En directe

Fórmula Estel

PAPA LLEÓ

RELIGIÓ

Roma acull l'exposició sobre el mil·lenari de Montserrat

Parlem amb el Pare Bernat Juliol, comissari de l'exposició "Montserrat, un mil·lenni: una contribució benedictina a la construcció d'Europa"

Publicat: 03/10/2025 14:31 Actualitzat: 18/01/2026 21:00 per Redacció

Comparteix

De l'1 al 14 d’octubre, el Palazzo della Cancelleria de Roma acull l’exposició “Montserrat, un mil·lenni: una contribució benedictina a la construcció d’Europa”. La mostra vol explicar els 1.000 anys de Montserrat, posant especial èmfasi en els mil anys de comunitat que han pregat a la Mare de Déu de Montserrat. L’exposició també busca subratllar com els valors benedictins han ajudat a portar progrés a la societat i proposa un diàleg entre passat, present i futur. Segons el Pare Bernat Juliol, comissari de l’exposició: "Posem en valor la vivència benedictina. Hem d'aprendre a viure en comunitat. Hem de compartir uns valors". També ha destacat que el Papa Lleó XIV coneix la realitat de Catalunya.

L’exposició ofereix una experiència immersiva amb audiovisuals i hologrames, cosa que permet als visitants explorar espais habitualment inaccessibles de l’Abadia i descobrir la història i l’herència cultural de Montserrat. En principi aquesta és l’última exposició que es fa en el marc del Mil·lenari de Montserrat. Des de Ràdio Estel, hem parlat amb Pare Bernat Juliol per conèixer tots els detalls de la inauguració de l'exposició a Roma.

Parlem amb el Pare Bernat Juliol

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Àngel Miret: "La majoria de nosaltres som àngels i dimonis alhora"

Àngel Miret

Parlem amb l'advocat Àngel Miret sobre la seva segona novel·la, titulada 'La rebel·lió de l’àngel guardià'

9 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

ENTREVISTES

ESPORTS

LLIBRES

Josep Maria Deu: "Puyal va crear una escola catalana de retransmissió"

Josep Maria Deu

Parlem amb Josep Maria Deu, autor d''El Factor Puyal', sobre una de les figures més cabdals de la retransmissió radiofònica dels partits del Barça

8 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

ENTREVISTES

ESGLÉSIA

PAPA LLEÓ

Jordi Pacheco i Xavier Pete: "Lleó XIV sempre ha volgut que l'Església sigui companya de camí"

Els periodistes de l'Agència Flama repassen les 36 hores de Lleó XIV a Catalunya en el llibre 'Entre Gaudí i el cel'

8 octubre 2026

Carme Munté,