En directe

Fórmula Estel

RÀDIO ESTEL

'Tots els camins de Déu', una pel·lícula per entendre un personatge "molt estigmatitzat": Judas Iscariot

El 4 de març es va estrenar a Barcelona la pel·lícula Tots els camins de Déu, en la que s'explora la figura de Judas Iscariot en…

14 març 2016

@BorjaDeMaria

Comparteix
El 4 de març es va estrenar a Barcelona la pel·lícula Tots els camins de Déu, en la que s'explora la figura de Judas Iscariot en clau al·legòrica. A la Fórmula Estel d'aquest dilluns hem parlat amb la seva directora, la Gemma Ferraté.
"Volíem fer una pel·lícula que parlés de la culpa i el perdó, i vam trobar que Judas és un dels màxims representants de la nostra història. Vam decidir donar-li una mica de veu, l'espai que no explica La Bíblia, des de que traeix Jesús fins que es suïcida". 
L’evangeli de Mateu (capítol 27, versicles 3-5) explica així l’últim acte de la vida de Judes Iscariot: “Després de trair el seu millor amic per trenta monedes de plata, Judes va voler tornar la recompensa i entregar-se en lloc de Jesús. Els clergues i els líders no ho van permetre. Llavors, va fugir i es va penjar”. 
"El film també parla de redempció, d'amistat i d'amor, perquè una cosa porta a l'altra", ha afegit la Gemma Ferraté, que debuta com a directora amb aquest film.
La sra. Ferraté ha volgut "entendre una mica" un personatge "molt estigmatitzat": "Està molt poc representat i se li ha donat molt poca veu en la història de l'art: sempre se l'ha vist en l'Últim Sopar, però mai sol", ha apuntat. Dins la invenció que la pel·lícula fa de la història de Judas Iscariot, no s'ha volgut fer "cap mena de transgressió" dels trets verídics. La directora de Tots els camins de Déu ha advertit que la pel·lícula gairebé no té diàlegs ni acció, i demana paciència per entrar-hi.
Escolta l'entrevista sencera a Gemma Ferraté (minut 29)

Més actualitat

Sense categoria

La Conferència Episcopal Espanyola premia a Rosalía, Javier Cercas i Alauda Ruiz de Azúa

La institució argumenta que les tres personalitats representen una mirada espiritual "amb respecte i honestedat"

10 desembre 2025

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

MÚSICA

Joan S. Luna i J. de Montfort: "C. Tangana barreja públics de generacions molt diverses"

Joan S. Luna i J. de Montfort

Parlem amb Joan S. Luna i José De Montfort sobre 'C. Tangana, del rap crudo a la alfombra roja' el llibre que analitza l'evolució musical del cantant madrileny

10 desembre 2025

Redacció

SANITAT

Els metges avisen que els joves professionals marxaran del sistema sanitari si no es milloren les condicions

Xavier Lleonart, secretari general de ‘Metges de Catalunya’, reivindica recursos i descans per atendre el millor possible

10 desembre 2025

Redacció