En directe

Fórmula Estel

ESGLÉSIA CATALUNYA

Sebastià Taltavull, nou administrador apostòlic de la diòcesi de Mallorca

El Papa Francesc ha nomenat el bisbe auxiliar de Barcelona, Sebastià Taltavull, nou administrador apostòlic de la diòcesi de Mallorca, en substitució de Xavier Salinas, que passa…

Publicat: 08/09/2016 12:00 Actualitzat: 13/10/2021 20:31 per Redacció

Comparteix
El Papa Francesc ha nomenat el bisbe auxiliar de Barcelona, Sebastià Taltavull, nou administrador apostòlic de la diòcesi de Mallorca, en substitució de Xavier Salinas, que passa a ocupar el càrrec de bisbe auxiliar de València. En la roda de premsa que aquest migdia s'ha celebrat al bisbat de Barcelona s'ha precisat que Mons. Taltavull simultanejarà el treball pastoral al bisbat de Mallorca i a l'arxiprestat de Barcelona i que tindrà «els drets, facultats i missió que, segons norma del dret, competeix als Bisbes diocesans», tal i com s'indica al decret de nomenament de la Congregació per als Bisbes. 
Taltavull només deixaria més endavant la responsabilitat episcopal a Barcelona si fos també ell nomenat pel Papa bisbe titular de Mallorca. El fins ara bisbe de Mallorca, Xavier Salinas, serà traslladat a València per ser bisbe auxiliar d'aquesta arxidiòcesi.
Mons. Taltavull, acompanyat de l'arquebisbe de Barcelona, Mons. Joan-Josep Omella, i del cardenal Lluís Martínez Sistach ha agraït al Senyor i al papa Francesc que s'hagin fixat en ell per fer aquest servei. «Ho faig amb tot l'amor i ho voldria fer bé amb totes les persones que m'acompanyen, amb un criteri sinodal, tal i com indica el papa Francesc.» Mons. Taltavull s'ha dirigit també a tota l'Església que peregrina a Mallorca i també a totes les persones no cristianes.
«No entro a jutjar les causes d'aquest nomenament. S'han dit moltes coses a la premsa [referint-se a l'afer del bisbe Salinas]. Però no hem de jutjar i hem de ser molt humans en aquest sentit», ha dit Mons. Taltavull, que ha recordat que «sempre hem estat amics i ens hem acompanyat.» Igualment, també ha recordat les aportacions que Salinas ha fet a la catequesi. Per la seva banda, el cardenal Martínez Sistach ha subratllat el «gran treball apostòlic que Salinas va fer a la diòcesi de Tortosa.»

Més actualitat

VIOLÈNCIA MASCLISTA

Patricia Melgar: “Volem desterrar de les nostres vides el masclisme” 

La investigadora ha parlat al programa 'La nit és nostra' d'Eduard Buil', sobre la cultura de la violació, les noves formes de violència masclista i la necessitat de conscienciar els joves, en el marc del Fòrum Jove d'aquest divendres.

4 novembre 2026

Redacció, 

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Joan Luna i Jordi Pastor: "El còmic és una bona eina per explicar molts temes complicats"

Joan Luna i Jordi Pastor

Parlem amb Joan Luna i Jordi Pastor, autor i il·lustrador de la novel·la gràfica 'Son cuatro días' publicada per l'editorial Astiberri

4 novembre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

Oriol Francisco, 

INTERNACIONAL

Ernesto Pascual: "En aquest context, el president dels Estats Units no és tan fort com en altres països"

El doctor en relacions internacionals exposa que en aquest final de mandat pot haver-hi vetos mutus entre Trump i els demòcrates a la cambra baixa i el Senat

4 novembre 2026

Guillem Andrés, 

Mercè Raga,