En directe

Fórmula Estel

RÀDIO ESTEL

Ràdio Estel estrena aquest diumenge, 9 d’octubre, a les 22h, “Les passions, segons Rafael Argullol”

Ràdio Estel estrena aquest diumenge, 9 d’octubre, ales 22h, “Les passions, segons RafaelArgullol”, un espai per gentilesa de Catalunya Ràdio. L’espai giraal voltant de les…

Publicat: 08/10/2016 00:05 Actualitzat: 13/10/2021 20:31

Comparteix

Ràdio Estel estrena aquest diumenge, 9 d’octubre, ales 22h, “Les passions, segons RafaelArgullol”, un espai per gentilesa de Catalunya Ràdio.

L’espai giraal voltant de les reflexions de l’escriptor i filòsof Rafael Argullol,catedràtic d’Estètica i Teoria de les Arts a la Facultat d’Humanitats de laUniversitat Pompeu Fabra. Al llarg de tres dècades ha publicat una trentena devolums de poesia, novel·la i assaig; l'últim és 'Pasión del dios que quiso serhombre. Relato y confesión' (Acantilado).

Rafael Argullol desenvolupa la seva tesi enconversa amb Fèlix Riera, exdirectorde Catalunya Ràdio. Per a Argullol, “sense passions caiem en l’apatia i en laindiferència”.

Cadacapítol, d’uns 45 minuts de durada, el filòsofbarceloní, ens ofereix un programa setmanal on aborda, des dediversos punts de vista, les “passions”. Una proposta suggerent a la qualus hi convidem.

Després delcapítol sobre l’amor, arribaran els programes dedicats al poder, la bellesa, eljoc, l’art, l’exploració, l’amistat, el mal, la identitat, la ira i el passat,entre d’altres.


"Què és una passió? Podríem utilitzar moltesparaules per definir una passió, però cap resultaria plenament satisfactòria.Una passió és una inclinació, una força, un poder, un instrument de creació ide destrucció. Sense passions caiem en l'apatia i en la indiferència. Lespassions nodreixen la vida, però també són arriscades, perilloses. L'art, lafilosofia, la literatura han tingut una aproximació contradictòria a lanaturalesa de les passions. Alternativament, les han aconsellat i les handesaconsellat. I és que les passions ens porten cap al millor de nosaltresmateixos, i cap al pitjor. Ens fan generosos i egoïstes, subjectes d'amor id'odi, constructors de bellesa i d'horror. Sigui com sigui, ens és impossibleviure sense passions. Les passions són tan essencials a la condició humana comho són la sang, els ossos, el cor, el cervell. L'home són les seves passions."

Rafael Argullol

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

TELEVISIÓ

Carlos Chamarro: «M'agradaria molt treballar a Barcelona»

L'actor català des de fa sis temporadas a 'La que se avecina', repassa la seva trajectòria professional a 'Amb Llum Pròpia 2.0', amb Eduard Buil, recorda l'èxit de 'Camera Café' i parla de la seva vida actual entre Madrid, el teatre i la família.

6 novembre 2026

Redacció, 

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Affra: "Per mi cantar és sanació, anar a la part més intrínseca de mi"

Affra

Parlem amb la cantautora Affra i el seu productor Daniel Felices sobre 'Al trenzar mis penas', el seu disc debut

6 novembre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

Oriol Francisco, 

MOBILITAT

SOCIETAT

Els usuaris d'autobusos interurbans exigeixen que tots els passatges viatgin asseguts

Tres plataformes del Maresme han obtingut el suport de tots els grups polítics del Parlament per implementar millores als autobusos interurbans

6 novembre 2026

Guillem Andrés, 

Mercè Raga,