En directe

Fórmula Estel

ALTRES

Representants de Càritas a Barcelona, Sant Feliu i Terrassa coincideixen: "Una feina permet redescobrir l'esperança"

L’Església celebra aquest diumenge, solemnitat del Cos i la Sang de Crist, el Dia de la Caritat, amb el lema “Viu la caritat, deixa la…

Publicat: 27/05/2016 20:50 Actualitzat: 13/10/2021 20:31 per @IgnasiMiranda

Comparteix
L’Església celebra aquest diumenge, solemnitat del Cos i la Sang de Crist, el Dia de la Caritat, amb el lema “Viu la caritat, deixa la teva empremta”. És el dia que culmina una de les dues principals campanyes anuals de l’entitat catòlica, la del Corpus, amb la presentació aquests dies de les memòries de les Càritas diocesanes, corresponents a l’any 2015, i també amb la col•lecta de demà-passat a les esglésies. Es tracta d’un moment important, després de 8 anys de crisi econòmica que segurament queda enrere pel que fa a les grans xifres però no pas per a centenars de milers de catalans i uns quants milions d’espanyols que no noten aquesta recuperació i, en alguns casos, estan fins i tot pitjor.
En el programa El Mirador de l'actualitat, han participat aquest divendres el director de Càritas Diocesana de Terrassa, Salvador Obiols, el també director de Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat, Joan Torrents, i el responsable d'Acció Social de Càritas Diocesana de Barcelona, Eduard Sala. Tots tres han coincidit en la necessitat "de treballar més perquè les persones ateses redescobreixin l'esperança en forma de feina". Obiols ha destacat que, a Terrassa, han estat ateses "més de 30.000 persones, moltes famílies en situació de desesperació". Torrents ha explicat que, a Sant Feliu, "la xifra d'atesos el 2015 és de més de 40.000 persones", mentre que les de Barcelona, segons ha recordat Sala, és "de gairebé 24.000 sense comptar les Càritas parroquials".
Hi ha algunes dades que interpel•len la necessària caritat dels cristians. Per exemple, la xifra d’aturats que cobren prestació ha passat aquests últims anys de ser un 84 per cent a només un 55. A més, és evident que tenir una feina ja no garanteix, després d’aquesta crisi, sortir del cercle de la pobresa. A Càritas diocesana de Barcelona, d’altra banda, el 47 per cent de les persones ateses l’any passat són d’aquí. Això sí, més enllà de les xifres, hi són els rostres de la necessitat desesperada de caritat. En aquest col·loqui a Ràrio Estel, hem analitzat la importància del braç caritatiu de l’Església, Càritas, i la seva acció en la nostra societat, i ho hem fet amb el testimoni dels tres representants diocesans de Barcelona, Sant Feliu de Llobregat i Terrassa. 
Al final, com a enllaç la caritat amb la festa del Corpus Christi, amb gran tradició d’arrel cristiana als nostres carrers, un dels organitzadors de la Processó de Corpus de Girona, Josep Maria Nogué, ha recordat la importància d'aquesta activitat, amb les catifes i la custòdia que porta el Cos de Crist. A la capital del Gironès, el bisbe Francesc Pardo presidirà la Missa a les 19.00 hores a la catedral i, després, es farà la processó.
Es pot escoltar AQUÍ l'edició del programa El mirador de l'actualitat corresponent a aquest divendres 27 de maig.

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TELEVISIÓ

Pol Rodríguez: "Hi ha fons d'inversió que no tenen cap tipus d'ètica ni de moral"

Pol Rodríguez

Parlem amb Pol Rodríguez, director i creador de 'Ravalejar', la sèrie d'HBO sobre la crisi d'habitatge a Barcelona protagonitzada per Enric Auquer

17 juliol 2026

Glòria Romero

Joan Trias

POLÍTICA

Eva Pous, Alerta Solidària: "L'amnistia no retorna el patiment ni l'estatus polític"

Alerta Solidària assegura que no hi ha possibles interpretacions que puguin els jutges fer per no aplicar l'amnistia

17 juliol 2026

Guillem Andrés

Xavi Toscano

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Marc Artigau: "El sistema està dissenyat perquè el jo superi el nosaltres"

Marc Artigau

Parlem amb l’escriptor i dramaturg Marc Artigau sobre el seu darrer llibre 'Aquest serà el nostre pou', un recull de contes que explora la maldat quotidiana

16 juliol 2026

Glòria Romero

Joan Trias