En directe

Laudes

HABITATGE

El Sindicat de Llogateres sospita que els pisos de la Sareb són els "saldos que cap altre fons d'inversió no ha volgut gestionar"

L'Associació de Promotors de Catalunya afirma que a Barcelona hi ha sòl per poder edificar 20.000 pisos de protecció oficial i que la solució implica construir

18 abril 2023

Comparteix

El Govern Espanyol ha aprovat un pla per mobilitzar fins a 50.000 habitatges del banc dolent per destinar-los a lloguer social. La mesura arriba després que el president Pedro Sánchez aconseguís un acord que permetrà tirar endavant la primera llei d'habitatge de l'Estat al Congrés. Una llei que prohibirà encarir el lloguer als petits propietaris i fixarà un topall per als grans tenidors.

Edifici en construcció

En una entrevista al programa 'El Matí a Ràdio Estel', el portaveu del Sindicat de Llogateres i Llogaters, Enric Aragonès, ha apuntat que els ajuntaments i les comunitats autònomes hauran de pagar per accedir als pisos que cedeix la Sareb i que no saben en quines condicions estan. "Sospitem que són els saldos que cap altre fons d'inversió no ha volgut gestionar" ha matisat Aragonès. El portaveu ha afegit que el pacte anunciat no compleix amb les expectatives que des del sindicat demanen perquè "és una regulació de preus que té forats, que no permet que es puguin tocar els lloguers de temporada".

Enric Aragonès (Sindicat de Llogateres i Llogaters): "Són els saldos que cap altre fons d'inversió no ha volgut gestionar"


D'altra banda, el director general de l'Associació de Promotors de Catalunya (APCE), Marc Torrent, ha afirmat que la solució de les polítiques d'habitatge de Barcelona passen per l'àrea i l'àmbit metropolità de Barcelona. "A l'AMB tenim sòl per poder edificar fins a 73.000 habitatges de protecció oficial, dels quals 20.000 estan dins de la ciutat de Barcelona. Per tant, hi ha un cert recorregut", ha argumentat en una entrevista, també, al programa 'El Matí a Ràdio Estel'.

Torrent ha reiterat que la solució exigeix construir habitatge, especialment del segment més assequible i social. El director general de l'APCE ha reafirmat que el model d'èxit passa per la col·laboració publico-privada.

Marc Torrent (Asociació de Promotors de Catalunya): "Tenim sòl per poder edificar fins a 73.000 habitatges de protecció oficial"

Entrevista a Enric Aragonès (Sindicat de Llogaters i Llogateres) i a Marc Torren (APCE)

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Ivan Labanda: "L'èxit dels musicals a Barcelona és molt variable"

Ivan Labanda

Parlem amb l’actor Ivan Labanda sobre 'Tootsie', l’adaptació musical de la pel·lícula estatunidenca que es representa al Teatre Apolo

18 novembre 2025

Redacció

ECONOMIA I FINANCES

Les claus de les reunions per al finançament autonòmic

L'economista Albert Sagués considera que cal definir com serà la liquidació de l'Estat després de la recaptació d'impostos

18 novembre 2025

Redacció

SOCIETAT

Nota del Capítol de la Catedral de Barcelona

Aclariment de l'Hospital de Sant Pau al Capítol de la Catedral de Barcelona sobre les informacions que aquest centre hospitalari practicaria avortaments

17 novembre 2025

Redacció