En directe

Fórmula Estel

ENERGIES ALTERNATIVES

MEDI AMBIENT

"Tenir teulades sense plaques solars és com deixar-te l’aixeta oberta" 

La portaveu de l’Observatori de les Energies Renovables de Catalunya (OBERCAT), Helen Badger, avisa a Ràdio Estel de les conseqüències de no instal·lar plaques solars

17 juliol 2024

Redacció

Comparteix

La portaveu de l’Observatori de les Energies Renovables de Catalunya (OBERCAT), Helen Badger, ha avisat de les conseqüències de no instal·lar plaques solars. "Tenir les teulades sense plaques solars és com deixar-te l’aixeta oberta", ha dit en una entrevista al programa La Caravana de Ràdio Estel, Badger ha lamentat que s’estigui desaprofitant un "recurs gratuït i disponible". La portaveu de l’Observatori ha apuntat que “com més fotovoltaica hi hagi a les teulades, menys n'hi haurà a terra”. Així s’ha referit Badger després que OBERCAT hagi presentat l’informe aquest dimarts sobre la implementació d’energies renovables a Catalunya. 

Ara bé, Badger ha matisat que implementar la regeneració renovable només amb l’autoconsum és insuficient. "L’autoconsum ens redueix la demanda elèctrica", ha apuntat. Tot i això, la portaveu de l’Observatori ha apuntat que l’autoconsum a Catalunya "avança bé" i que el 2023 s’han fet més instal·lacions que el 2022, tot i que assegura que hi ha marge de millora.  

Aposta per l’autoconsum col·lectiu 

La portaveu de l’Observatori ha apostat per l’autosistema col·lectiu i que les empreses aprofitin la teulada disponible per instal·lar plaques solars i no ocupar-ne "el 20 o el 30%" només. D’aquesta manera, l’excedent d’energia podria abastir més enllà de l’autoconsum de l’empresa. Badger assegura que aquest model hauria de ser un objectiu "com a país".  

Sigui com sigui, la portaveu de l’Observatori reclama que "totes les fonts d’energia són necessàries". Això inclou l’energia eòlica i fotovoltaica. Per això, demana a les administracions “trobar mecanismes de compensació pels territoris que tindran implantades les energies renovables". 

Lentitud en la tramitació dels projectes d’energies renovables 

"Cada cop estem més lluny de complir amb els objectius", ha sentenciat. La portaveu de l’organisme ha lamentat que "des del 2019 el ritme de tramitacions de projectes d’energies renovables no ha arrencat". Amb tot, ha avisat que el "temps de tramitació es va allargant". "Ni hem instal·lat les renovables que havíem d’instal·lar ni tampoc estem a un ritme de creuer", ha alertat Badger. En aquest sentit, ha reclamat "una aposta forta i decidida per retallar terminis" i "unificar criteris" per agilitzar la tramitació. 

Entrevista a la portaveu d'OBERCAT, Helen Badger, sobre energies renovables a Catalunya

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Els Pirates: “El teatre ha de generar empatia”

Ricard Farré i Laura Pau de la companyia Els Pirates

Parlem amb els actors Ricard Farré i Laura Pau de la companyia Els Pirates sobre 'L’Estiueig', una versió de 'La villeggiatura'

11 febrer 2026

Redacció

EDUCACIÓ

Els mestres surten al carrer: "A l'escola, el mestre ha de fer de tot"

Els mestres i el personal educatiu reclamen més recursos i una millora de les condicions laborals

11 febrer 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Companyia La Tremenda: "Hi ha molt de talent al país i no el veiem"

la Lu Martín i la Queralt Sánchez de La Tremenda

Parlem amb les actrius Lu Martín i Queralt Sánchez de la companyia La Tremenda sobre 'L'arquitecte prohibit', una obra sobre el llegat d'Antoni Gaudí

10 febrer 2026

Redacció