobre dels del país". En aquest sentit, el diputat dels Comuns, creu que els 'juntaires' "estan fent un despropòsit, que fa mal al país i al professorat".

"Junts està fent mal al país i al professorat"

L'acord entre Esquerra, Junts, PSC i els comuns es va oficialitzar el passat 24 de març i l'endemà, Junts va anunciar que se'n despenjava. En tot aquest temps tant PSC com En Comú Podem expliquen que no s'ha fet cap reunió per mirar d'acostar posicions amb Junts. "En cap moment han concretat quin problema tenen amb l'acord" ha afirmat Joan Carles Gallego. Amb qui sí que s'ha trobat el PSC és amb entitats que, segons assegura la diputada Esther Niubó, "han plantejat dubtes", i per això, des del PSC estan "disposats a millorar el text".

Entrevistes a Esther Niubó, diputada del PSC, i a Joan Carles Gallego, diputad d'En Comú Podem

0:00 / 0:00

Més actualitat

ENTREVISTES

Ricardo Moya: "Estic totalment a favor de la intel·ligència artificial"

El músic i comunicador Ricardo Moya presenta el seu E.P. 'Botánica básica', que navega entre el pop, funk, psicodèlia, música disco...

17 octubre 2025

Redacció

ENTREVISTES

POLÍTICA

50 anys com a taquígrafa al Congrés: "Durant el procés es notava la tensió"

El Ple del Congrés, el 15 de desembre de 2022

Ana Rivero repassa la seva trajectòria al Congrés des de 1975 al llibre 'Luz y taquigrafía. 50 años transcribiendo la historia de España'

17 octubre 2025

Redacció

ECONOMIA I FINANCES

El Col·legi d'Economistes dona per bo el fracàs de l'OPA al Sabadell

L'economista Josep Reyner considera que l'OPA posava en perill la concentració de negoci

17 octubre 2025

Redacció