En directe

Fórmula Estel

MOBILITAT

Barcelona obre a les empreses privades els seus punts de recàrrega de vehicles elèctrics

L'empresa BSM, Barcelona de Serveis Municipals, és qui ha adjudicat a 3 empreses la capacitat de poder fer servir la xarxa pública de recàrrega elèctrica de vehicles de la ciutat

10 febrer 2022

Redacció

Comparteix

L'empresa BSM, Barcelona de Serveis Municipals, és qui ha adjudicat a 3 empreses la capacitat de poder fer servir la xarxa pública de recàrrega elèctrica de vehicles de la ciutat. Fonts de l'empresa han indicat que és un model de col·laboració que volen augmentar en un futur. Actualment, Barcelona compta amb 600 punts tant en superfície com en aparcaments públics.

Des de fa un any l’Ajuntament cobra a tots els usuaris per l’ús d’uns punts que, fins a inicis dels 2021, eren gratuïts. A diferència d’altres consistoris com Madrid, Barcelona no permet a operadors privats instal·lar punts de recàrrega a l’espai públic. El que han fet aquests és posar-los en espais propis, amb preus més competitius.

Així doncs, el model pel qual ara s’aposta per integrar al privat és el de pagament per la utilització de la xarxa pública. I ho permetrà amb la previsió d’un ingrés estimat anual d’uns 54.000 euros de les empreses Efimob, Hastobe i Spirii. BSM, a més, permetrà a aquestes empreses introduir publicitat de restaurants o punts d'interès pròxims, així com comentaris i qualificacions dels clients respecte a les estacions de càrrega.

Més actualitat

ECONOMIA I FINANCES

Oxfam reclama endurir els impostos a les grans energètiques per reduir la desigualtat

Susana Ruiz, responsable de justícia fiscal d’Oxfam Intermón, denuncia que les energètiques augmenten els seus beneficis en contextos de guerra

16 juny 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Siderland: "Volem demostrar que no som només un grup de cançons virals"

Siderland

Parlem amb Uri Plana i Roger Argemí, membres del grup Siderland, sobre l'èxit de la seva cançó 'Tutu Turú'

16 juny 2026

Redacció

ENTREVISTES

PAPA LLEÓ

Encarna Jordán: "Hem de ser humans i fer tot allò que es pugui per ajudar a la humanitat"

Jordán ens explica com va ser l'experiència de parlar amb Lleó XIV i la tasca de la Fundació Amaranta

16 juny 2026

Redacció