En directe

Fórmula Estel

MEDI AMBIENT

Greenpeace lamenta que Europa permetrà a les grans empreses posar l'etiqueta verda quan inverteixi en energies que no ho són

Consideren un procés de "rentat verd" la proposta de la Comissió Europea d'etiquetar el gas i la nuclear energies sostenibles.

Publicat: 03/02/2022 11:12 Actualitzat: 03/02/2022 11:12 per Redacció

Comparteix

L'endemà que la Comissió Europea s'hagi mostrat a favor que l'energia nuclear i el gas siguin considerades energies de la transició verda, entitats ecologistes com Greenpeace han alçat la veu pel perjudici que això pot comportar en un futur.

En una entrevista a Ràdio Estel, la responsable de taxonomia d'aquesta ONG, Meritxell Bennasar, ha criticat que això no deixa de ser un "procés de rentat verd", on es vol fer passar per sostenibles energies que no ho són. "A tot se li posa el color verd i tot és sostenible, i no és així", ha sentenciat Bennasar. A més, qualificant el gas i la nuclear com a energies verdes, la Comissió Europea obre la porta a grans empreses perquè posin l'etiqueta verda quan inverteixin en gas o nuclears "quan realment no ho són", lamenten des de Greenpeace. "Si tu tens uns estalvis i vols que el teu banc inverteixi en energia verda, aquesta podrà ser la nuclear i tu ni ho sabràs, aquest és el problema", ha explicat Bennasar.

"Si tu tens uns estalvis i vols que el teu banc inverteixi en energia verda, aquesta podrà ser la nuclear i tu ni ho sabràs. Aquest és el problema."

La proposta de la Unió Europea contempla que l'energia nuclear i el gas seran considerades verdes de manera transitòria; fins al 2030 el gas, i fins al 2045 la nuclear. La iniciativa, avalada per Alemanya i França desperta recels i la negativa de països com Espanya, Àustria o Dinamarca.

Des de Greenpeace ja han anunciat que ara començaran un procés de treball amb el Parlament Europeu, que durarà entre quatre i sis mesos, per evitar que la proposta acabi tirant endavant. Perquè la iniciativa no prosperi cal que 353 eurodiputats hi votin en contra.

Entrevista a Meritxell Bennasar, responsable de Taxonomia a Greenpeace Espanya

0:00 / 0:00

Més actualitat

POLÍTICA

El Sindicat majoritari dels Mossos d'Esquadra, sorprès per la dimissió de Trapero

Imma Viudes, portaveu de l'entitat, confia que el relleu doni continuïtat al treball fet en els darrers anys

10 setembre 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

EDUCACIÓ

ENTREVISTES

Jaume Funes: "No hauria de marxar ningú de l'escola sense voler saber per què passen les coses"

El pedagog reflexiona sobre el malestar del sector educatiu i els reptes que cal afrontar

9 setembre 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

EDUCACIÓ

Les famílies reclamen tenir veu en el conflicte educatiu

Jordi de Carreras, president de l'aFFaC, assegura que hi ha reptes que no s'afronten des de fa molts anys i que s'ha d'obrir una nova etapa.

9 setembre 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga