En directe

El Matí a Ràdio Estel

RELIGIÓ

Ramon Bassas, nou director d’afers religiosos de la Generalitat: “Vull mantenir i millorar les relacions entre les diferents confessions i el Govern” 

En una entrevista al programa Sense Distància de Ràdio Estel, Bassas ha destacat, “el compromís que ha de tenir el govern amb totes les confessions que conviuen a Catalunya"

10 setembre 2024

Redacció

Comparteix
Ramon Bassas director d’afers religiosos de la Generalitat

La Generalitat acaba de nomenar a Ramon Bassas director general d’Afers Religiosos. Substitueix Carles Armengol, que va ser nomenat l’octubre del 2022. En una entrevista al programa Sense Distància de Ràdio Estel, Bassas ha destacat, primordialment, “el compromís que ha de tenir el govern amb totes les confessions que conviuen a Catalunya”. Bassas ha assenyalat també que rep l’encàrrec amb responsabilitat i ha assenyalat que Catalunya està “en una etapa de reptes pel que fa a la cohesió” i ha apuntat que “els afers religiosos són fonamentals”. També ha comentat que treballarà perquè totes les confessions estiguin representades a Catalunya.  

En un post al seu bloc publicat avui, el nou director general ha explicat la gènesi del seu nomenament. “El dia de Santa Mònica em va rebre al Palau de la Generalitat el conseller Ramon Espadaler. M'havia enviat un whatsapp mentre era de vacances citant-me. Amb el president Salvador Illa havien decidit proposar-me la Direcció General d'Afers Religiosos de la Generalitat de Catalunya. En vam parlar una bona estona, amb tota franquesa i cordialitat, i vaig acceptar aquest honor.”  Bassas també ha recordat el seu trajecte vital i polític lligat al PSC i que afronta el càrrec “amb la més ferma voluntat de servei públic al conjunt del país, governant per tothom.” 

Ramon Bassas i Segura (Mataró, 1968) és un polític, comunicador i militant de l’Acció Catòlica Obrera. Va ser regidor socialista de l'Ajuntament de Mataró (Maresme) des de 1991 a 2011, on portà les carteres de Joventut, adscrit a l'Alcaldia, Serveis Centrals, Seguretat i Urbanisme. Des de 1997 era Tinent d'Alcalde. Blocaire actiu des del juliol de 2004, va ser regidor amb presència a la xarxa de Mataró. Va deixar la política per a ser el responsable de comunicació de Fragmenta Editorial, conservant la mateixa dedicació a les xarxes socials. El nou director d’Afers Religiosos prendrà possessió del càrrec aquest dijous. 

Escolta l'entrevista a Ramon Bassas, nou director general d'Afers Religiosos

0:00 / 0:00

Més actualitat

HABITATGE

L'estat de salut de Salvador Illa ajorna l’acord per l’habitatge amb la Conferència Episcopal Tarraconense

L'hospitalització del president obliga a endarrerir l’acte de signatura, que s’havia de fer el dimarts 27 a la tarda

22 gener 2026

Redacció

MOBILITAT

SOCIETAT

Dignitat a les vies reprova l'estat de la xarxa ferroviària: "Estem abandonats i tirats a les vies"

La portaveu de la plataforma, Anna Gómez, sosté que s'han de revisar totes les estacions i infraestructures

21 gener 2026

Redacció

ENTREVISTES

LLIBRES

Sergi Ramis: "Hi ha relíquies que, si fossin a Roma, tindrien cua"

Sergi Ramis

Parlem amb el periodista i escriptor Sergi Ramis sobre el seu darrer llibre 'El camí dels ossos', un recull de moltes de les relíquies que hi ha a Catalunya

21 gener 2026

Redacció