En directe

El Matí a Ràdio Estel

ACTUALITAT

POLÍTICA

Susana Segovia: "L'acord d’investidura s'ha de posar negre sobre blanc"

La portaveu dels comuns veu la promesa de 50.000 habitatges públics "un bon punt de partida, però no d'arribada"

9 octubre 2024

Redacció

Comparteix

Susana Segovia, portaveu segona dels Comuns al Parlament, ha volgut deixar clar que ara l’acord d’investidura amb el PSC “s’ha de posar negre sobre blanc”. Tot plegat ho ha assegurat en una entrevista a El Matí a Ràdio Estel després de l’anunci de Salvador Illa de construir 50.000 habitatges públics en sis anys. Segovia ha recordat que la proposta “figurava a l’acord dels comuns de l’agost per investir Salvador Illa”. Amb tot, veuen amb bons ulls l'acord i confien que es compleixi. “És un bon punt de partida, però no d’arribada. Posem les bases de l’acord i ara cal prioritzar l’accés a l’habitatge durant aquesta legislatura”, remarca.

“Vam trobar a faltar propostes”

Els comuns veuen positivament que Salvador Illa dediqués bona part del discurs a l’habitatge, però també lamenten que no es parlés d’altres qüestions. “Vam trobar a faltar que tractés la massificació turística que afecta l’habitatge. Moltes persones han de conviure amb això als barris o a les ciutats. Tampoc va parlar de la reducció dels creuers”, lamenta. 

“Estem predisposats a negociar els pressupostos”

Segovia, d’altra banda, ha dit que el seu partit remarà a favor en la negociació per als pressupostos del 2025. “Des dels comuns s’ha vist que sempre predisposats a la negociació sense que es construeixi en base a acords”. Ara bé, també ha avisat que ha de ser el PSC qui ha de convèncer que els pressupostos “van en el bon camí i concreten mesures”. Amb tot, assegura que hi ha un interès compartit de tots els partits que van donar suport a Salvador Illa perquè hi hagi nous comptes.

Entrevista a Susana Segovia, portaveu segona dels Comuns al Parlament

0:00 / 0:00

Més actualitat

SOCIETAT

La Flama del Canigó: símbol d'unió dels Països Catalans

El folklorista Amadeu Carbó destaca els fets més singulars de la festa de Sant Joan

23 juny 2026

Redacció

ENTREVISTES

SOCIETAT

Jordi Faulí: "La Sagrada Família és el mateix projecte de Gaudí, enriquit i millorat per l'art i les tecnologies de cada moment"

L'arquitecte director de la Sagrada Família desgrana les obres i les perspectives de futur del temple de Gaudí

22 juny 2026

Redacció

ENTREVISTES

SOCIETAT

Famílies d'acollida: "L'adaptació no és fàcil, però és un procés meravellós"

A Catalunya hi ha prop de 260 infants menors de 6 anys, pendents d’acollida, 115 dels quals tenen menys de 2 anys

19 juny 2026

Redacció