En directe

Sense distància

SOCIETAT

Els socorristes avisen de l’exposició solar: "Se’ns en va la pell"

En una entrevista a Ràdio Estel, Nacho Ibáñez, portaveu de Sos Socorristes, critica que les cadires de vigilància "són precàries".

Publicat: 12/07/2024 10:34 Actualitzat: 18/01/2026 21:46 per Redacció

Comparteix

Nacho Ibáñez Cornet, portaveu de Sos Socorristes, ha avisat de l’alta exposició solar que pateix el col·lectiu. "Se’ns en va la pell", ha advertit el representant dels treballadors en una entrevista al programa La Caravana de Ràdio Estel. Ho ha fet valorant l’estudi que ha presentat l’Hospital Clínic aquest dijous sobre aquesta qüestió. Segons l’anàlisi, els socorristes de les platges corren un risc elevat d’exposició excessiva al sol i de cremades. L’estudi apunta que el col·lectiu rep en un dia valors de radiació que superen més de 20 vegades la dosi segura.  

Ibáñez ha avisat que tenen casos de càncer de pell "confirmats" i ha assenyalat, sobretot, contra els llocs de vigilància. "Les cadires tenen una cobertura solar precària i el para-sol és petit", ha alertat.  

Davant d’aquesta situació, el portaveu de Sos Socorristes demana a la Generalitat una normativa que obligui als ajuntaments establir el servei de socorrisme i deixi d’emetre "recomanacions". Ibáñez reclama que la norma exigeixi una temporalitat mínima dels serveis de socorrisme; tenir torres de vigilància altes amb vidres polaritzats i més socorristes.  

Entrevista al portaveu de Sos Socorristes, Nacho Ibáñez Cornet

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Care Santos: "Escriure sempre és conservar"

Care Santos

Parlem amb l'escriptora Care Santos sobre el seu darrer llibre 'Buidar la casa' editat per Columna, on recull articles publicats a Catorze

2 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

SOCIETAT

Noves normes de circulació: què diuen Trànsit i autoescoles?

D'entre les normes, en sobresurten la protecció cap els vulnerables: usuaris de patinets, bicicletes i motocicletes

2 octubre 2026

Guillem Andrés, 

Mercè Raga, 

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Maite Buenafuente i Angie Savall: "Les cuidadores són protagonistes invisibles"

Parlem amb Maite Buenafuente i Angie Savall sobre 'NENAAA!!!', una comèdia teatral que reivindica el paper de les persones cuidadores

1 octubre 2026

Glòria Romero, 

Mercè Raga,