En directe

Fórmula Estel

ESGLÉSIA CATALUNYA

Respostes concretes de l’Església catalana davant de l’escàndol dels abusos sexuals

Ennomés dues setmanes, a causa de l’augment del nombre de denúncies per abusossexuals, l’Església catalana s’ha convertit en el punt de mira de tots elsmitjans…

1 febrer 2019

Redacció

Comparteix

Ennomés dues setmanes, a causa de l’augment del nombre de denúncies per abusossexuals, l’Església catalana s’ha convertit en el punt de mira de tots elsmitjans de comunicació, que cada dia posen més en dubte la validesa de lesmesures d’actuació que s’estan prenent. El que semblava un cas aïllat almonestir de Montserrat, es va convertir en el detonant perquè totes lesvíctimes d’abusos per part de membres de l’Església hagin decidit denunciar-hoi fer-ho públic, i és per això que l’Església ha decidit respondre a les acusacionsamb transparència i humilitat.

Enel cas de Montserrat, pocs dies després de la denúncia de Miguel Ángel Hurtado,la comunitat benedictina va anunciar la creació d’una comissió per estudiartots els possibles casos d’abusos sexuals, formada per laics i pel monjo BernatJuliol, que hi tindrà veu però no vot. A través d’aquesta comissió, lesvíctimes poden enviar un correu per denunciar o informar sobre algun temarelacionat amb els abusos a menors a Montserrat. Els darrers dies, fins a trespersones més han pogut utilitzar aquesta eina per denunciar casos com el d’Hurtado.

Pelque fa a la parròquia de Vilobí d’Onyar, on un mossèn apartat avui delsacerdoci ha estat denunciat per abusar sexualment de diferents menors, elbisbat de Girona també ha anunciat que es crearà una comissió, que encara noestà concretada però que en una primera instància serà interna, i investigarà cadacas a fons.

Al’espera que el 22 de febrer els presidents de les conferències episcopals d’arreudel món es reuneixin amb el papa a Roma precisament per tractar el tema delsabusos sexuals, l’Església catalana ja està actuant per resoldre la situació iafrontar col·lectivament la protecció de la infància. Una mostra d’això latrobem en la jornada sobre la prevenció dels abusos a menors organitzada per laUnió de Religiosos de Catalunya (URC), que se celebrarà a Barcelona el 19 defebrer. Aquesta jornada aplegarà els màxims responsables de les congregacionsreligioses de Catalunya i els responsables de cada bisbat, que treballaranjuntament amb laics experts en el tema per fer front de manera col·lectiva a laprotecció de la infància.

 

 

Més actualitat

MEDICINA

"Els nostres ulls no estan preparats pel canvi digital que ha fet la societat"

El 62% dels adolescents reconeix veure-hi malament

6 de cada 10 joves catalans afirmen no veure-hi bé i l'Associació Visión y Vida alerta: està avançant l'edat d'aparició de vista cansada

1 desembre 2023

Redacció

ABUSOS SEXUALS

"Podria ser que estiguéssim només en la pell del fenomen i que aflorin més casos"

assetjament sexual a les universitats

El conseller d’Universitats, Joaquim Nadal, no descarta que es facin públics més casos d'abús als centres universitaris

30 novembre 2023

Redacció

Sense categoria

Greenpeace: "Els Acords de París no s'estan complint"

COP28 | Getty Images

L'ONG participa en la cimera pel clima COP28 que comença avui a Dubai. Segons la seva portaveu, María Botella, té dipositades "més expectatives que esperances"

30 novembre 2023

Redacció