En directe

Fórmula Estel

AUDIOS

MEDI AMBIENT

Sense categoria

Stop Concerts: "Algú pot escoltar durant 30 dies un concert?"

Enric Navarro, president de l'associació Stop Concerts, reclama que les activitats nocturnes al Fòrum acabin a les 23 h

3 juny 2024

Comparteix

Els festivals com el Primavera Sound atrauen molta gent a Barcelona i generen grans beneficis, però hi ha una altra cara de la moneda: la dels veïns que viuen a prop del Fòrum, on s'organitza, i que aguanten nits de música i soroll que els impedeixen el descans fins a altes hores de la matinada.

Captura de pantalla del soroll que sent Enric Navarro, president de la plataforma Stop Concerts, una nit al seu habitatge, a prop del Fòrum
Captura de pantalla del soroll que sent Enric Navarro, president de la plataforma Stop Concerts, una nit al seu habitatge, a prop del Fòrum

"Algú pot escoltar durant 30 dies un concert?", es pregunta Enric Navarro, president de l’associació Stop Concerts i vocal de la Xarxa Veïnal Contra el Soroll. I és que, sumant tots els dies de concerts i festivals al Fòrum, surt un mes de contaminació acústica. "Des de casa, amb la finestra tancada i doble vidre, puc tenir entre 55 i 60 decibels a les dues de la matinada, molt per sobre del permès, 35 decibels, ha dit a 'La Caravana' de Ràdio Estel. "La contaminació acústica és la segona causa que més afecta a la salut, se'ns està torturant".

Navarro ha enviat al programa dos vídeos, un de dia i un altre de nit, en què es percep què se sent vivint a prop del Fòrum durant el Primavera Sound (l'últim festival organitzat allà) i una captura de pantalla d'un pic en què el soroll supera els 100 decibels. "Fins i tot amb les finestres tancades, se sent la vibració dels sons greus de la música", afegeix.

Vídeo del soroll que senten els veïns del Fòrum durant el dia | STOP CONCERTS
"Amb la finestra tancada i doble vidre, puc tenir entre 55 i 60 decibels a les dues de la matinada, molt per sobre dels 35 decibels permesos"
Vídeo del soroll que senten els veïns del Fòrum durant la nit | STOP CONCERTS

Demanen una reducció del format

Stop Concerts demana a l'Ajuntament de Barcelona i a Barcelona Serveix Municipals, entitat que gestiona el Fòrum, que el format dels festivals es redueixi. "A altres llocs d'Europa es permeten fins a les 23 h", posa d'exemple Navarro. En l'entrevista, ha acusat les institucions, les empreses patrocinadores i els promotors del Primavera Sound de voler lucrar-se amb els guanys, que, segons diu, "no s'inverteixin a la zona, se'ls embutxaquen quatre persones". "Només pensem en el turisme", es queixa, apuntant directament als gremis d'hostaleria i comerç.

Escolta tota l'entrevista!

Enric Navarro, president de l'associació Stop Concerts: "Algú pot escoltar durant 30 dies un concert?"

0:00 / 0:00

Més actualitat

Sense categoria

Joan Carreras: "Si ens preguntem si tenim temps sempre estem amb l'angoixa de si no en tenim"

Joan Carreras

Entrevista als actos Marta Marco i Joan Carreras.

7 maig 2025

POLÍTICA

Sense categoria

SOCIETAT

Aina Vidal: "Estic convençuda que tothom parla amb Puigdemont"

Aina Vidal

La portaveu dels comuns al Congrés ho ha manifestat a El Matí a Ràdio Estel, l’endemà que Junts hagi dit que no donarà suport a la reducció de la jornada laboral

7 maig 2025

Redacció

ACTUALITAT

RELIGIÓ

VATICÀ

Daniel Arasa: "Etiquetar els cardenals en conservadors o progressistes és injust"

Vaticà

Entrevista al degà de la Facultat de comunicació de la Universitat de la Santa Creu a Roma, Daniel Arasa

7 maig 2025