En directe

Fórmula Estel

POLÍTICA

Raül Romeva explica, a través del seu nou llibre, que cal repensar el model penitenciari

L'exconseller d'Afers Exteriors presenta a Ràdio Estel el seu llibre 'A l'altra banda del mur'

16 febrer 2022

Redacció

Comparteix

Raül Romeva explica, a través del seu nou llibre, que cal repensar el model penitenciari. Després d'estar gairebé quatre anys a la presó per la causa de l'1 d'octubre, l'exconseller Raül Romeva ha escrit el llibre 'A l'Altra banda del mur' amb l'objectiu de repensar el model de presons que hi ha a Catalunya.

L'exconseller Raül Romeva, als estudis de Ràdio Estel

En una entrevista a 'El Matí a Ràdio Estel', ha plantejat diverses reflexions: "Tothom que està a la presó, mereix estar-hi?" A més, ha afirmat que "és contraproduent per a la reparació social" que es privi de llibertat a les persones.

"Les presons són contraproduents per a la reparació social"

L'actual vicesecretari general d'Agenda 2030 d'Esquerra, també apunta que per ell hi ha tres potes que fan que les presons siguin un fracàs: la judicial i fiscal, perquè "és un jutge qui decideix si una persona és condemnada"; també, els mitjans de comunicació quan fan una informació molt centrada en els successos i no tant en el model penitenciari; i, en tercer lloc, el biaix de classe que hi ha amb una "sobrerepresentació" de les persones més pobres.

Salut mental

Romeva també demana posar el focus en els suïcidis, sobretot en aquells que tenen lloc en casos de presó preventiva -quan algú ha d'estar tancat a la presó, inclús, si encara no ha tingut una sentència ferma-. I ha posat com a exemple el cas de l'expresident del Barça, Sandro Rossell.

Resposta al portaveu d'UGT Presons

Per últim, l'exconseller destaca que "fins que et prenen tots els drets i llibertats no prens consciència de què suposa aquest fet", que és molt "greu" i "té conseqüències tant per tu com per la família". I, ha conclòs que "la mirada que té algú que ha estat privat de llibertat durant gairebé quatre anys" en cap cas és la mateixa que algú que algú que no ho ha viscut. Aquest argument l'ha fet servir per contestar les crítiques de Xavier Martínez, portaveu d'UGT Presons, el sindicat majoritari de presons, que l'ha acusat de desconèixer la realitat penitenciària i de fer mal al col·lectiu: "Aquesta afirmació no té cap validesa", ha respos.

Entrevista a Raül Romeva, exconseller i actual vicesecretari general d'Agenda 2030

0:00 / 0:00

Més actualitat

ECONOMIA I FINANCES

Javier Pacheco: "Que ningú ens doni lliçons, la gent vol cobrar més i treballar menys" 

reducció de la jornada laboral

El secretari general de Comissions Obreres a Catalunya respon a les declaracions de Jordi Turull, que deia que els catalans “volien cobrar més i no pas treballar menys”

17 febrer 2025

Redacció

SOCIETAT

Fernando Clavijo: “No té cap sentit que el govern espanyol es desentengui dels menors migrants no acompanyats. És la seva competència” 

menors migrants

El president de les Illes Canàries ho ha dit a Ràdio Estel, on també ha recordat que el seu govern ha presentat tres demandes al Suprem contra la gestió de Pedro Sánchez

14 febrer 2025

Redacció

SOCIETAT

Ivan Pera: "Hem d’incorporar els expats a la ciutat, que se sentin part del barri"

Comissionat del Pacte per Ciutat Vella Ivan Pera

El Comissionat del Pacte per Ciutat Vella de l’Ajuntament de Barcelona és partidari que el districte “es converteixi en el centre de la ciutat” 

11 febrer 2025

Redacció