En directe

Fórmula Estel

COVID

Rafael Vilasanjuan, director de l'ISGlobal: "Baixar la corba seria tornar a un confinament estricte i, aquesta situació, ara mateix no es donarà"

El també membre de la junta de l'Aliança Global per a la Vacunació assegura que quan la nova variant Òmicron comenci a dominar, la velocitat de transmissió començarà a pujar.

22 desembre 2021

Redacció

Comparteix

La pandèmia no dona treva i la nova variant Òmicron s'imposa a poc a poc a Catalunya. Les dades epidemiològiques segueixen a l'alça al territori i la pressió hospitalària, també. A més, l'11,5% de les proves fetes l'última setmana han donat positiu, quan l'Organització Mundial de la Salut ha especificat que, si es vol donar la pandèmia per controlada, no es pot superar el 5%.

Rafael Vilasanjuan. REDACCIÓN MÉDICA

Per mirar de frenar la sisena onada i a l'espera que el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ho avali, el Govern de la Generalitat ha decidit tornar al toc de queda -des de l'1 fins a les 6 de la matinada-, tornar al teletreball -sempre que sigui possible-, i, entre altres mesures, reduir l'aforament al 50% a l'interior de bars i restaurants.

En una entrevista a Ràdio Estel, el director d'anàlisi i desenvolupament de l'ISGlobal i membre de la junta de l'Aliança Global per a la Vacunació, Rafael Vilasanjuan, ha indicat que l'Òmicron s'acabarà imposant a la variant Delta, ja que té una capacitat de transmissió molt més ràpida. "L'única finestra a l'esperança és que la seva xifra s'està duplicant cada dos dies mentre que, en el pitjor moment de la Delta, es multiplicava cada 3-4 dies".

Vilasanjuan ha explicat que "han de passar entre dues i tres setmanes per què la gent que ha ingressat a l'hospital desenvolupi de manera greu la malaltia i entri a les Unitats de Cures Intensives". En definitiva, el director de l'ISGlobal ha exposat que les restriccions que vol imposar el Govern tindran efecte a partir del mes de gener.

Entrevista a Rafael Vilasanjuan, director d'anàlisi i desenvolupament global d'ISGlobal

0:00 / 0:00

Més actualitat

INTERNACIONAL

Amnistia Internacional denuncia que el Consell Europeu està "tombant cap a postulats perillosos"

Dani Vilaró, portaveu d'Amnistia Internacional a Catalunya, assegura que cal complir el sistema d'asil a persones vulnerables

11 desembre 2025

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Núria Cadenes: "Existeix la maldat, però també la bondat"

Núria Cadenes

Parlem amb la periodista i escriptora Núria Cadenes sobre la seva darrera novel·la 'Qui salva una vida'

11 desembre 2025

Redacció

SOCIETAT

Josep Ollé confia que el 'Te Deum' tingui recorregut en l'àmbit litúrgic i de concerts

El compositor detalla la peça que va tancar l'acte de cloenda del Mil·lenari de Montserrat

11 desembre 2025

Redacció