En directe

Fórmula Estel

ABUSOS SEXUALS

SANITAT

Tània Verge: "El cas Rubiales ha sigut una oportunitat excel·lent per ajudar-nos a entendre què és la manca de consentiment"

La consellera d'Igualtat i Feminismes parla del Pla d'Equitat Menstrual, que permetrà a les farmàcies dispensar productes menstruals gratuïts

5 octubre 2023

Redacció

Comparteix

"El cas Rubiales ha sigut una oportunitat excel·lent per ajudar-nos a entendre què és la manca de consentiment, l'assetjament en l'entorn laboral i l'acompanyament social en la denúncia". Són paraules de la consellera d'Igualtat i Feminismes, Tània Verge, en una entrevista a 'La Caravana' amb Núria Ros.

La consellera Tània Verge, durant l'entrevista

La conversa ha versat sobre masclisme i feminisme, però també i sobretot, sobre el Pla d'Equitat Menstrual. I és que a partir del primer trimestre de 2024, uns 2,5 milions de dones i persones amb la regla a tota Catalunya se'n podran beneficiar d'aquesta iniciativa implantada per la conselleria d'Igualtat i Feminismes i el Consell de Col·legis de Farmacèutics de Catalunya.

Això vol dir que podran obtenir, de manera gratuïta a les farmàcies, productes menstruals reutilitzables com calces i copes menstruals o compreses.

Verge ha explicat el pla en l'entrevista, on ha destacat que la col·laboració amb les farmàcies té tres avantatges:

- La cobertura a tot el territori

- La formació específica sobre menstruació a farmacèutics

- El focus sobre els drets sexuals i reproductius

A més, assegura Verge, la distribució de productes reutilitzables permet conscienciar de l'impacte que els productes mensuals tenen sobre la salut de les dones i les persones amb regla i, sobretot, lluita contra la pobresa menstrual. "El 44% de les dones no trien el producte de la seva elecció per raons econòmiques", diu, apel·lant a l'informe Òmnibus de la Generalitat de Catalunya del Centre d'Estudis d'Opinió. "La pobresa menstrual ens impacta en el nostre dia a dia un cop al mes".

Entrevista a la consellera d'Igualtat i Feminismes, Tània Verge

0:00 / 0:00

Més actualitat

POLÍTICA

Els comuns s'aixecaran de la taula de negociació si l'1 de febrer no hi ha règim sancionador de lloguers 

taula de negociació dels pressupostos

La presidenta dels Comuns al Parlament recorda que el règim sancionador “no necessita l’aprovació dels pressupostos de la Generalitat”

15 gener 2025

Redacció

POLÍTICA

Non Casadevall: “Salvador Illa fa balanç de cent dies de govern en quatre pàgines de DIN A4” 

govern de Salvador Illa

El secretari general de la CUP ha confirmat que el partit manté “de moment” l’esmena a la totalitat als pressupostos de la Generalitat

14 gener 2025

Redacció

SALUT MENTAL

SANITAT

“No hauríem de medicalitzar amb pastilles la majoria dels grans problemes de la vida” 

més antidepressius prescriu

El doctor Jordi Mestres, vocal Junta de la Societat Catalana de Medicina Familiar i Comunitària (CAMFiC), alerta que Espanya és un dels països de la Unió Europea que més antidepressius prescriu

13 gener 2025

Redacció