En directe

Fórmula Estel

ESGLÉSIA MÓN

«Tota vida espiritual s’estableix sobre la convicció de ser estimat per Déu», Rafel Sabé, sacerdot i missioner

Rafel Sabé Colom és salesià sacerdot missioner, actual director de la comunitat salesiana de Siguiri, a Guinea Conakry, un país afectat durament per l’ebola amb…

23 agost 2016

Comparteix
Rafel Sabé Colom és salesià sacerdot missioner, actual director de la comunitat salesiana de Siguiri, a Guinea Conakry, un país afectat durament per l’ebola amb 2.500 morts i uns 11.000 a la regió. Després de l'aixecament de l'estat d'emergència el 26 de març passat, Sabé observa que això els «ha permès fer un any normal en el nostre treball pastoral. Hem obert l’escola i hem posat en marxa la catequesi, les celebracions, les activitats esportives, el centre juvenil...».
Enguany, Rafel Sabé ha celebrat els 25 anys de sacerdoci i de missioner i recorda els motius que l'hi portaren: «Em sentia estimat pel Senyor i l’estimava. Crec que ha sigut el secret de la meva vocació. Tota vida espiritual s’estableix sobre la convicció que jo sóc un estimat de Déu». La vivència d'aquest ministeri ha estat sempre al costat de la gent: «Em faig present en el qui sofreix, en el qui es troba sol, en el qui necessita escalf. I sempre com ho fan els salesians, amb un rostre senzill, alegre, humil i esperançador. De manera que quan em vegin, vegin Jesús i descobreixin l’Amor de Déu que té en cada criatura del món. I per donar-nos aquesta vida, el Senyor ens ofereix els sagraments».
L'inspiració de Sant Joan Bosco («ell existia per als joves i els infants. Suscitava en el seu cor el desig d’una existència millor, més noble i feliç. I transmetia als joves aquest desig», ens diu) ha portat els salesians de Guinea a construir una nova escola: «Aquests curs 2015-2016 hem obert un parvulari amb 140 nens i nenes; una escola de primària amb 500 nens i nenes, i el primer curs de secundària amb 69 alumnes. De cara al curs 2016-2017 estem construint noves aules per obrir el segon curs de secundària i, més endavant, el batxillerat».
Les escoles professionals són un tret distintiu dels salesians als 42 països de l’Àfrica on treballen i, per tant, en aquesta comunitat també estan construint una de nova: «Un jove que aprèn un ofici i pot viure de l’ofici té un futur, i fa que no pensi a anar a Europa. Estem pensant a construir un internat per als alumnes que viuen lluny del centre. També voldríem posar plaques solars al col·legi, ja que a Guinea no hi ha llum, i hem de dependre de generadors elèctrics», explica Sabé.
Per col·laborar amb la missió salesiana a Siguiri pot fer-se a través de VOLS, una ONG salesiana per a la solidaritat i la cooperació amb els infants i joves dels països del sud. El compte és: ES86 2100 1005 0602 0008 8779. Cal indicar el concepte «Siguiri» o «Rafel Sabé», per diferenciar-ho d’altres projectes que porten a terme. Tots els donatius tenen deducció fiscal.

Més actualitat

SOCIETAT

Anahita Nassir, politòloga iranocatalana: "Les dones són el motor de les revoltes a l'Iran"

L'activista del moviment 'Dona, Vida i Llibertat' destaca que el control sobre les dones ha sigut una de les eines del règim per controlar la societat

6 març 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Anna Bertran: "Dona molta esperança veure tanta dona guionista"

Anna Bertran

Parlem amb l'actriu Anna Bertran sobre 'El Grill', la darrera estrena teatral de la sala Flyhard sobre els problemes de la generació que ronda els 40 anys

6 març 2026

Redacció

feminisme

SOCIETAT

La Generalitat reclama una aposta efectiva per l'educació feminista a les escoles

La presidenta de l'Institut Català de les Dones demana treballar amb els joves, davant la "tergiversació de les pantalles"

6 març 2026

Redacció