En directe

El Matí a Ràdio Estel

MOBILITAT

Barcelona obre a les empreses privades els seus punts de recàrrega de vehicles elèctrics

L'empresa BSM, Barcelona de Serveis Municipals, és qui ha adjudicat a 3 empreses la capacitat de poder fer servir la xarxa pública de recàrrega elèctrica de vehicles de la ciutat

10 febrer 2022

Redacció

Comparteix

L'empresa BSM, Barcelona de Serveis Municipals, és qui ha adjudicat a 3 empreses la capacitat de poder fer servir la xarxa pública de recàrrega elèctrica de vehicles de la ciutat. Fonts de l'empresa han indicat que és un model de col·laboració que volen augmentar en un futur. Actualment, Barcelona compta amb 600 punts tant en superfície com en aparcaments públics.

Des de fa un any l’Ajuntament cobra a tots els usuaris per l’ús d’uns punts que, fins a inicis dels 2021, eren gratuïts. A diferència d’altres consistoris com Madrid, Barcelona no permet a operadors privats instal·lar punts de recàrrega a l’espai públic. El que han fet aquests és posar-los en espais propis, amb preus més competitius.

Així doncs, el model pel qual ara s’aposta per integrar al privat és el de pagament per la utilització de la xarxa pública. I ho permetrà amb la previsió d’un ingrés estimat anual d’uns 54.000 euros de les empreses Efimob, Hastobe i Spirii. BSM, a més, permetrà a aquestes empreses introduir publicitat de restaurants o punts d'interès pròxims, així com comentaris i qualificacions dels clients respecte a les estacions de càrrega.

Més actualitat

INTERNACIONAL

Fra Juan Duque: "L'esperança radica en la cooperació del propi ciutadà veneçolà"

La màxima prioritat en aquests moments és el rescat de persones que han quedat entre les runes, amb una desena de milers de desapareguts

26 juny 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

Cristina La Mar: "Avui en dia l'amor es viu molt diferent"

Cristina La Mar reclama abraçar la mor en el seu àlbum 'Una flora en la luna'

25 juny 2026

Redacció

INTERNACIONAL

Les esllavissades i la liqüefacció, les conseqüències indirectes del terratrèmol

Joan Martínez-Bofill, vicepresident del Col·legi de Geòlegs, avisa dels perills indirectes del terratrèmol a Veneçuela

25 juny 2026

Redacció