En directe

Fórmula Estel

RÀDIO ESTEL

Superar l´alcoholisme, un alliberament a l´abast de tothom

Quatre membres d’Alcòholics Anònims han explicat aquest dimecres almatí, a Ràdio Estel, la seva experiència personal d’alliberament. Un d’ells,Sergio, ha destacat que viu ara, des…

30 octubre 2013

Redacció

Comparteix

Quatre membres d’Alcòholics Anònims han explicat aquest dimecres almatí, a Ràdio Estel, la seva experiència personal d’alliberament. Un d’ells,Sergio, ha destacat que viu ara, des de l’agost passat, ‘’una segonaoportunitat després d’haver fracassat en un intent anterior’’. Va començar abeure amb 15 anys, i ara afronta amb fermesa el nou camí cap a la sortida deltúnel.
Per la seva banda, Andrés ha comentat que ell, des de l’any 1984, viuallunyat de l’alcohol, tot i que ha reconegut les dificultats. ‘’La vidacomunitària d’Alcohòlics Anònims és imprescindible per seguir alliberat tota lavida’’, ha dit. Per la seva banda, José ha recordat que ‘’els alcohòlics sónmalalts, i aquesta malaltia no es cura, sinó que s’atura''. Sobre el seu caspersonal, ha dit que és molt important l’entorn de cadascú, perquè ''els amicsi la família són els qui veuen millor si la persona alcohòlica s’ha alliberat;els canvis són molt importants i ben visibles''. Finalment, Paco ha asseguratque ‘’només la voluntat de deixar l’alcohol ja és un pas molt important, cosaque es nota clarament en les comunitats d’Alcohòlics Anònims’’.
L’alcoholisme és una de les addiccions que empresonen més la vidahumana. Tot comença amb uns hàbits de beguda que semblen poc importants, peròel problema es fa cada cop més gran perquè la persona es fa alcohòlica fins alpunt de la inconsciència. Ingerir alcohol té, a més, uns efectes anul·ladors dela persona. Desapareixen els pensaments negatius i es té una falsa sensaciód’eufòria que fa incontrolable precisament aquest esclavatge. Una de lesentitats que ha fet més últimament per alliberar aquestes persones del’alcoholisme és Alcohòlics Anònims. Mitjançant el treball en grup i una vidasocial natural basada en l’amistat i els valors, aquesta entitat ha aconseguitsalvar moltes persones d’un pou on no haurien volgut entrar mai.
El GrupGratitud d’Alcohòlics Anònims, acollit a la parròquia dels Dolors del barri deSants, a Barcelona, celebra aquest dissabte 2 de novembre la seva trobada anual a partir deles 19.00 hores. Els testimonis d’aquesta recuperació personal compartiran unavetllada oberta a tots els qui vulguin conèixer l’associacióAlcohòlics Anònims és una associació d’autoajuda nascuda l’any 1935 alsEstats Units, de la mà de William Griffith i Bob Smith. Des d’aleshores, s’haestès per tot el món, i els seus membres, tant homes com dones, es donen suportformant comunitats. S’ajuden amb l’objectiu de mantenir la seva sobrietat, és adir, la renúncia a l’alcohol, compartint les seves experiències. Actualment hiha uns 116.000 grups, en 180 països, i més de dos milions de membres. Tots, enmajor o menor grau, han aconseguit superar l’addicció a l’alcohol. Amb lasobrietat, és a dir, l’absència d’alcohol, com a principal objectiu, els quientren a l’associació segueixen 12 passos per aconseguir gradualment unalliberament total.

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

Mamen Duch i Marta Pérez: "T de Teatre torna a TV3 amb una nova sèrie"

Les actrius celebren els 35 anys de la companyia T de Teatre i presenten l'obra 'Avui no ploraré' al Teatre Goya

16 gener 2026

Redacció

SANITAT

La Marató de Donants de Sang vol arribar a les 10.000 donacions

Foto: beteve

Parlem amb Laura Medina, la cap del Banc de Sang i Teixits de l’Hospital de Sant Pau, sobre la marató de donació de sang d'enguany

16 gener 2026

Redacció

INTERNACIONAL

Daniel Roldan, politòleg: "Difícilment un atac americà podrà alterar la situació interna de l'Iran"

L'editor en cap del Catalonia Global Institute detalla que la manca d'articulació de l'oposició dificulta un canvi de règim

15 gener 2026

Redacció