En directe

Harmonies

COVID

MEDICINA

Els experts recomanen aplicar mesures a interiors i que persones refredades evitin trobades nadalenques

En una entrevista al 'El Matí a Ràdio Estel', el metge de la unitat de malalties infeccioses i immunodeficiències pediàtriques de l'Hospital Universitari Vall d'Hebron de Barcelona veu important la vacunació infantil

16 desembre 2021

Redacció

Comparteix

El metge de la unitat de malalties infeccioses i immunodeficiències pediàtriques de l'Hospital Universitari Vall d'Hebron de Barcelona, el doctor Antoni Soriano, ha recomanat en una entrevista a 'El Matí a Ràdio Estel' que "potser sí que s'haurien d'aplicar algunes mesures contra la Covid-19, sobretot en interiors".

"Si realment estem parlant d'un índex de rebrot de 700, arribarà un moment que haurem de contenir algunes mesures que havíem deixat de fer en onades anteriors", ha alertat el doctor. Soriano ha comentat, però que, probablement, el retorn d'algunes mesures "ja està sobre la taula de Salut Pública, i, probablement, en les pròximes setmanes, en funció de com evolucioni, s'acabarà decidint o no".

"Les persones refredades o que tinguin malestar haurien d'evitar les trobades de Nadal. Seria contraproduent que hi anessin i poguessin infectar els seus familiars i amics."

També ha considerat important que les persones refredades o amb malestar evitin les trobades de Nadal. "Seria contraproduent que poguessin infectar els seus familiars i amics", ha alertat.

Davant l'augment de contagis a Catalunya, el doctor ha manifestat que ja s'està notant els efectes del Pont de la Puríssima i en dos o tres dies es veurà l'impacte real d'aquests festius a la població. Ara bé, s'ha mostrat preocupat per la situació epidemiològica del territori. "Tenim una incertesa molt gran del que passarà en els dies vinents", ha alertat.

Sobre la vacunació infantil, Soriano ha defensat que "és segura, és eficaç i s'ha demostrat que protegeix un 90%. Ja portem administrades milions de dosis i no hi ha hagut cap efecte advers", ha comentat.

Segons el doctor, "els nens són menys transmissors que els adults, però desconeixem si amb les noves variants aquesta situació està canviant." Per això, Soriano ha insistit en la importància de la vacunació d'aquest col·lectiu perquè "hi ha infants que són grups de risc, com els que pateixen cardiopaties", a més de "mitigar l'efecte indirecte i l'augment de contagis".

Entrevista a metge de la unitat de malalties infeccioses i immunodeficiències pediàtriques de l'Hospital Universitari Vall d'Hebron de Barcelona, Antoni Soriano

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

MÚSICA

'Lux' de Rosalia sorprèn per la seva espiritualitat i orquestració

Analitzem el nou disc de la cantant catalana amb el periodista Yeray Iborra i el mossèn Xavier Morlans, teòleg i professor

7 novembre 2025

Redacció

ENTREVISTES

MÚSICA

Xiula: "El mercat és molt malèvol i genera el missatge que la música és per a tots els públics"

Parlem amb Jan Garrido, Rikki Arjuna i Adrià Heredia del grup Xiula sobre el seu setè disc 'Xiulalaland' i la seva pròxima gira

7 novembre 2025

Redacció

SOCIETAT

El Gran Recapte d'aliments inicia la campanya per ajudar 230.000 persones

La campanya té lloc el 7 i 8 de novembre en 2.000 punts i 30 cadenes arreu de Catalunya

7 novembre 2025

Redacció