En directe

El Matí a Ràdio Estel

Infraestructures

Sense categoria

"Si no es fa una quarta pista a l'aeroport del Prat, s'està condemnant l'economia catalana a quedar enrere"

Guillem López-Casasnovas és un dels impulsors de l'ampliació de l'aeroport del Prat sobre el mar. El catedràtic emèrit d'ecologia de la UB, Narcís Prat, n'està en contra

Publicat: 15/02/2023 13:19 Actualitzat: 15/02/2023 14:38 per Redacció

Comparteix

Guillem López-Casasnovas assegura que, si no es fa la quarta pista a l'aeroport del Prat, s'està condemnant l'economia catalana "a seguir el camí de les companyies 'low cost'" i quedar enrere. El catedràtic d'economia de la Universitat Pompeu Fabra ha explicat en una entrevista al programa 'El Matí a Ràdio Estel' que la inversió que està sobre la taula, de moment, és de 2.200 milions d'euros. Uns diners que, segons explica, ja s'han invertit a Madrid i "ningú s'ha esverat, però aquí semblen definitius per no considerar un projecte".

Guillem López-Casasnovas: "No tenir infraestructures suposa perdre oportunitats"

Presentació del projecte 'Barcelona Mar'

El catedràtic López-Casasnovas també ha detallat que, quan una multinacional mira on ubicar la seva activitat, una de les coses que més té en compte és si hi ha connexió aèria intercontinental. Per això afirma que "no tenir infraestructures suposa perdre oportunitats. I després la gent es lamenta quan una multinacional marxa i deixa llocs de treball a l'aire".

L'economista ha deixat molt clar que l'interès pel projecte ha de ser de la Generalitat i que "no podem supeditar el futur del país a la conveniència d'Aena". López-Casanovas ha afegit que "si només considerem la proposta d'Aena no tindrem pista, ni aeroport de primera, i estarem condemnats a continuar amb l'activitat de baix cost que ara tenim".

Narcís Prat: "La idea provocarà més contaminació atmosfèrica i més creixement de CO₂ "

Una opinió contrària a la que té el catedràtic emèrit d'ecologia de la Universitat de Barcelona, Narcís Prat, qui ha assegurat, també en una entrevista a Ràdio Estel, que la idea "és un desastre mediambiental, que provocarà més contaminació atmosfèrica i més creixement de CO₂". El catedràtic emèrit ha explicat que la proposta de la quarta pista del Prat "genera moltes incerteses", i ha detallat "que, per una banda, es pot dir que s'augmentarà la biodiversitat, però que no es pot assegurar que no s'omplirà d'espècies invasores". Amb tot, l'ecologista Narcís Prat, veu "complicat" que prosperi la idea si al president d'Aena, Maurici Lucena, no li interessa.

Entrevista a l'economista Guillem López-Casasnovas

0:00 / 0:00

Més actualitat

ENTREVISTES

SOCIETAT

Maixabel Lasa: "Si no respectes qui pensa diferent, no pot haver-hi convivència"

Maixabel Lasa

Parlem amb la Maixabel Lasa, vídua de l’exgovernador civil de Guipúscoa, Juan María Jáuregui, assassinat per ETA l'any 2000

24 setembre 2026

Glòria Romero, 

Xavi Toscano, 

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Ivan Herzog: "Crec que estem en el millor moment de la música de la història"

Després de 'Disco de Oro' i l'èxit d''Et prometo', arriba el segon disc d'estudi d'Ivan Herzog, 'Disco de Cristal'.

24 setembre 2026

Joan Trias, 

ESGLÉSIA CATALUNYA

SOCIETAT

Amadeu Carbó: "Els mercedaris de seguida guanyen prestigi i la seva patrona, molt estimada"

L'autor del llibre 'El patronatge de la Mare de Déu de la Mercè' destaca el suport popular en l'oficialitat de la seva festivitat

23 setembre 2026

Carme Munté, 

Guillem Andrés,