En directe

Fórmula Estel

MOBILITAT

Trànsit instal·larà càmeres als túnels per detectar ciclistes, avisar els conductors i evitar accidents

La primera prova pilot es farà abans d'acabar el 2022 en un túnel de la C-59 a Palau de Plegamans

8 abril 2022

Redacció

Comparteix

Trànsit instal·larà càmeres als túnels que detectaran els ciclistes i avisaran la resta de conductors per tal d'evitar accidents. La primera prova pilot es farà abans d'acabar el 2022 en un túnel de la C-59 a Palau de Plegamans, segons la licitació a la qual ha tingut accés Ràdio Estel.

La càmera detectarà la presència de ciclistes al túnel i enviarà la informació a un panell lluminós que estarà a 200 metres més enrere de la mateixa xarxa viària. Així, la resta de conductors estaran avisats i podran aplicar mesures de seguretat, com reduir la velocitat. El responsable d'infraestructures del Servei Català de TrànsitCarlos Garcia, ha explicat a Ràdio Estel que la voluntat del projecte és estendre-ho a altres punts de la xarxa viària catalana, com "punts de muntanya, carreteres amb corves, que nosaltres detectem que hagin tingut dificultat, algun accident. Al final, punts de la xarxa viària catalana que siguin pas habitual de ciclistes i que estiguin presentant dificultats d'accidentalitat", ha detallat Garcia.

Trànsit començarà pels túnels perquè "tenen poca visibilitat i són un punt on les escapatòries poden ser més reduïdes". L'objectiu d'aquest projecte de Trànsit és "fer corredors segurs per als ciclistes", un dels col·lectius vulnerables a la xarxa viària, i així reduir l'accidentalitat.

Així ho ha avançat Sílvia Muñoz a l'informatiu d' "El Matí a Ràdio Estel", presentat per Pol Marsà.

Trànsit instal·larà càmeres als túnels per detectar ciclistes, avisar els conductors i evitar accidents

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Francisco Guzman: "Conxita Badia reivindicava el repertori català"

Francisco Guzman

Parlem amb Francesc Guzman sobre el concert homenatge a Conxita Badia 'T’estimo tant' al Teatre de Sarrià

21 abril 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

Ariadna Oltra: "El periodisme s'ha de pagar"

La presentadora i codirectora de Els Matins a TV3 publica "Una casa sense diaris", en què reflexiona sobre com ens informem

21 abril 2026

Redacció

SOCIETAT

El Gremi de Floristes alerta de la davallada de producció de roses a Catalunya

El 90% de les roses que es venen per Sant Jordi arriben importades de Colòmbia i l'Equador

21 abril 2026

Redacció