En directe

Vespres

ACTUALITAT

S'espera que la T-mobilitat estigui totalment operativa el gener del 2023

En una entrevista a 'El Matí a Ràdio Estel', el secretari general del departament de Vicepresidència, Polítiques Digitals i de Territori, Ricard Font, espera que aquesta implantació "es pugui accelerar com més aviat millor".

6 octubre 2021

Redacció

Comparteix

https://t-mobilitat.atm.cat/

En el darrer contracte per desenvolupar el projecte T-Mobilitat, el qual ha tingut accés aquesta emissora, s'estableix un calendari amb 3 fases, la primera de les quals ja està en marxa. En ella es preveu fer les proves, implantar i desplegar la T-mobilitat en els 36 municipis de les 2 primeres zones de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), l'anomenada Zona de Tarifa Plana, en uns cinc mesos. Les altres 4 zones, que comencen a Sitges, Martorell, Terrassa, Granollers i Mataró fins a Igualada. Manresa o Vic hauran d'esperar, com a mínim, fins a l'inici del 2023.

En aquest sentit, el secretari general del departament de Vicepresidència, Polítiques Digitals i de Territori, Ricard Font, ha manifestat en una entrevista a 'El Matí a Ràdio Estel' que, des del Departament de Polítiques Digitals, responsable d'aquesta implantació, espera que es pugui accelerar la T-Mobilitat "com més aviat millor". "Com que Polítiques Digitals és ara responsable d'aquesta implementació, la podem accelerar i ho podem fer al més aviat possible. Però hem d'apuntar bé els problemes reals i el problema real és que és necessària una implantació de més oferta", ha dit Font a Ràdio Estel.

El contracte, signat el 30 de juliol pel director general de l'Autoritat del Transport Metropolità, Pere Torres, estableix un procés total que pot arribar als 30 mesos amb una possible pròrroga de 6 més. També avança que a principis de 2023 es procedirà a la retirada progressiva dels títols actuals amb banda magnètica. L'ATM ha indicat a Ràdio Estel que no s'atreveixen a donar el calendari com a definitiu, tot i que el que apareix al contracte és molt clar. De fet, l'ens responsable del transport metropolità assegura que en temes de calendari, només poden dir que la superació de cada fase determinarà l'inici de la següent.

La T-Mobilitat hauria d'haver començat a funcionar l'any 2017, però s'ha anat prorrogant la seva posada en marxa a dates com el 2021, el 2022 i ara, segons aquesta darrera previsió, el 2023. Els retards han ocasionat ja pèrdues de més de 30 milions d'euros.

Més actualitat

Dolors Sabater: "Són els polítics els qui han de canviar el model policial, no els policies"

Dolors Sabater, presidenta de la CUP al Parlament i de la comissió sobre el model policial dels Mossos d'Esquadra

La presidenta de la CUP al Parlament i presidenta de la Comissió sobre el model policial, acusa el PSC de ser "portaveu del 'lobby' dels sindicats" de la policia

2 desembre 2022

Redacció

"La cultura de la violació està tan arrelada que considerem normals aquestes campanyes"

Moltes mans tapen la cara d'una dona, davant un fons negre.

El principal repte dels moviments feministes és desmuntar aquesta estructura que normalitza i accepta la violència sexual envers les dones

1 desembre 2022

Esquerra reconeix obertament que negocia amb el PSC per l'aprovació dels pressupostos

Marta Vilalta, secretària general adjunta i portaveu d'ERC, en roda de premsa al Parlament el 15 de novembre de 2022

La portaveu adjunta dels republicans, Marta Vilalta és "optimista" amb les negociacions i veu possible començar el debat parlamentari abans d'acabar l'any"

30 novembre 2022

Redacció