En directe

Fórmula Estel

HABITATGE

El Sindicat de Llogateres sospita que els pisos de la Sareb són els "saldos que cap altre fons d'inversió no ha volgut gestionar"

L'Associació de Promotors de Catalunya afirma que a Barcelona hi ha sòl per poder edificar 20.000 pisos de protecció oficial i que la solució implica construir

18 abril 2023

Comparteix

El Govern Espanyol ha aprovat un pla per mobilitzar fins a 50.000 habitatges del banc dolent per destinar-los a lloguer social. La mesura arriba després que el president Pedro Sánchez aconseguís un acord que permetrà tirar endavant la primera llei d'habitatge de l'Estat al Congrés. Una llei que prohibirà encarir el lloguer als petits propietaris i fixarà un topall per als grans tenidors.

Edifici en construcció

En una entrevista al programa 'El Matí a Ràdio Estel', el portaveu del Sindicat de Llogateres i Llogaters, Enric Aragonès, ha apuntat que els ajuntaments i les comunitats autònomes hauran de pagar per accedir als pisos que cedeix la Sareb i que no saben en quines condicions estan. "Sospitem que són els saldos que cap altre fons d'inversió no ha volgut gestionar" ha matisat Aragonès. El portaveu ha afegit que el pacte anunciat no compleix amb les expectatives que des del sindicat demanen perquè "és una regulació de preus que té forats, que no permet que es puguin tocar els lloguers de temporada".

Enric Aragonès (Sindicat de Llogateres i Llogaters): "Són els saldos que cap altre fons d'inversió no ha volgut gestionar"


D'altra banda, el director general de l'Associació de Promotors de Catalunya (APCE), Marc Torrent, ha afirmat que la solució de les polítiques d'habitatge de Barcelona passen per l'àrea i l'àmbit metropolità de Barcelona. "A l'AMB tenim sòl per poder edificar fins a 73.000 habitatges de protecció oficial, dels quals 20.000 estan dins de la ciutat de Barcelona. Per tant, hi ha un cert recorregut", ha argumentat en una entrevista, també, al programa 'El Matí a Ràdio Estel'.

Torrent ha reiterat que la solució exigeix construir habitatge, especialment del segment més assequible i social. El director general de l'APCE ha reafirmat que el model d'èxit passa per la col·laboració publico-privada.

Marc Torrent (Asociació de Promotors de Catalunya): "Tenim sòl per poder edificar fins a 73.000 habitatges de protecció oficial"

Entrevista a Enric Aragonès (Sindicat de Llogaters i Llogateres) i a Marc Torren (APCE)

0:00 / 0:00

Més actualitat

ACCIÓ SOCIAL

ENTREVISTES

Òscar Camps: "Hem d’exigir que es compleixin i es protegeixin els drets humans"

Òscar Camps

Parlem amb Òscar Camps, fundador i director de l’ONG Proactiva Open Arms, sobre els 10 anys de l’organització

11 novembre 2025

Redacció

Sense categoria

Mazón, acorralat: "Si Pradas segueix parlant, tindrà difícil separar-se del moment de la presa de decisions"

La cap de redacció de Vilaweb, Esperança Camps, sosté que Vox tindrà l'última paraula per escollir el substitut de Mazón

11 novembre 2025

CULTURA

RELIGIÓ

Bernat Vivancos uneix cinc pregàries universals en una obra de pau i amor

El compositor destaca les similituds que comparteixen diverses religions

11 novembre 2025

Redacció