En directe

La nit és nostra

RÀDIO ESTEL

Ràdio Estel estrena aquest diumenge, 9 d’octubre, a les 22h, “Les passions, segons Rafael Argullol”

Ràdio Estel estrena aquest diumenge, 9 d’octubre, ales 22h, “Les passions, segons RafaelArgullol”, un espai per gentilesa de Catalunya Ràdio. L’espai giraal voltant de les…

Publicat: 08/10/2016 00:05 Actualitzat: 13/10/2021 20:31

Comparteix

Ràdio Estel estrena aquest diumenge, 9 d’octubre, ales 22h, “Les passions, segons RafaelArgullol”, un espai per gentilesa de Catalunya Ràdio.

L’espai giraal voltant de les reflexions de l’escriptor i filòsof Rafael Argullol,catedràtic d’Estètica i Teoria de les Arts a la Facultat d’Humanitats de laUniversitat Pompeu Fabra. Al llarg de tres dècades ha publicat una trentena devolums de poesia, novel·la i assaig; l'últim és 'Pasión del dios que quiso serhombre. Relato y confesión' (Acantilado).

Rafael Argullol desenvolupa la seva tesi enconversa amb Fèlix Riera, exdirectorde Catalunya Ràdio. Per a Argullol, “sense passions caiem en l’apatia i en laindiferència”.

Cadacapítol, d’uns 45 minuts de durada, el filòsofbarceloní, ens ofereix un programa setmanal on aborda, des dediversos punts de vista, les “passions”. Una proposta suggerent a la qualus hi convidem.

Després delcapítol sobre l’amor, arribaran els programes dedicats al poder, la bellesa, eljoc, l’art, l’exploració, l’amistat, el mal, la identitat, la ira i el passat,entre d’altres.


"Què és una passió? Podríem utilitzar moltesparaules per definir una passió, però cap resultaria plenament satisfactòria.Una passió és una inclinació, una força, un poder, un instrument de creació ide destrucció. Sense passions caiem en l'apatia i en la indiferència. Lespassions nodreixen la vida, però també són arriscades, perilloses. L'art, lafilosofia, la literatura han tingut una aproximació contradictòria a lanaturalesa de les passions. Alternativament, les han aconsellat i les handesaconsellat. I és que les passions ens porten cap al millor de nosaltresmateixos, i cap al pitjor. Ens fan generosos i egoïstes, subjectes d'amor id'odi, constructors de bellesa i d'horror. Sigui com sigui, ens és impossibleviure sense passions. Les passions són tan essencials a la condició humana comho són la sang, els ossos, el cor, el cervell. L'home són les seves passions."

Rafael Argullol

Més actualitat

VIOLÈNCIA MASCLISTA

Patricia Melgar: “Volem desterrar de les nostres vides el masclisme” 

La investigadora ha parlat al programa 'La nit és nostra' d'Eduard Buil', sobre la cultura de la violació, les noves formes de violència masclista i la necessitat de conscienciar els joves, en el marc del Fòrum Jove d'aquest divendres.

4 novembre 2026

Redacció, 

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Joan Luna i Jordi Pastor: "El còmic és una bona eina per explicar molts temes complicats"

Joan Luna i Jordi Pastor

Parlem amb Joan Luna i Jordi Pastor, autor i il·lustrador de la novel·la gràfica 'Son cuatro días' publicada per l'editorial Astiberri

4 novembre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

Oriol Francisco, 

INTERNACIONAL

Ernesto Pascual: "En aquest context, el president dels Estats Units no és tan fort com en altres països"

El doctor en relacions internacionals exposa que en aquest final de mandat pot haver-hi vetos mutus entre Trump i els demòcrates a la cambra baixa i el Senat

4 novembre 2026

Guillem Andrés, 

Mercè Raga,