En directe

La Missa de cada dia

RÀDIO ESTEL

"S'ha de veure la mesquita com un punt per solucionar problemes"

La ISESCO (Organització Islàmica per la educació, la ciència i la cultura) ha escollit la mesquita As-sunnah, ubicada al polígon Granja Vila de Reus, com a exemple a…

17 juliol 2018

@BorjaDeMaria

Comparteix
La ISESCO (Organització Islàmica per la educació, la ciència i la cultura) ha escollit la mesquita As-sunnah, ubicada al polígon Granja Vila de Reus, com a exemple a seguir per les comunitats islàmiques de Catalunya i Espanya
Mohamed Said Badaoui, portaveu de la mesquita de Reus, ha explicat a la primera hora de la Fórmula Estel la tasca de la mesquita a la zona de Reus i comarca. "A la nostra ciutat ens hem pogut explicar i dur a terme inicitives que han estat molt positives, de cara a la ciutat i a la nostra comunitat. La mesquita ha de ser un referent dins de la ciutat, no s'ha de veure la mesquita com un problema, sinó com un punt per solucionar els problemes que existeixen a la ciutat per part de la comunitat musulmana"
El presentador de RàdioEstel, Joan Trias, li ha preguntat sobre integració, obertura de mesquites, coneixement de l'Islam i terrorisme
El portaveu de la mesquita de Reus prefereix parlar abans de respecte que d''integració: “El primordial és el respecte: cadascú pot dur a terme la seva religió i cultura, però sempre amb respecte i intentant entendre’s el millor possible”.
Mohamed Said Badaoui ha admés que costa obrir una mesquita: “Amb la política actual, la majoria dels temples de culte s’obren a polígons industrials. Em sembla que té una part de discrimació, és com si el treguessis de la ciutat i no tinguessin tanta importància com temples de la ciutat”. 
També ha tractat la radicalització de joves: “La majoria dels nois s’informen fora de les mesquites, a les xarxes socials, on troben qualsevol resposta. Estem donant la possibilitat que s’informin directament des de la mesquita”, ha explicat Badaoui. 
Reunió Trump-Putin
Aquest dimarts a la Fórmula Estel també hem parlat de la reunió entre el president nord-americà Donald Trump i el president rus Vladimir Putin, amb Alexander Golovin, membre de Catalans Lliures: “Els mitjans, i especialment EUA, els interessava el tema de la ingerència russa, i tota la resta va passar desapercebut”. I ha afegit: “Han arribat a acords per augmentar l’ajuda humanitària a Síria, on estan en bàndols diferents”.
La psicòloga Núria Benedito ha obert el programa d'avui amb El Pensament del Dia
Escolta l'hora informativa de la Fórmula Estel

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Jordi Sales i Esther Barcelona: "Les llegendes també defineixen qui som com a país"

Jordi Sales i Esther Barcelona

Parlem amb Jordi Sales i Esther Barcelona, impulsors del projecte Unitat de Llegenda, sobre el seu llibre 'Mites i llegendes catalans'

2 juliol 2026

Redacció

ESPORTS

SOCIETAT

El Tour a Barcelona: entre l'atracció mundial i les contradiccions per la despesa

Catalunya viu les tres primeres etapes de la cursa ciclista més important del món

2 juliol 2026

Redacció

SANITAT

El SIRT7: La proteïna clau per protegir el cromosoma X de l'envelliment

Un equip de l'Institut de Recerca contra la Leucèmia Josep Carreras ha descobert que la proteïna SIRT7 és clau per protegir el cromosoma X

2 juliol 2026

Redacció