En directe

Fórmula Estel

Infraestructures

Sense categoria

"Si no es fa una quarta pista a l'aeroport del Prat, s'està condemnant l'economia catalana a quedar enrere"

Guillem López-Casasnovas és un dels impulsors de l'ampliació de l'aeroport del Prat sobre el mar. El catedràtic emèrit d'ecologia de la UB, Narcís Prat, n'està en contra

15 febrer 2023

Redacció

Comparteix

Guillem López-Casasnovas assegura que, si no es fa la quarta pista a l'aeroport del Prat, s'està condemnant l'economia catalana "a seguir el camí de les companyies 'low cost'" i quedar enrere. El catedràtic d'economia de la Universitat Pompeu Fabra ha explicat en una entrevista al programa 'El Matí a Ràdio Estel' que la inversió que està sobre la taula, de moment, és de 2.200 milions d'euros. Uns diners que, segons explica, ja s'han invertit a Madrid i "ningú s'ha esverat, però aquí semblen definitius per no considerar un projecte".

Guillem López-Casasnovas: "No tenir infraestructures suposa perdre oportunitats"

Presentació del projecte 'Barcelona Mar'

El catedràtic López-Casasnovas també ha detallat que, quan una multinacional mira on ubicar la seva activitat, una de les coses que més té en compte és si hi ha connexió aèria intercontinental. Per això afirma que "no tenir infraestructures suposa perdre oportunitats. I després la gent es lamenta quan una multinacional marxa i deixa llocs de treball a l'aire".

L'economista ha deixat molt clar que l'interès pel projecte ha de ser de la Generalitat i que "no podem supeditar el futur del país a la conveniència d'Aena". López-Casanovas ha afegit que "si només considerem la proposta d'Aena no tindrem pista, ni aeroport de primera, i estarem condemnats a continuar amb l'activitat de baix cost que ara tenim".

Narcís Prat: "La idea provocarà més contaminació atmosfèrica i més creixement de CO₂ "

Una opinió contrària a la que té el catedràtic emèrit d'ecologia de la Universitat de Barcelona, Narcís Prat, qui ha assegurat, també en una entrevista a Ràdio Estel, que la idea "és un desastre mediambiental, que provocarà més contaminació atmosfèrica i més creixement de CO₂". El catedràtic emèrit ha explicat que la proposta de la quarta pista del Prat "genera moltes incerteses", i ha detallat "que, per una banda, es pot dir que s'augmentarà la biodiversitat, però que no es pot assegurar que no s'omplirà d'espècies invasores". Amb tot, l'ecologista Narcís Prat, veu "complicat" que prosperi la idea si al president d'Aena, Maurici Lucena, no li interessa.

Entrevista a l'economista Guillem López-Casasnovas

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Michael Andreas: "S'hauria d'introduir la música clàssica a les escoles"

Michael Andreas Häringer

Parlem amb el pianista Michael Andreas Häringer sobre la seva jove trajectòria internacional

2 desembre 2025

Redacció

RÀDIO ESTEL

Miquel Murga, al cel sigui

Aquest dimarts, 2 de desembre de 2025, ha mort als 65 anys Miquel Murga, actor, comunicador i gran amic de Ràdio Estel

2 desembre 2025

Redacció

Barcelona

NADAL

Torna la Fira de Santa Llúcia, el mercat del pesebre més antic del món

Fira de Santa Llúcia

La Fira de Santa Llúcia 2025 torna amb un arbre de Nadal de 14 metres, 215 parades dedicades al pessebre i novetats artesanals

2 desembre 2025

Redacció