En directe

Trotamundos

AUDIOS

"Tenim mal entesa la definició de l'èxit"

L'actor Sergio Matalama i l'actriu Marta Bayarri reflexionen sobre l'èxit i el fracàs en una entrevista a 'La Caravana'

Publicat: 20/03/2024 13:47 Actualitzat: 18/01/2026 21:56 per Redacció

Comparteix
Els actors Sergio Matamala i Marta Bayarri, a 'La Caravana' de Ràdio Estel | RÀDIO ESTEL
Els actors Sergio Matamala i Marta Bayarri, a 'La Caravana' de Ràdio Estel | RÀDIO ESTEL

"Tenim mal entesa la definició de l'èxit", diu l'actriu Marta Bayarri. "Si l'èxit és una cosa només externa a nosaltres i significa assolir grans fites predefinides a la societat (molts diners, fama, reconeixement...) tenim un tema.

Aquesta reflexió és una de moltes que han sortit a una entrevista a La Caravana de Ràdio Estel on ella i l'actor Sergio Matamala han formulat moltes més preguntes que respostes. Preguntes que també tenen a veure amb l'impuls que uns pares donen a la seva filla, una nena prodigi del ball urbà, quan surt la possibilitat de signar un contracte milionari. Quina necessitat tenim d'exposar les criatures a realities i talent shows?

Quina necessitat tenim d'exposar les criatures a 'realities' i 'talent shows'?

Matamala i Bayarri són protagonistes de l'obra de teatre 'Fake it. Veure-ho fins que et surti', ara en cartellera a la sala Flyhard. Una obra que va, precisament, de la gestió de l'èxit per part de la família quan un membre jove destaca en una disciplina artística i d'altres temes d'actualitat. "L'èxit és una fita personal de la filla o de nosaltres com a pares? Si no decideixen signar el contracte, estan projectant el fracàs i les seves pors en la filla? O no?

Per a l'obra, Marta Aran i Pau Coya, els creadors, van parlar amb la road manager de Maria Isabel, i tot i que no poden explicar res, perquè tot són assumptes personals, "hi ha anècdotes molt potents".

A l'entrevista, també es va parlar de la projecció que estan agafant les sales de teatre de proximitat. "No m'agrada dir-les 'sales petites' o 'alternatives', conclou Matamala, que també és codirector de la sala Flyhard.

Sergio Matamala i Marta Bayarri, actors: "Tenim malentesa la definició de l'èxit"

0:00 / 0:00

Més actualitat

EDUCACIÓ

50 anys de La Bressola: "La història d'un miracle permanent"

L'escola és la història d'èxit de la immersió lingüística en català a la Catalunya Nord

18 setembre 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

CULTURA

DOCUMENTALS

ENTREVISTES

Carles Prats: "La de Montserrat és una comunitat monàstica molt especial"

Carles Prats

Parlem amb el director de documentals Carles Prats sobre 'El temps de Montserrat', una peça que ens permet passar 24 hores amb els monjos

18 setembre 2026

Glòria Romero

Joan Trias

SOCIETAT

Núria Salán: "Si no hi hagués un mercat negre, no es robaria el coure"

La vicepresidenta de la Societat Catalana de Tecnologia destaca que la gran qualitat del coure de la xarxa viària en potencia el seu robatori

18 setembre 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga