En directe

Matines

ESGLÉSIA CATALUNYA

Respostes concretes de l’Església catalana davant de l’escàndol dels abusos sexuals

Ennomés dues setmanes, a causa de l’augment del nombre de denúncies per abusossexuals, l’Església catalana s’ha convertit en el punt de mira de tots elsmitjans…

1 febrer 2019

Redacció

Comparteix

Ennomés dues setmanes, a causa de l’augment del nombre de denúncies per abusossexuals, l’Església catalana s’ha convertit en el punt de mira de tots elsmitjans de comunicació, que cada dia posen més en dubte la validesa de lesmesures d’actuació que s’estan prenent. El que semblava un cas aïllat almonestir de Montserrat, es va convertir en el detonant perquè totes lesvíctimes d’abusos per part de membres de l’Església hagin decidit denunciar-hoi fer-ho públic, i és per això que l’Església ha decidit respondre a les acusacionsamb transparència i humilitat.

Enel cas de Montserrat, pocs dies després de la denúncia de Miguel Ángel Hurtado,la comunitat benedictina va anunciar la creació d’una comissió per estudiartots els possibles casos d’abusos sexuals, formada per laics i pel monjo BernatJuliol, que hi tindrà veu però no vot. A través d’aquesta comissió, lesvíctimes poden enviar un correu per denunciar o informar sobre algun temarelacionat amb els abusos a menors a Montserrat. Els darrers dies, fins a trespersones més han pogut utilitzar aquesta eina per denunciar casos com el d’Hurtado.

Pelque fa a la parròquia de Vilobí d’Onyar, on un mossèn apartat avui delsacerdoci ha estat denunciat per abusar sexualment de diferents menors, elbisbat de Girona també ha anunciat que es crearà una comissió, que encara noestà concretada però que en una primera instància serà interna, i investigarà cadacas a fons.

Al’espera que el 22 de febrer els presidents de les conferències episcopals d’arreudel món es reuneixin amb el papa a Roma precisament per tractar el tema delsabusos sexuals, l’Església catalana ja està actuant per resoldre la situació iafrontar col·lectivament la protecció de la infància. Una mostra d’això latrobem en la jornada sobre la prevenció dels abusos a menors organitzada per laUnió de Religiosos de Catalunya (URC), que se celebrarà a Barcelona el 19 defebrer. Aquesta jornada aplegarà els màxims responsables de les congregacionsreligioses de Catalunya i els responsables de cada bisbat, que treballaranjuntament amb laics experts en el tema per fer front de manera col·lectiva a laprotecció de la infància.

 

 

Més actualitat

POLÍTICA

Acord pels pressupostos: entre la necessitat i els dubtes de la línia orbital ferroviària

Salvador Illa i Oriol Junqueras han segellat l'acord pels pressupostos de la Generalitat, a l'espera de l'aprovació per part dels Comuns

19 maig 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Jaume Coll Mariné: "La poesia no és per a tothom"

Jaume Coll Mariné

Parlem amb Jaume Coll, poeta, músic i professor associat, sobre el seu poemari 'Com les fulles' guanyador del Premi Carles Riba de poesia

19 maig 2026

Redacció

MOBILITAT

La línia orbital de Rodalies: potencial i escepticisme

El previsible acord dels pressupostos de la Generalitat ha posat novament sobre la taula la línia orbital de Rodalies

18 maig 2026

Redacció