En directe

Cocodril Club

AUDIOS

MEDI AMBIENT

Sense categoria

Stop Concerts: "Algú pot escoltar durant 30 dies un concert?"

Enric Navarro, president de l'associació Stop Concerts, reclama que les activitats nocturnes al Fòrum acabin a les 23 h

3 juny 2024

Comparteix

Els festivals com el Primavera Sound atrauen molta gent a Barcelona i generen grans beneficis, però hi ha una altra cara de la moneda: la dels veïns que viuen a prop del Fòrum, on s'organitza, i que aguanten nits de música i soroll que els impedeixen el descans fins a altes hores de la matinada.

Captura de pantalla del soroll que sent Enric Navarro, president de la plataforma Stop Concerts, una nit al seu habitatge, a prop del Fòrum
Captura de pantalla del soroll que sent Enric Navarro, president de la plataforma Stop Concerts, una nit al seu habitatge, a prop del Fòrum

"Algú pot escoltar durant 30 dies un concert?", es pregunta Enric Navarro, president de l’associació Stop Concerts i vocal de la Xarxa Veïnal Contra el Soroll. I és que, sumant tots els dies de concerts i festivals al Fòrum, surt un mes de contaminació acústica. "Des de casa, amb la finestra tancada i doble vidre, puc tenir entre 55 i 60 decibels a les dues de la matinada, molt per sobre del permès, 35 decibels, ha dit a 'La Caravana' de Ràdio Estel. "La contaminació acústica és la segona causa que més afecta a la salut, se'ns està torturant".

Navarro ha enviat al programa dos vídeos, un de dia i un altre de nit, en què es percep què se sent vivint a prop del Fòrum durant el Primavera Sound (l'últim festival organitzat allà) i una captura de pantalla d'un pic en què el soroll supera els 100 decibels. "Fins i tot amb les finestres tancades, se sent la vibració dels sons greus de la música", afegeix.

Vídeo del soroll que senten els veïns del Fòrum durant el dia | STOP CONCERTS
"Amb la finestra tancada i doble vidre, puc tenir entre 55 i 60 decibels a les dues de la matinada, molt per sobre dels 35 decibels permesos"
Vídeo del soroll que senten els veïns del Fòrum durant la nit | STOP CONCERTS

Demanen una reducció del format

Stop Concerts demana a l'Ajuntament de Barcelona i a Barcelona Serveix Municipals, entitat que gestiona el Fòrum, que el format dels festivals es redueixi. "A altres llocs d'Europa es permeten fins a les 23 h", posa d'exemple Navarro. En l'entrevista, ha acusat les institucions, les empreses patrocinadores i els promotors del Primavera Sound de voler lucrar-se amb els guanys, que, segons diu, "no s'inverteixin a la zona, se'ls embutxaquen quatre persones". "Només pensem en el turisme", es queixa, apuntant directament als gremis d'hostaleria i comerç.

Escolta tota l'entrevista!

Enric Navarro, president de l'associació Stop Concerts: "Algú pot escoltar durant 30 dies un concert?"

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

David Serrano i Ángela Cervantes: "Trobo a faltar que s’aposti per una comèdia més adulta”

El director i l'actriu presenten 'Lapönia', una pel·lícula per riure i reflexionar sobre la nostra pròpia cultura i el que la fonamenta

27 març 2026

Redacció

RÀDIO ESTEL

RELIGIÓ

Ràdio Estel ofereix una cobertura especial per Setmana Santa

Ràdio Estel retransmet en directe les diverses litúrgies i actes de pietat de la commemoració cristiana de la passió de Crist

27 març 2026

Redacció

SOCIETAT

'Ve, torna i viu': La campanya per frenar els accidents de trànsit

L’Associació STOP Accidents llança aquesta campanya davant la previsió de gran mobilitat d'aquesta Setmana Santa

27 març 2026

Redacció