En directe

El rosari

RÀDIO ESTEL

Ramon Arroyo: "Jo no tinc culpa de tenir una esclerosi múltiple, peró sí de com ho afronto"

Ramon Arroyo, després de ser diagnosticat d'esclerosi múltiple, ha corregut una de les proves més dures del triatló, l’ironman. "Fa quasi 12 anys em va començar…

14 juny 2016

@BorjaDeMaria

Comparteix

Ramon Arroyo, després de ser diagnosticat d'esclerosi múltiple, ha corregut una de les proves més dures del triatló, l’ironman. "Fa quasi 12 anys em va començar a fallar la mà dreta i en 48 hores se'm va paralitzar tota la part dreta del cos", ha explicat aquest matí de dimarts a la Fórmula Estel. "En aquell moment el que sens és una por enorme, pànic davant de quelcom desconegut: és una enfermetat crònica, degenerativa i incurable. Se'm va venir al cap Stephen Hawking, encara que no té esclerosi múltiple".

Però Ramon Arroyo va treure forces arran d'una nit d'insomni: "Amb el naixament del primer fill, em vaig posar al costat del bressol, i el nen es va girar i va estirar el braç entre els barrots del bressol. No era capaç d'agafar-ho. Vaig pensar: 'Jo no tinc culpa de tenir una esclerosi múltiple, peró sí de com ho afronto'. Els meus fills es mereixen un pare que els estimi". 
Quan Arroyo va preguntar al metge si podria córrer, li va contestar: "Intenta-ho, però no podràs correr més de 200 metres". Ell, però, ha anat fins arribar a la triatló. Arroyo creu que el 50,1% depén dels metges, i la resta de nosaltres mateixos: "S'han de marcar reptes assolibles, però molt ambiciosos. Amb la família i els amics, el meu equip, pots arribar més lluny del què creus".
Ja està a la venda el seu llibre Rendirse no es una opción, que defineix com "una petita història de superació i amor, escrita des del cor i amb total sinceritat", i el 4 de novembre s'estrena la pel·lícula inspirada en la seva vida.
Escolta l'entrevista a Ramon Arroyo (minut 45)

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

David Serrano i Ángela Cervantes: "Trobo a faltar que s’aposti per una comèdia més adulta”

El director i l'actriu presenten 'Lapönia', una pel·lícula per riure i reflexionar sobre la nostra pròpia cultura i el que la fonamenta

27 març 2026

Redacció

RÀDIO ESTEL

RELIGIÓ

Ràdio Estel ofereix una cobertura especial per Setmana Santa

Ràdio Estel retransmet en directe les diverses litúrgies i actes de pietat de la commemoració cristiana de la passió de Crist

27 març 2026

Redacció

SOCIETAT

'Ve, torna i viu': La campanya per frenar els accidents de trànsit

L’Associació STOP Accidents llança aquesta campanya davant la previsió de gran mobilitat d'aquesta Setmana Santa

27 març 2026

Redacció