En directe

De Sant Fructuós a Sant Pacià

ESGLÉSIA CATALUNYA

Sebastià Taltavull, nou administrador apostòlic de la diòcesi de Mallorca

El Papa Francesc ha nomenat el bisbe auxiliar de Barcelona, Sebastià Taltavull, nou administrador apostòlic de la diòcesi de Mallorca, en substitució de Xavier Salinas, que passa…

8 setembre 2016

Redacció

Comparteix
El Papa Francesc ha nomenat el bisbe auxiliar de Barcelona, Sebastià Taltavull, nou administrador apostòlic de la diòcesi de Mallorca, en substitució de Xavier Salinas, que passa a ocupar el càrrec de bisbe auxiliar de València. En la roda de premsa que aquest migdia s'ha celebrat al bisbat de Barcelona s'ha precisat que Mons. Taltavull simultanejarà el treball pastoral al bisbat de Mallorca i a l'arxiprestat de Barcelona i que tindrà «els drets, facultats i missió que, segons norma del dret, competeix als Bisbes diocesans», tal i com s'indica al decret de nomenament de la Congregació per als Bisbes. 
Taltavull només deixaria més endavant la responsabilitat episcopal a Barcelona si fos també ell nomenat pel Papa bisbe titular de Mallorca. El fins ara bisbe de Mallorca, Xavier Salinas, serà traslladat a València per ser bisbe auxiliar d'aquesta arxidiòcesi.
Mons. Taltavull, acompanyat de l'arquebisbe de Barcelona, Mons. Joan-Josep Omella, i del cardenal Lluís Martínez Sistach ha agraït al Senyor i al papa Francesc que s'hagin fixat en ell per fer aquest servei«Ho faig amb tot l'amor i ho voldria fer bé amb totes les persones que m'acompanyen, amb un criteri sinodal, tal i com indica el papa Francesc.» Mons. Taltavull s'ha dirigit també a tota l'Església que peregrina a Mallorca i també a totes les persones no cristianes.
«No entro a jutjar les causes d'aquest nomenament. S'han dit moltes coses a la premsa [referint-se a l'afer del bisbe Salinas]. Però no hem de jutjar i hem de ser molt humans en aquest sentit», ha dit Mons. Taltavull, que ha recordat que «sempre hem estat amics i ens hem acompanyat.» Igualment, també ha recordat les aportacions que Salinas ha fet a la catequesi. Per la seva banda, el cardenal Martínez Sistach ha subratllat el «gran treball apostòlic que Salinas va fer a la diòcesi de Tortosa.»

Més actualitat

ENTREVISTES

'De Montserrat a Montserrat': La travessa que uneix el Monestir amb el Carib

Bernat Hervàs i David Boixeda expliquen les peripècies per arribar al Carib i la seva connexió amb la Mare de Déu

12 juny 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Toni Mata: "Els diners són una eina de poder i dominació"

Toni Mata

Parlem amb l'escriptor Toni Mata sobre el seu tercer llibre 'El centre del món' que ha rebut el XVè premi Carlemany per al foment de la lectura

12 juny 2026

Redacció

ESGLÉSIA

ESGLÉSIA CATALUNYA

SOCIETAT

Marta Otzet: "Volíem transmetre l'agraïment a totes les generacions que han fet possible la Sagrada Família"

La directora de Cultura i Acció Socioeducativa de la Sagrada Família mostra la preocupació que tenien d'expressar el sentit de l'obra de Gaudí

12 juny 2026

Redacció