En directe

Fórmula Estel

SOCIETAT

Sergi Pitarch: "Mazón ha quedat com el president més mentider de la història"

El periodista destaca la solitud de Mazón al funeral d'Estat per les víctimes de la dana

30 octubre 2025

Redacció

Comparteix

Aquest dimecres, València ha viscut el funeral d'Estat a les víctimes de la dana, un any després de la tragèdia. El president de la Generalitat, Carlos Mazón, hi ha tingut un paper molt residual i ha estat increpat pels familiars de les víctimes. "Hi va anar com ànima en pena i pràcticament no se'l va veure", ha exposat el periodista Sergi Pitarch, autor del llibre ‘Les hores del caos’. En una entrevista a El Matí a Ràdio Estel, ha detallat com Alberto Núñez Feijóo tampoc no es va apropar a saludar-lo.

El periodista també reprova la gestió que ha fet Mazón de la tragèdia. Així, ha explicat com les associacions de familiars de víctimes han tingut trobades amb líders europeus, però se'ls ha tancat la porta de la Generalitat. A més, manifesta que "ha quedat com el president més mentider de la història, perquè ha explicat nou versions del que va fer i encara no en sabem la veritat".

Respecte al dia de la dana, Pitarch considera que el principal error va ser no prendre-se-la seriosament i que es va deixar endur pel lobby turístic. "Pel pont de Tots Sants, que és dels últims caps de setmana potents, venia la patronal collant molt dient que s'estava exagerant amb les alertes i que no els anava bé perquè tenien cancel·lacions", comenta el periodista. D'aquesta manera, exposa com Mazón i la resta de responsables van planificar un dia normal sense prestar atenció a la dana.

Recupera l'entrevista

Entrevista a Sergi Pitarch

0:00 / 0:00

Més actualitat

ENTREVISTES

Las Migas: "En el flamenc hi ha por a les mescles"

Las Migas presenten 'Flamencas', disc nominat als Latin Grammy com a millor àlbum de flamenc del 2025

6 novembre 2025

Redacció

ACCIÓ SOCIAL

CÀRITAS

Cáritas alerta de la 'metacrisi' que pateix la societat espanyola

L'entitat destaca l'habitatge i la feina com a principals motors de l'exclusió social a l'Estat

5 novembre 2025

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

TV I SÈRIES

Tamar Guttmann i Jep Jorba: "Es dona poc espai a la diversitat musical i és un tresor que tenim"

Tamar Guttmann i Jep Jorba

Parlem amb la productora Tamar Guttmann i el director Jep Jorba sobre 'The Scene Sessions', la sèrie que homenatja l’escena musical barcelonina

5 novembre 2025

Redacció