Inici » Actualitat » Stop Concerts: "Algú pot escoltar durant 30 dies un concert?"
AUDIOS
MEDI AMBIENT
Sense categoria
Stop Concerts: "Algú pot escoltar durant 30 dies un concert?"
Enric Navarro, president de l'associació Stop Concerts, reclama que les activitats nocturnes al Fòrum acabin a les 23 h
3 juny 2024
Comparteix
Els festivals com el Primavera Sound atrauen molta gent a Barcelona i generen grans beneficis, però hi ha una altra cara de la moneda: la dels veïns que viuen a prop del Fòrum, on s'organitza, i que aguanten nits de música i soroll que els impedeixen el descans fins a altes hores de la matinada.
Captura de pantalla del soroll que sent Enric Navarro, president de la plataforma Stop Concerts, una nit al seu habitatge, a prop del Fòrum
"Algú pot escoltar durant 30 dies un concert?", es pregunta Enric Navarro, president de l’associació Stop Concerts i vocal de la Xarxa Veïnal Contra el Soroll. I és que, sumant tots els dies de concerts i festivals al Fòrum, surt un mes de contaminació acústica. "Des de casa, amb la finestra tancada i doble vidre, puc tenir entre 55 i 60 decibels a les dues de la matinada, molt per sobre del permès, 35 decibels, ha dit a 'La Caravana' de Ràdio Estel. "La contaminació acústica és la segona causa que més afecta a la salut, se'ns està torturant".
Navarro ha enviat al programa dos vídeos, un de dia i un altre de nit, en què es percep què se sent vivint a prop del Fòrum durant el Primavera Sound (l'últim festival organitzat allà) i una captura de pantalla d'un pic en què el soroll supera els 100 decibels. "Fins i tot amb les finestres tancades, se sent la vibració dels sons greus de la música", afegeix.
Vídeo del soroll que senten els veïns del Fòrum durant el dia | STOP CONCERTS
"Amb la finestra tancada i doble vidre, puc tenir entre 55 i 60 decibels a les dues de la matinada, molt per sobre dels 35 decibels permesos"
Vídeo del soroll que senten els veïns del Fòrum durant la nit | STOP CONCERTS
Demanen una reducció del format
Stop Concerts demana a l'Ajuntament de Barcelona i a Barcelona Serveix Municipals, entitat que gestiona el Fòrum, que el format dels festivals es redueixi. "A altres llocs d'Europa es permeten fins a les 23 h", posa d'exemple Navarro. En l'entrevista, ha acusat les institucions, les empreses patrocinadores i els promotors del Primavera Sound de voler lucrar-se amb els guanys, que, segons diu, "no s'inverteixin a la zona, se'ls embutxaquen quatre persones". "Només pensem en el turisme", es queixa, apuntant directament als gremis d'hostaleria i comerç.
Escolta tota l'entrevista!
Enric Navarro, president de l'associació Stop Concerts: "Algú pot escoltar durant 30 dies un concert?"
0:00 /
0:00
Més actualitat
Sense categoria
Catalunya acaba el 2025 amb pressupostos prorrogats i amb el repte del finançament singular
L'economista Guillem López Casasnovas considera que Catalunya es troba en una democràcia en fals amb els pressupostos prorrogats
24 desembre 2025
ENTREVISTES
MÚSICA
Lucrecia: "Tot el que sóc ho he construït a Catalunya"
Parlem amb l'artista Lucrecia sobre '30 anys de salsa, son i boleros', els seus concerts de tancament d'any on commemora tres dècades de trajectòria
23 desembre 2025
Redacció, 
RÀDIO ESTEL
Les litúrgies de Nadal, a Ràdio Estel
Sintonitza Ràdio Estel per viure en directe les diferents litúrgies que se celebren entre el dia de Nadal i el dia de Reis