En directe

Fórmula Estel

ACTUALITAT

S'espera que la T-mobilitat estigui totalment operativa el gener del 2023

En una entrevista a 'El Matí a Ràdio Estel', el secretari general del departament de Vicepresidència, Polítiques Digitals i de Territori, Ricard Font, espera que aquesta implantació "es pugui accelerar com més aviat millor".

6 octubre 2021

Redacció

Comparteix

https://t-mobilitat.atm.cat/

En el darrer contracte per desenvolupar el projecte T-Mobilitat, el qual ha tingut accés aquesta emissora, s'estableix un calendari amb 3 fases, la primera de les quals ja està en marxa. En ella es preveu fer les proves, implantar i desplegar la T-mobilitat en els 36 municipis de les 2 primeres zones de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), l'anomenada Zona de Tarifa Plana, en uns cinc mesos. Les altres 4 zones, que comencen a Sitges, Martorell, Terrassa, Granollers i Mataró fins a Igualada. Manresa o Vic hauran d'esperar, com a mínim, fins a l'inici del 2023.

En aquest sentit, el secretari general del departament de Vicepresidència, Polítiques Digitals i de Territori, Ricard Font, ha manifestat en una entrevista a 'El Matí a Ràdio Estel' que, des del Departament de Polítiques Digitals, responsable d'aquesta implantació, espera que es pugui accelerar la T-Mobilitat "com més aviat millor". "Com que Polítiques Digitals és ara responsable d'aquesta implementació, la podem accelerar i ho podem fer al més aviat possible. Però hem d'apuntar bé els problemes reals i el problema real és que és necessària una implantació de més oferta", ha dit Font a Ràdio Estel.

El contracte, signat el 30 de juliol pel director general de l'Autoritat del Transport Metropolità, Pere Torres, estableix un procés total que pot arribar als 30 mesos amb una possible pròrroga de 6 més. També avança que a principis de 2023 es procedirà a la retirada progressiva dels títols actuals amb banda magnètica. L'ATM ha indicat a Ràdio Estel que no s'atreveixen a donar el calendari com a definitiu, tot i que el que apareix al contracte és molt clar. De fet, l'ens responsable del transport metropolità assegura que en temes de calendari, només poden dir que la superació de cada fase determinarà l'inici de la següent.

La T-Mobilitat hauria d'haver començat a funcionar l'any 2017, però s'ha anat prorrogant la seva posada en marxa a dates com el 2021, el 2022 i ara, segons aquesta darrera previsió, el 2023. Els retards han ocasionat ja pèrdues de més de 30 milions d'euros.

Més actualitat

AUDIOS

Sense categoria

"Moltes vides es van quedar a la comissaria de Via Laietana"

"Moltes vides es van quedar a la comissaria de Via Laietana"

El president de l'Associació Catalana d'expresos polítics del Franquisme, Carles Vallejo, celebra que la comissaria de Via Laietana es converteixi en un lloc de memòria

17 abril 2024

Infraestructures

POLÍTICA

Alícia Romero respon a Lluís Mijoler: "L'ampliació de l'aeroport del Prat no ha de venir condicionada pel que pensi un únic municipi"

La portaveu del PSC al Parlament, Alícia Romero, intervé al debat de pressupostos amb Jéssica Albiach al fons | ACN

En una entrevista a Ràdio Estel, la número 2 del PSC a les eleccions catalanes del 12 de maig no veu la proposta d'ERC "una solució" per ampliar l'aeroport del Prat

17 abril 2024

Redacció

Infraestructures

POLÍTICA

Lluís Mijoler: "El govern espanyol fa propostes per a l'aeroport, però encara no he vist Óscar Puente trepitjar el Prat"

Lluís Mijoler, número 2 de Comuns-Sumar el 12M, als estudis de Ràdio Estel | RÀDIO ESTEL

El número 2 dels Comuns-Sumar a les eleccions catalanes del 12 de maig manté que el PSC és un soci prioritari, però aposta per un tripartit a la Generalitat

16 abril 2024

Redacció