En directe

Matines

POLÍTICA

"Si una persona vol plegar, plega, no fa un anunci"

El politòleg Jesús Palomar es pronuncia sobre la carta de Pedro Sánchez en què es planteja dimitir i explica que aquest moviment no sorprèn, sinó que "entra dins del perfil del president"

25 abril 2024

Redacció

Comparteix

Jesús Palomar, politòleg de la Universitat de Barcelona (UB) ha valorat que la carta de Pedro Sánchez d'aquest dimecres en què es planteja dimitir "forma part d'una estratègia". "Si una persona vol plegar, plega, no fa un anunci", ha apuntat l'expert en una entrevista al programa 'La Caravana' de Ràdio Estel.

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, arribant a la sessió de control del Congrés dels Diputats el 24 d'abril de 2024 | ACN
El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, arribant a la sessió de control del Congrés dels Diputats el 24 d'abril de 2024 | ACN

En aquest sentit, Palomar ha manifestat que si volgués dimitir, hagués fet una roda de premsa i hauria convocat eleccions. "El que fa és un avís, no es tracta d'una fanfarronada, sinó que està posant els punts sobre les is". En cas contrari, Palomar ha explicat que podria haver plantejat una qüestió de confiança, que fossin els mateixos diputats que diguessin si continua o marxa. El politòleg de la UB ha comentat que el lideratge i trajectòria de Sánchez no és habitual en política i ell ha canviat les dinàmiques, "aconseguint que la persecució contra la seva dona sigui rellevant, tot i que potser un jutge l'acabi absolent".

"Si Sánchez volgués dimitir, hagués fet una roda de premsa i hauria convocat eleccions"

En tot cas, si de veritat dimiteix, Palomar creu que Sánchez haurà estat coherent en la decisió. "Hi ha situacions que traspassen uns límits. Per coherència dirà que no pot continuar exercint. Però no perquè estigui imputada la seva dona, sinó perquè creu que ja n'hi ha prou d'atacs indiscriminats".

"El que fa és un avís, està posant els punts sobre les is"

L'anunci afectarà la campanya electoral catalana?

Palomar veu inevitable pensar que l'anunci de Sánchez també forma part d'una estratègia política. Ara bé, el politòleg és prudent. "No m'agradaria pensar que aquesta maniobra es produeix per capgirar el punt de vista de la seva figura o partit, just quan comença la campanya". Ara bé, creu que aquest moviment sí que afectarà la cursa electoral. "En algun moment sortirà aquest tema, l'oposició ho farà servir", explica.

ESCOLTA L'ENTREVISTA

La valoració del politòleg Jesús Palomar a la carta de Pedro Sánchez en què es planteja dimitir

0:00 / 0:00

Més actualitat

ESGLÉSIA CATALUNYA

PAPA LLEÓ

La parròquia de Sant Agustí es posa a punt per rebre Lleó XIV

El pare Denis Pineda destaca la humanitat del Pontífex i el record que té per tots els agustins

12 maig 2026

Redacció

SANITAT

SOCIETAT

Els experts mantenen la calma davant l'hantavirus: “No li és fàcil de contagiar-se, no és com la covid”

Enric Ollé, investigador de la URV, diu que cal estar tranquils entre la població general que no està en contacte amb rosegadors

12 maig 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

La Pegatina: "L'única opció que tenen els músics emergents és viralitzar-se"

La Pegatina

Parlem amb Adrià Salas, Rubén Sierra i Romain Renard de La Pegatina sobre el seu nou àlbum després de dos anys d'aturada: 'Fuegos del Barrio'

12 maig 2026

Redacció