En directe

Completes

RÀDIO ESTEL

Rocco Buttiglione diu que "hi ha un nou dogma que considera enemic de la democràcia el qui té conviccions fermes"

L’exministre italià Rocco Buttiglione ha dit aquest dijous a Ràdio Estel que existeix un nou corrent dogmàtic basat en la idea d’arraconar, excloure o fins…

26 juny 2014

Redacció

Comparteix

L’exministre italià Rocco Buttiglione ha dit aquest dijous a Ràdio Estel que existeix un nou corrent dogmàtic basat en la idea d’arraconar, excloure o fins i tot perseguir el cristianisme, fins i tot en aquells països propers culturalment a aquesta creença. Buttiglione és l’autor d’un llibre titulat ¿Democracia sin religión?, editat per la nova editorial catalana Stella Maris i presentat ahir a Barcelona. El també catedràtic de Ciències Polítiques ha explicat que aquesta nova visió ideològica és perillosa perquè promou la intolerència. “Hi ha un nou dogma que consisteix a considerar enemic de la democràcia aquell que té conviccions firmes i pensa que tenir valors és un perill”, ha destacat.

Rocco Buttiglione, molt conegut a Itàlia, on també és diputat, es va fer famós arreu d’Europa ara fa 10 anys, quan va acabar renunciant a la proposta de ser comissari europeu amb José Manuel Durao Barroso, després d’unes declaracions seves sobre l’homosexualitat. Buttiglione ha assegurat que les seves paraules es van treure de context. “Jo no volia parlar d’homosexualitat, però preguntaven insistentment i, al final, vaig pensar en un text evangèlic que diu que, si hi ha persones que tenen vergonya de mi davant dels homes, jo tindré vergonya d’ells davant del Pare”, ha aclarit. En aquesta línia, ha dit que va reivindicar “el dret a pensar que l’homosexualitat sigui un comportament desordenat”, però aleshores va afegir que “això està fora de la política”. En aquesta entrevista, ha recordat que “molts van demanar el la seva mort” política. Encara en relació amb això, Buttiglione s’ha referit al seu “amic Tonio Borj, polític maltès, que va dir el mateix l’any 2012, sobre l’homosexualitat, i va superar, en canvi, la votació per ser comissari europeu”.

Precisament Rocco Buttiglione ha destacat la família i el matrimoni entre home i dona com un dels eixos del missatge que inclou el seu nou llibre. “Els cristians no han d’assumir posicionaments que diuen ‘no’. Si ens identifiquen així, hem perdut la batalla. Cal ser positius i propositius i defensar la llibertat de tothom. Dir ‘no’ al matrimoni homosexual és equivocat, perquè cal defensar el matrimoni antropològic i cristià obert a la vida on el tret característic és que es basa en una relació afectiva on neixen nens”, ha conclòs.

El llibre ¿Democracia sin religión?, editat per Stella Maris, reuneix articles de 15 autors de 7 països que acusen algunes tendències del pensament occidental actual d’estar mogudes per la cristianofòbia, i analitzen aquest fenomen. Es pot escoltar l'entrevista aquí (a partir del minut 52'00")

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Júlia Colom: "Les plataformes digitals no ajuden a entendre la profunditat d'un disc"

Parlem amb la cantautora mallorquina Júlia Colom sobre el seu segon disc, 'Paradís', un viatge que ens obre la porta al seu món ple de matisos

6 febrer 2026

Redacció

JUSTÍCIA

POLÍTICA

La sentència del TJUE: "És una victòria de Puigdemont però no és clar que pugui canviar l'estatus jurídic"

El Catedràtic Joan Lluís Pérez Francesch considera que la sentència del TJUE pot tenir una influència moral sobre els jutges

6 febrer 2026

Redacció

ACCIÓ SOCIAL

Mireia Angerri, Mans Unides: "La fam és la punta de l'iceberg de la pobresa"

Mans Unides engega aquest diumenge la seva campanya anual amb el lema "Declara la guerra a la fam"

6 febrer 2026

Redacció