En directe

Fórmula Estel

POLÍTICA

“S’han comès errors greus en aquesta crisi, fins i tot ideològics"

Els vots del PNB i Ciutadans han permès a Pedro Sánchez aprovar la cinquena pròrroga de l’estat d’alarma, que s'allarga només per 15 dies, fins…

Publicat: 21/05/2020 01:45 Actualitzat: 13/10/2021 20:29

Comparteix
Els vots del PNB i Ciutadans han permès a Pedro Sánchez aprovar la cinquena pròrroga de l’estat d’alarma, que s'allarga només per 15 dies, fins al 7 de juny, i no pas per cinc setmanes, fins al final de la desescalada, com volia l'executiu. Es repeteix, per tant, la mateixa fórmula de la pròrroga anterior, en un canvi d'aliances que Esquerra Republicana ha criticat durament en aquesta sessió de dimecres al Congrés. El politòleg Ton Verdeny ha dit aquest mateix dimecres que “la geometria variable que es dona a la política no és quelcom que ens hagi d’estranyar”. En una entrevista al programa El Mirador de l’actualitat de Ràdio Estel, també ha dit que “cal tenir en compte que el Govern de Pedro Sánchez s’ha trobat davant d’un repte mundial complicat que els va agafar amb el peu canviat", i que "cal fer molta autocrítica perquè s’han comés errors greus, fins i tot de calat ideològic”.

Es pot escoltar AQUÍ el programa El Mirador de l'actualitat d'aquest dimecres 20 de maig.
Verdeny ha comentat que “la democràcia funciona i els partits polítics reflecteixen els sentiments de la ciutadania”. Sobre el suport dels nacionalistes bascos, el politòleg ha recordat que "el moment de la investidura va ser prou simptomàtic” i que, “quan calien aquests vots del PNB, Sánchez se’ls va guanyar amb facilitat mantenint pactes anteriors”. També ha valorat el paper d'ERC, i ha destacat que la formació de Gabriel Rufián “té una gran responsabilitat sobre com s’ha gestionat la pandèmia a Catalunya i el patiment de la Generalitat”. En una altre moment, el també economista i advocat ha dit que “el PSOE ha mostrat tics clarament centralistes en la gestió de la crisi i ha arrossegat Podem, que ha quedat desdibuixat i pràcticament irreconeixible”.
El jurista, d'altra banda, ha criticat l'aplicació de l’estat d’alarma. Ha explicat que “està previst per a una situació com la d'aquesta pandèmia, però no diu enlloc que s’hagi d'aplicar com s’ha fet”. Verdeny ha recordat que “al principi l’acceptació va ser unànime, però la manera com el govern l’ha interpretat no consta a la constitució”. Igualment ha afegit que aquesta aplicació “s'assembla molt més a un estat d’excepció”. Finalment, el politòleg s'ha referit de manera global a l’acció política, per comentar que “no està a l’alçada, cosa que és molt poc edificant en temps de pandèmia”. Finalment ha lamentat que el comportament dels polítics s'està produint “amb to insolent, fet que ja ve de lluny”, i que “aquesta tensió es viu als carrers  i a les xarxes socials”.

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Jumon Erra, Pol Sanuy i Assun Planas: "Si volem que la indústria del musical a casa nostra begui també de les nostres històries, s’ha de fer des de la base"

Jumon Erra, Pol Sanuy i Assun Planas

Parlem amb Jumon Erra, Pol Sanuy i Assun Planas sobre 'Un refugi al sol', un musical de creació pròpia que és un cant a la llibertat

14 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

PAPA LLEÓ

Pronòstic favorable per al papa Lleó XIV després de l’operació de pulmó

El Papa Lleó XIV (VATICAN MEDIA)

El pneumòleg Miquel Ferrer destaca que el tumor s’ha pogut extirpar completament, tot i que caldrà esperar els resultats definitius

14 octubre 2026

Glòria Romero, 

CINEMA

CULTURA

ENTREVISTES

Hèctor Claramunt i Mònica Pérez: "No cal anar a deprimir-se sempre al cinema"

Hèctor Claramunt

Parlem amb el director i guionista Hèctor Claramunt i l'actriu Mònica Pérez sobre 'Escape Room 2', la seqüela de l'èxit teatral fet pel·lícula

13 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias,