En directe

Fórmula Estel

MOBILITAT

Trànsit instal·larà càmeres als túnels per detectar ciclistes, avisar els conductors i evitar accidents

La primera prova pilot es farà abans d'acabar el 2022 en un túnel de la C-59 a Palau de Plegamans

Publicat: 08/04/2022 12:56 Actualitzat: 21/04/2022 11:10 per Redacció

Comparteix

Trànsit instal·larà càmeres als túnels que detectaran els ciclistes i avisaran la resta de conductors per tal d'evitar accidents. La primera prova pilot es farà abans d'acabar el 2022 en un túnel de la C-59 a Palau de Plegamans, segons la licitació a la qual ha tingut accés Ràdio Estel.

La càmera detectarà la presència de ciclistes al túnel i enviarà la informació a un panell lluminós que estarà a 200 metres més enrere de la mateixa xarxa viària. Així, la resta de conductors estaran avisats i podran aplicar mesures de seguretat, com reduir la velocitat. El responsable d'infraestructures del Servei Català de TrànsitCarlos Garcia, ha explicat a Ràdio Estel que la voluntat del projecte és estendre-ho a altres punts de la xarxa viària catalana, com "punts de muntanya, carreteres amb corves, que nosaltres detectem que hagin tingut dificultat, algun accident. Al final, punts de la xarxa viària catalana que siguin pas habitual de ciclistes i que estiguin presentant dificultats d'accidentalitat", ha detallat Garcia.

Trànsit començarà pels túnels perquè "tenen poca visibilitat i són un punt on les escapatòries poden ser més reduïdes". L'objectiu d'aquest projecte de Trànsit és "fer corredors segurs per als ciclistes", un dels col·lectius vulnerables a la xarxa viària, i així reduir l'accidentalitat.

Així ho ha avançat Sílvia Muñoz a l'informatiu d' "El Matí a Ràdio Estel", presentat per Pol Marsà.

Trànsit instal·larà càmeres als túnels per detectar ciclistes, avisar els conductors i evitar accidents

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

Toni Vives: "El Joan Roca es va sentir superrealitzat fins a l'últim moment"

El propietari de la botiga "Discos Xocolat" a Palma de Mallorca destaca el pepr del baixista en la construcció d'Antònia Font

23 juliol 2026

Guillem Andrés

Oriol Francisco

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Rodrigo García i Assun Planas: "L'art serveix perquè tota la resta funcioni"

Rodrigo García i Assun Planas

Parlem amb el director Rodrigo Garcia Olza i l'actriu Assun Planas sobre 'L'esquerda en el món', una obra de l'alemany Roland Schimmelpfennig

23 juliol 2026

Glòria Romero

Joan Trias

SOCIETAT

“Quan la sanitat esdevé refugi”: el Palau Robert mostra l'acollida d’infants palestins en hospitals catalans

L'exposició retrata l'impacte de la guerra sobre el sistema sanitari a Gaza i l'atenció mèdica que alguns infants han rebut a Catalunya

23 juliol 2026

Generalitat de Catalunya