En directe

Fórmula Estel

ACCIÓ SOCIAL

ACTUALITAT

COVID

SOCIETAT

SOLIDARITAT

Thomas Ubrich, tècnic d'estudis de Cáritas Espanyola: "Gairebé a la meitat dels sol·licitants de l’ingrés mínim vital se'ls hi ha denegat l'ajut, i els altres encara no han rebut resposta"

L'investigador i tècnic d'estudis de Cáritas Espanyola parla a 'El Matí a Ràdio Estel' sobre l'informe 'Anàlisi i Perspectives 2021', fet per la fundació FOESSA i Cáritas, que revela que hi ha dos milions de persones més en exclusió social a l'Estat des de l'any 2018.

8 octubre 2021

Redacció

Comparteix
Economía Digital

L'informe Anàlisi i Perspectives 2021, elaborat per la fundació FOESSA i Càritas, analitza quina incidència té la pandèmia en la cohesió social d'Espanya. Aquest any les dades exposen que hi ha dos milions de persones més en exclusió social a l'Estat des de l'any 2018.

Avui dia, són 11 els milions de persones que es troben en situació d'exclusió social a Espanya, sis milions d'elles es troben ja en exclusió severa, i hi ha un empitjorament generalitzat dels nivells d'integració per al conjunt de la població.

Thomas Ubrich, investigador de l'informe i tècnic d'estudis de Cáritas Espanyola, ha assenyalat en una entrevista a 'El Matí a Ràdio Estel' que la pandèmia ha esmicolat la cohesió social. A més, ha exposat que l'Ingrés Mínim Vital no funciona, que les primeres traves ja apareixen a l'hora d'iniciar els tràmits i que "només una quarta part rep la informació necessària per sol·licitar-lo".

L'investigador ha apuntat, també, que "només un 18,6% de tots els sol·licitants de l'ingrés vital mínim rep l'ajut o el té concebut" i que "gairebé a la meitat dels sol·licitants se'ls hi ha denegat i els altres encara no han rebut resposta".

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

La Mari de Chambao: “Ser artista és una feina molt inestable i exigent”

La Mari de Chambao

Parlem amb La Mari de Chambao sobre el seu 25è aniversari i el llançament del disc 'Chambao 25 Aniversari', ple de col·laboracions estel·lars

8 abril 2026

Redacció

ECONOMIA I FINANCES

Resolem els dubtes de la Renda 2025: pagadors, bizúm, donacions i autònoms

Dani Duro, assessor fiscal, ens explica les novetats i ens resol les incerteses dels contribuents en la campanya d'aquest any

8 abril 2026

Redacció

ENTREVISTES

David Martínez: "La Barcelona actual es configura al segle XIX"

El periodista publica 'Històries de Barcelona', en què fa un recull de 80 curiositats i anècdotes sobre la capital de Catalunya

7 abril 2026

Redacció