En directe

El rosari

SOCIETAT

Els socorristes avisen de l’exposició solar: "Se’ns en va la pell"

En una entrevista a Ràdio Estel, Nacho Ibáñez, portaveu de Sos Socorristes, critica que les cadires de vigilància "són precàries".

12 juliol 2024

Redacció

Comparteix

Nacho Ibáñez Cornet, portaveu de Sos Socorristes, ha avisat de l’alta exposició solar que pateix el col·lectiu. "Se’ns en va la pell", ha advertit el representant dels treballadors en una entrevista al programa La Caravana de Ràdio Estel. Ho ha fet valorant l’estudi que ha presentat l’Hospital Clínic aquest dijous sobre aquesta qüestió. Segons l’anàlisi, els socorristes de les platges corren un risc elevat d’exposició excessiva al sol i de cremades. L’estudi apunta que el col·lectiu rep en un dia valors de radiació que superen més de 20 vegades la dosi segura.  

Ibáñez ha avisat que tenen casos de càncer de pell "confirmats" i ha assenyalat, sobretot, contra els llocs de vigilància. "Les cadires tenen una cobertura solar precària i el para-sol és petit", ha alertat.  

Davant d’aquesta situació, el portaveu de Sos Socorristes demana a la Generalitat una normativa que obligui als ajuntaments establir el servei de socorrisme i deixi d’emetre "recomanacions". Ibáñez reclama que la norma exigeixi una temporalitat mínima dels serveis de socorrisme; tenir torres de vigilància altes amb vidres polaritzats i més socorristes.  

Entrevista al portaveu de Sos Socorristes, Nacho Ibáñez Cornet

0:00 / 0:00

Més actualitat

SOCIETAT

Desallotjats del B9 segueixen malvivint al carrer: "Els inconvenients i necessitats no cobertes es van multiplicant"

Carles Sagués, portaveu de Badalona Acull, lamenta el sensellarisme incrustat que viu la ciutat

30 gener 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Lautaro Delgado: "El teatre és la nostra trinxera en aquest moment"

Lautaro Delgado

Parlem amb l'actor Lautaro Delgado sobre 'Seré', una obra feta a partir del testimoni de l'argentí Guillermo Fernández

30 gener 2026

Redacció

SOCIETAT

Arrels Advocats reprova la "policialització" de les presons amb la nova llei del Parlament

El Parlament de Catalunya ha aprovat que els funcionaris de presons siguin considerats agents de l'autoritat

30 gener 2026

Redacció