En directe

La Missa de cada dia

RÀDIO ESTEL

Torna al setembre "Sócrates. Juicio y muerte de un ciudadano"

Enmig de la carolada d’aquest estiu, recuperem l’entrevista refrescant que vam fer el darrer dia de la Fórmula Estel. El director de teatre, Mario Gas,…

Publicat: 11/08/2015 00:00 Actualitzat: 13/10/2021 20:32 per Mercè Raga

Comparteix

Enmig de la carolada d’aquest estiu, recuperem l’entrevista refrescant que vam fer el darrer dia de la Fórmula Estel. El director de teatre, Mario Gas, i l’actor Carles Canut ens van presentar l’obra Sócrates. Juicio y muerte de un ciudadano.

Només ser que no se res”. Vam partir des de la més pura ignorància i vam intentar descobrir el Sócrates que proposa Mario Gas i l’actor català Carles Canut, entre d’altres.

La idea de fer l’obra va néixer d’una proposta del director del teatre Romea, Borja Sitjar, i el director de FOCUS a Mario Gas. En principi, el director català va proposar un text de Sèneca, però al final juntament amb l’ajuda del dramaturg Alberto Iglesias van escriure el text que dóna vida aquest Sócrates protagonitzat per Josep Maria Pou. “Vam crear un text centrats en el judici i la mort de Sòcrates. Com un ciutadà democràtic és mort per una col·lectivitat que s’anomena a si mateixa democràcia” assegura el director i autor de l’obra, Mario Gas.

En l’actualitat, Grècia viu moments complicats. Temps de canvi i de renovació. Coincidint amb l’origen del filósof i amb la història que Mario Gas explica a Sócrates. Juicio y muerte de un ciudadano segons el mateix autor del text “la honestedat és univesal”, en l’obra és pot veure “l’enfrontament d’una persona honesta, cercador de la veritat, en front d’una estructura política malmesa, hipòcrita, afavorint a les elits i on les coses semblen el que no són”.

En aquesta versió de Sòcrates és l’espectador el que jutjarà més que mai el treball de l’obra. “L’espectador surt amb la necessitat de fer-se preguntes” això és el que afirma l’actor Carles Canut que interpreta a l’amic íntim de Sòcrates, Crytó. L’obra conté molt poca acció i molta reflexió.

Aquesta obra la podreu tornar a veure a partir del 23 de setembre fins a finals d’octubre al teatre Romea de Barcelona i després començarà una gira per Espanya.

Podeu escoltar l’entrevista aquí a partir del minut 13'30".

Més actualitat

SOCIETAT

Jordi Vilà, geòleg: "Els esvorancs han sigut una mala coincidència"

El geòleg subratlla que els estudis són molt complets, encara que diu que en obres d'aquestes magnituds mai existeix el risc zero

24 juliol 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

SOCIETAT

Peret Reyes: "Hi ha grups que van amb l'etiqueta de rumba, però allò no és rumba"

El cantant destaca la rumba de carrer dels gitanos i el do especial que tenen per aquest gènere

24 juliol 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

Barcelona

ENTREVISTES

Meritxell i Antoni Falgueras, pregoners de la Mercè 2026: "Volem donar veu als botiguers i botigueres de tota la vida"

Meritxell i Antoni Falgueras, pregoners de la Mercè 2026

Parlem amb Meritxell i Antoni Falgueras, els propietaris del centenari Celler Gelida de Sants, que enguany faran el pregó de la Mercè

24 juliol 2026

Glòria Romero

Mercè Raga