En directe

El Matí a Ràdio Estel

ESGLÉSIA CATALUNYA

Respostes concretes de l’Església catalana davant de l’escàndol dels abusos sexuals

Ennomés dues setmanes, a causa de l’augment del nombre de denúncies per abusossexuals, l’Església catalana s’ha convertit en el punt de mira de tots elsmitjans…

1 febrer 2019

Redacció

Comparteix

Ennomés dues setmanes, a causa de l’augment del nombre de denúncies per abusossexuals, l’Església catalana s’ha convertit en el punt de mira de tots elsmitjans de comunicació, que cada dia posen més en dubte la validesa de lesmesures d’actuació que s’estan prenent. El que semblava un cas aïllat almonestir de Montserrat, es va convertir en el detonant perquè totes lesvíctimes d’abusos per part de membres de l’Església hagin decidit denunciar-hoi fer-ho públic, i és per això que l’Església ha decidit respondre a les acusacionsamb transparència i humilitat.

Enel cas de Montserrat, pocs dies després de la denúncia de Miguel Ángel Hurtado,la comunitat benedictina va anunciar la creació d’una comissió per estudiartots els possibles casos d’abusos sexuals, formada per laics i pel monjo BernatJuliol, que hi tindrà veu però no vot. A través d’aquesta comissió, lesvíctimes poden enviar un correu per denunciar o informar sobre algun temarelacionat amb els abusos a menors a Montserrat. Els darrers dies, fins a trespersones més han pogut utilitzar aquesta eina per denunciar casos com el d’Hurtado.

Pelque fa a la parròquia de Vilobí d’Onyar, on un mossèn apartat avui delsacerdoci ha estat denunciat per abusar sexualment de diferents menors, elbisbat de Girona també ha anunciat que es crearà una comissió, que encara noestà concretada però que en una primera instància serà interna, i investigarà cadacas a fons.

Al’espera que el 22 de febrer els presidents de les conferències episcopals d’arreudel món es reuneixin amb el papa a Roma precisament per tractar el tema delsabusos sexuals, l’Església catalana ja està actuant per resoldre la situació iafrontar col·lectivament la protecció de la infància. Una mostra d’això latrobem en la jornada sobre la prevenció dels abusos a menors organitzada per laUnió de Religiosos de Catalunya (URC), que se celebrarà a Barcelona el 19 defebrer. Aquesta jornada aplegarà els màxims responsables de les congregacionsreligioses de Catalunya i els responsables de cada bisbat, que treballaranjuntament amb laics experts en el tema per fer front de manera col·lectiva a laprotecció de la infància.

 

 

Més actualitat

ENTREVISTES

JUSTÍCIA

POLÍTICA

Els metges i els forenses conclouen que Jordi Pujol no pot declarar

Jordi Pujol. Foto: ACN, Mar Martí

Parlem amb Jaume Padrós, metge personal de l’expresident Jordi Pujol, sobre el seu estat de salut i com afecta al procés judicial

20 novembre 2025

Redacció

SOCIETAT

La Boqueria, primer mercat del món adaptat per a persones amb autisme

El mercat ha col·locat uns pictogrames a totes les parades i en els pròxims s'incorporarà una guia d'anticipació

20 novembre 2025

Redacció

MEDI AMBIENT

Els reptes de la COP30: "Ens estem movent, però no prou ràpid"

La directora del Grup de Governament del Canvi Climàtic de la UPC, Olga Alcaraz, destaca que cal donar recursos als països en vies de desenvolupament

19 novembre 2025

Redacció