En directe

El Matí a Ràdio Estel

RÀDIO ESTEL

Quin tractament haurien de tenir les diferents confessions en una Catalunya independent?

El Parlament de Catalunya ha creat la Comissió Parlamentària del procés constituent, que durant els propers mesos invitarà diverses entitats i institucions i els ciutadans…

Publicat: 29/04/2016 10:00 Actualitzat: 13/10/2021 20:31

Comparteix
El Parlament de Catalunya ha creat la Comissió Parlamentària del procés constituent, que durant els propers mesos invitarà diverses entitats i institucions i els ciutadans en general a fer aportacions a una possible constitució catalana.
Arrel d’això, la Fundació Claret obre un debat sobre aquest tema en el seu XVIII Simposi que porta el següent títol: “Catalunya aconfessional o laica? La regulació jurídica del fet religiós i les diverses confessions”. En una taula rodona, representats de diversos partits polítics explicaran quines són les seves propostes sobre la regulació jurídica del fet religiós i la relació amb les confessions religioses.
Aquest divendres a la Fórmula Estel hem parlat amb en Marcel Joan, patró de la Fundació Claret i membre del Grup Sant Jordi:"Es parla de manera constant de les relacions entre l'Església i l'Estat: hi ha molta confussió terminològica", ha apuntat Joan. "Quan es parla de laicitat es tendeix a referir-se al laicisme", i ha definit laicisme com "posició ideològica que nega que hi hagi una presència pública del fet religiós en la societat".
"Hi ha una certa tendència en l'esquerra, sobretot en una esquerra que té el rellotge aturat, a intentar situar la religió a la sagristia. La Fundació Claret sempre ha estat en llocs de frontera, de debat, d'oferir pistes pel futur en la societat d'avui". Entre els temes que es plantejaran en el Simposi, estan: "Quin model de laicitat? Quines relacions amb les esglésies, en plural? Quin paper tenen les festivitats? L'assignatura de religió? L'escola concertada?"
El patró de la Fundació Claret creu que "no és precipitat obrir aquest debat" i que "hauria de ser molt present en les nostres parròquies i comunitats".
Escolta l'entrevista a Marcel Joan (minut 28)

Més actualitat

ENTREVISTES

POLÍTICA

Josep Rull: “La prioritat hauria de ser apropar la Diada als catalans abans que portar-la a Extremadura” 

El president del Parlament és entrevistat a 'La Nit és nostra' de Ràdio Estel on parla sobre la Diada, la crisi migratòria a Ceuta i l’extrema dreta

8 setembre 2026

Eduard Buil

Judit Casellas

ENTREVISTES

JUSTÍCIA

Ramon Espadaler: "Hem acordat incrementar el nombre de jutges a Catalunya en 91"

El conseller de Justícia explica la incorporació de jutjats de nova creació d'infància i adolescència o violència contra la dona

7 setembre 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

RÀDIO ESTEL

Ràdio Estel estrena temporada amb nou programa nocturn i una aposta renovada per l’entorn digital

L’emissora inicia el 7 de setembre la seva 32a temporada amb el repte de consolidar la graella, reforçar els continguts religiosos i arribar a nous públics

3 setembre 2026

Xavi Toscano