En directe

Fórmula Estel

EDUCACIÓ

"Si no hi apostem, l'escola concertada anirà desapareixent o privatitzant-se"

L'escola concertada reclama la gratuïtat de l'escolarització per evitar la segregació de l'alumnat

26 febrer 2026

Redacció

Comparteix

L'escola concertada ha aixecat la veu davant la proposició de llei del 6% del PIB destinat a educació que es tramita al Parlament i que no fa referència a la concertada. Meritxell Ruiz, secretària general de la Fundació Escola Cristiana de Catalunya, explica que si s'aprova aquesta llei "quedaria un escenari molt preocupant". Així, destaca que són institucions de titularitat pública i dona resposta a les necessitats educatives del país. Alhora, sosté que "obviar el 30% d'aquest sistema que fa anys que dona resultats en quant a equitat i qualitat és posar-lo en risc".

En declaracions a El Matí a Ràdio Estel diu que el sistema educatiu s'hauria d'equiparar al sanitari. "Un va a un hospital i no sap si és públic o concertat, però no paga", subratlla, mentre que a les concertades les famílies paguen un 40% de les despeses de l'escola i el 20% del professorat. D'aquesta manera, Ruiz lamenta que "això genera segregació i limita el dret de les famílies".

Per aconseguir la gratuïtat, l'escola concertada ho xifra en 400 milions d'euros. Ruiz afirma que, tot i tractar-se de molts diners, hi poden tenir cabuda en un pressupost del departament d'Educació que els darrers tres anys ha augmentat en dos mil milions d'euros. "Si no hi apostem, l'escola concertada anirà desapareixent, com ja està passant, o s'acabarà privatitzant", reitera.

Recupera l'entrevista

Entrevista a Meritxell Ruiz

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

Maribel Pedrol: "Que el país regant passés a ser el gestor del Canal d'Urgell va ser una victòria de guerra"

Amb la presidenta de la Fundació Canals d'Urgell parlem de l'espectacle 'Òpera a les venes', que commemora els 60 anys de titularitat pública

15 abril 2026

Redacció

RELIGIÓ

Cristóbal López, arquebisbe de Rabat: "Lleó XIV ens esperona en el diàleg interreligiós islamocristià"

L'arquebisbe destaca la benedicció de rebre el pontífex en un continent de minoria cristiana

15 abril 2026

Redacció

RÀDIO ESTEL

Ràdio Estel consolida la seva audiència amb 10.000 oients diaris

Segons la primera onada de l’EGM d’aquest 2026, 5.000 oients més ens escolten de dilluns a divendres en comparació amb la darrera onada del desembre de 2025

15 abril 2026

Redacció