En directe

Fórmula Estel

SOCIETAT

Els socorristes avisen de l’exposició solar: "Se’ns en va la pell"

En una entrevista a Ràdio Estel, Nacho Ibáñez, portaveu de Sos Socorristes, critica que les cadires de vigilància "són precàries".

Publicat: 12/07/2024 10:34 Actualitzat: 18/01/2026 21:46 per Redacció

Comparteix

Nacho Ibáñez Cornet, portaveu de Sos Socorristes, ha avisat de l’alta exposició solar que pateix el col·lectiu. "Se’ns en va la pell", ha advertit el representant dels treballadors en una entrevista al programa La Caravana de Ràdio Estel. Ho ha fet valorant l’estudi que ha presentat l’Hospital Clínic aquest dijous sobre aquesta qüestió. Segons l’anàlisi, els socorristes de les platges corren un risc elevat d’exposició excessiva al sol i de cremades. L’estudi apunta que el col·lectiu rep en un dia valors de radiació que superen més de 20 vegades la dosi segura.  

Ibáñez ha avisat que tenen casos de càncer de pell "confirmats" i ha assenyalat, sobretot, contra els llocs de vigilància. "Les cadires tenen una cobertura solar precària i el para-sol és petit", ha alertat.  

Davant d’aquesta situació, el portaveu de Sos Socorristes demana a la Generalitat una normativa que obligui als ajuntaments establir el servei de socorrisme i deixi d’emetre "recomanacions". Ibáñez reclama que la norma exigeixi una temporalitat mínima dels serveis de socorrisme; tenir torres de vigilància altes amb vidres polaritzats i més socorristes.  

Entrevista al portaveu de Sos Socorristes, Nacho Ibáñez Cornet

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Àngel Miret: "La majoria de nosaltres som àngels i dimonis alhora"

Àngel Miret

Parlem amb l'advocat Àngel Miret sobre la seva segona novel·la, titulada 'La rebel·lió de l’àngel guardià'

9 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

ENTREVISTES

ESPORTS

LLIBRES

Josep Maria Deu: "Puyal va crear una escola catalana de retransmissió"

Josep Maria Deu

Parlem amb Josep Maria Deu, autor d''El Factor Puyal', sobre una de les figures més cabdals de la retransmissió radiofònica dels partits del Barça

8 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

ENTREVISTES

ESGLÉSIA

PAPA LLEÓ

Jordi Pacheco i Xavier Pete: "Lleó XIV sempre ha volgut que l'Església sigui companya de camí"

Els periodistes de l'Agència Flama repassen les 36 hores de Lleó XIV a Catalunya en el llibre 'Entre Gaudí i el cel'

8 octubre 2026

Carme Munté,