En directe

Sense distància

COVID

Rafael Vilasanjuan, director de l'ISGlobal: "Baixar la corba seria tornar a un confinament estricte i, aquesta situació, ara mateix no es donarà"

El també membre de la junta de l'Aliança Global per a la Vacunació assegura que quan la nova variant Òmicron comenci a dominar, la velocitat de transmissió començarà a pujar.

Publicat: 22/12/2021 11:55 Actualitzat: 22/12/2021 13:35 per Redacció

Comparteix

La pandèmia no dona treva i la nova variant Òmicron s'imposa a poc a poc a Catalunya. Les dades epidemiològiques segueixen a l'alça al territori i la pressió hospitalària, també. A més, l'11,5% de les proves fetes l'última setmana han donat positiu, quan l'Organització Mundial de la Salut ha especificat que, si es vol donar la pandèmia per controlada, no es pot superar el 5%.

Rafael Vilasanjuan. REDACCIÓN MÉDICA

Per mirar de frenar la sisena onada i a l'espera que el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ho avali, el Govern de la Generalitat ha decidit tornar al toc de queda -des de l'1 fins a les 6 de la matinada-, tornar al teletreball -sempre que sigui possible-, i, entre altres mesures, reduir l'aforament al 50% a l'interior de bars i restaurants.

En una entrevista a Ràdio Estel, el director d'anàlisi i desenvolupament de l'ISGlobal i membre de la junta de l'Aliança Global per a la Vacunació, Rafael Vilasanjuan, ha indicat que l'Òmicron s'acabarà imposant a la variant Delta, ja que té una capacitat de transmissió molt més ràpida. "L'única finestra a l'esperança és que la seva xifra s'està duplicant cada dos dies mentre que, en el pitjor moment de la Delta, es multiplicava cada 3-4 dies".

Vilasanjuan ha explicat que "han de passar entre dues i tres setmanes per què la gent que ha ingressat a l'hospital desenvolupi de manera greu la malaltia i entri a les Unitats de Cures Intensives". En definitiva, el director de l'ISGlobal ha exposat que les restriccions que vol imposar el Govern tindran efecte a partir del mes de gener.

Entrevista a Rafael Vilasanjuan, director d'anàlisi i desenvolupament global d'ISGlobal

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

Laura Llaneli i Jérôme Lefaure: "Fa certa vergonya dir que ets artista"

L'artista i el cofundador de HomeSession posen en valor l'art com a eina de coneixement a la societat

10 setembre 2026

Guillem Andrés

Joan Trias

POLÍTICA

El Sindicat majoritari dels Mossos d'Esquadra, sorprès per la dimissió de Trapero

Imma Viudes, portaveu de l'entitat, confia que el relleu doni continuïtat al treball fet en els darrers anys

10 setembre 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

EDUCACIÓ

ENTREVISTES

Jaume Funes: "No hauria de marxar ningú de l'escola sense voler saber per què passen les coses"

El pedagog reflexiona sobre el malestar del sector educatiu i els reptes que cal afrontar

9 setembre 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga