En directe

Fórmula Estel

RÀDIO ESTEL

Ràdio Estel estrena ‘Condemnes compartides’, un programa per acostar als oients la humanitat dels presos

Núria Ortín i Ramon Espadaler insisteixen en treballar en la inserció dels interns

13 octubre 2025

Redacció

Comparteix

Aquest dissabte 18 d’octubre s’estrena a la graella de Ràdio Estel el programa ‘Condemnes Compartides’, presentat i dirigit per la periodista Núria Ortín, directora de la Fundació Obra Mercedària. Es tracta d’un programa d’entrevistes que té la voluntat d’apropar a l’oient el vessant més humà de les persones que estan complint condemna a les presons de Catalunya. Amb un format d’entrevista d’uns 25 minuts, cada setmana, es parlarà amb un reclús i amb una persona que l’acompanyi en la seva història.

El programa “intentarà parlar amb tots els actors implicats en la vida penitenciària perquè la gent es faci càrrec que vol dir viure i conviure en una presó”, ha explicat la presentadora del programa Nuria Ortín, en una entrevista a El Matí a Ràdio Estel. Ortin ha afegit que “té la voluntat d’humanitzar els presos i d’explicar les històries de les persones que estan a la presó i posar en el mapa l’obra dels Mercedaris que fa 8 segles que treballen a les presons per reinserir els presos”.    

El programa compta amb el suport del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya. Per al conseller de Justícia Ramon Espadaler, que també ha passat pel Matí a Ràdio Estel, aquest programa representa “una aproximació a les presons des d’una perspectiva oberta”.

El programa Condemnes comparties neix arran de la publicació del llibre amb el nom, també escrit per Núria Ortín. En aquest llibre, la directora de la Fundació Obra Mercedària, reuneix  33 entrevistes amb presos i els religiosos que comparteixen amb ells el seu dia a dia, acompanyant al lector en una immersió a ple pulmó en el món de la presó. No tècnica o teòrica, sinó vivencial, posant el focus en la humanitat que palpita entre reixes. I ara això és el que es vol traslladar a l’oient a través dels micròfons de Ràdio Estel.   

El programa Condemnes compartides s’emetrà cada dissabte a partir del 18 d’octubre, després de la missa en directe des de la Basílica de la Mercè. També es podrà recuperar des del servei Ràdio a la Carta.

Recupera l'entrevista

Entrevista a Núria Ortín i Ramon Espadaler

0:00 / 0:00

Més actualitat

SOCIETAT

Bea Fernández, Arrels Fundació: "El canvi climàtic té una conseqüència directe en les persones que viuen al carrer"

Arrels Fundació retreu que les administracions tenen polítiques de disgregació de les persones sense llar

13 febrer 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Alba Careta: "Un disc de música jazz és la foto d’un moment"

Alba Careta

Parlem amb la trompetista i cantant Alba Careta sobre el seu quart disc, 'Panical', que connecta terra, feminitat, energia i Nova Cançó

13 febrer 2026

Redacció

SOCIETAT

Amadeu Carbó: "El carnaval és cristià del tot, no té sentit sense la Quaresma al darrere"

L'historiador lamenta que els moments de transgressió del carnaval s'han anat perdent en les darreres dècades

13 febrer 2026

Redacció