En directe

Fórmula Estel

ESGLÉSIA

"Tot el poble ha de conèixer les formes de vida consagrada"

Màxim Muñoz, president de la Unió de Religiosos de Catalunya (URC), Luis-Esteban Larra, franciscà menor conventual i periodista, i María de los Ángeles Maeso, religiosa…

1 febrer 2019

@IgnasiMiranda

Comparteix
Màxim Muñoz, president de la Unió de Religiosos de Catalunya (URC), Luis-Esteban Larra, franciscà menor conventual i periodista, i María de los Ángeles Maeso, religiosa franciscana del Sagrats Cors, han analitzat aquest divendres, des del programa El Mirador de l'actualitat, el sentit que pot tenir la vida consagrada en el moment actual. El motiu ha estat la celebració aquest dissabte, com cada 2 de febrer, de la Jornada Mundial de la Vida Consagrada, enguany amb el lema “Pare nostre. La vida consagrada, presència de l’amor de Déu”. Muñoz ha explicat que la Jornada Mundial, "instaurada per Joan Pau II el 1997, tenia els objectius de fer una lloança a Déu per aquesta forma de vida en l'Esperit, que tot el poble de Déu conegués les diverses formes de vida consagrada, i així ha de ser, i que els mateixos religiosos celebressin la seva forma de vida conjuntament perquè fos un testimoni davant la comunitat eclesial". En aquesta línia, ha afegit que "el 2 de febrer se celebra el Misteri del Senyor consagrat, amb el qual els consagrats se senten identificats".
Per la seva banda, Luis-Esteban Larra ha destacat "la diversitat de carismes dins l'Església" com un sentit per a aquesta festa. Ha lamentat, això sí, que "potser de vegades no es convoca prou els laics per viure la festa de la vida consagrada, cosa que és una assignatura pendent, ja que tot el poble de Déu s'ha d'unir" en aquesta festa. El franciscà ha recordat que "la vida religiosa no es troba en l'Església i en la societat per la seva utilitat, sinó pel ser experiència de sentit". Maria de los Ángeles Maeso ha comentat que "els laics de vegades no perceben la vida religiosa com una riquesa en l'Església, i aquí cal formació". La religiosa ha assegurat que "les formes que els consagrats i consagrades donen al servei, que és caritat, es troben no tant en allò que s'ha de fer, sinó a fer bé el que es fa, des de l'amor de Déu". Finalment destaquem que els tres participants en el col·loqui han presentat algunes de les obres socials en què estan implicat, sobretot l'escola Sintra de Barcelona, un projecte intercongregacional impulsat per la URC, l'Obra Benèfico-assistencial del Nen Déu (Franciscanes dels Sagrats Cors) i un menjador social on els franciscans donen esmorzars i altres àpats a transeünts i altres necessitats al carrer Bertran de Barcelona.

Es pot escoltar AQUÍ el programa El Mirador de l'actualitat d'aquest divendres 1 de febrer.
Aquesta opció de vida fa una gran aportació en el moment actual, a Catalunya i en general a Europa enmig d’una gran crisi de valors i d’inquietud religiosa. La tasca social de molts consagrats i consagrades, religiosos i religioses, enmig del món, sense renunciar a la vida de pregària i de comunitat, és igualment una realitat visible. Com es viu des d’aquesta opció la necessària connexió amb el món plural? La qüestió segueix oberta.

Més actualitat

AUDIOS

Miquel Àngel Alegre, cap de projectes de la Fundació Bofill: "Són uns resultats molt dolents"

informe PISA

Alegre valora els darrers resultats de l'informe PISA i alerta que Catalunya suspèn en qualitat del sistema educatiu

5 desembre 2023

POLÍTICA

"Henry Dunant no decideix res, ni tan sols proposa solucions"

El salvadorenc Francisco Galindo Vélez ha estat escollit 'coordinador del mecanisme internacional' que actuarà com a verificador en les reunions bilaterals entre el PSOE i Junts per Catalunya.

El mediador internacional Jordi Palou-Loverdos analitza a Ràdio Estel aquesta figura i la de Henry Dunant, la fundació verificadora entre Junts i el PSOE

5 desembre 2023

Redacció

POLÍTICA

Janet Sanz: "Demanem a Collboni que hi hagi una veritable negociació sobre els pressupostos"

Janet Sanz, regidora i portaveu de Barcelona en Comú, als estudis de Ràdio Estel

La regidora i portaveu de Barcelona en Comú creu que l'alcalde "ha d'endreçar el seu govern" i que "viu de l'herència" dels Comuns.

4 desembre 2023

Redacció