En directe

Fórmula Estel

RÀDIO ESTEL

Tancada i vaga de fam d'immigrants a Santa Anna fins dissabte

Benvinguts una setmana més a la Fórmula Estel! Aquest dilluns hem tingut dos Comentari d’Actualitat: un amb Victòria Molins, teresiana dedicada a l’àmbit de l’exclusió…

18 desembre 2017

@BorjaDeMaria

Comparteix
Benvinguts una setmana més a la Fórmula Estel!
Aquest dilluns hem tingut dos Comentari d’Actualitat: un amb Victòria Molins, teresiana dedicada a l’àmbit de l’exclusió social, i un altre amb l’escriptora Silvia Soler.
Amb Molins per entendre la notícia del tancament d’immigrants a l’Església de Santa Anna. Ell mateixa ha explicat: “Fa 10 anys es van tancar multitud d’immigrants, ara és una cosa més petita (...) S’han tancat entre 10 i 12 persones i estan fent vaga de fam. Les estem cuidant, aquí estan en millors condicions, tots estan en la sala capitular i allà passen el dia i la nit". Són immigrants que fa 15 anys que viuen aquí no tenen papers i protesten contra la llei d’estrangeria, ha narrat la religiosa: “És que després de molts anys tenen moltes dificultats. Volen empadronar-se, tenen malalties greus, tenen dificultat per arribar als medicaments, no poden treballar, tenen situacions molt precàries molt d'ells”. Els immigrants tenen previst tancar-se a l'Església de Santa Anna fins el 23 de desembre.
 
L’escriptora Silvia Soler ha col·laborat a El Llibre de La Marató, que aquest diumenge va tancar la recpatació dedicada a les malalties infeccioses amb 7.215.676 euros. És la segona vegada que participa: “En el moment que t’ho proposen tens molta feina, i després és una alegria impresionant haver col·laborat”, i ha afegit: “A pesar de tot el què està passant el país la gent té ganes de col·laborar”.
Últims dies abans de les eleccions. Hem anatlitzat tot el que està donant de si la campanya electoral amb l’analista polític, Marc Pérez, que ha definit aquesta jornada electoral com “històrica”, el post-21D com una situació que pot ser “molt enrevesada i de bloqueig”, i ha valorat el debat d’aquesta nit a La Sexta.
Hem començat aquest dilluns amb El Pensament del Dia de la periodista Cristina Aluja, que amb la frase Activitat no significa progrés, ha dedicat la seva reflexió: “Ara sembla que neix una generació nova cada 5 anys, perquè els valors i la manera de fer canvia. Pel camí deixem el més important, que són les persones”. 
Recupera la 1a hora de la Fórmula Estel

Més actualitat

SOCIETAT

Reus tindrà la seva primera estatua de Gaudí com a adult

S'escultura s'instal·larà als peus del campanar de Reus al juny, prèviament als 100 de la mort de l'arquitecte

23 gener 2026

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Josep Julien i Moha Amazian: "Ningú es mou per fer el mal"

Actuació Bonobo 2.0

Parlem amb el director i dramaturg Josep Julien i l’actor Moha Amazian sobre 'Bonobo 2.0', la versió renovada de 'Bonobo' de la Sala Fènix

23 gener 2026

Redacció

SOCIETAT

Pilarín Bayés torna a dibuixar a ple rendiment

La il·lustradora ha reprès l'activitat després que li immobilitzessin el braç a causa d'una caiguda

23 gener 2026