En directe

Fórmula Estel

ACTUALITAT

Trànsit recomana estar pendent de les dades que publica a temps real per evitar congestions de trànsit aquest pont

En una entrevista a Ràdio Estel, el director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, ha assegurat que "hi ha hagut força tranquil·litat a la xarxa viària".

Publicat: 07/12/2022 11:20 Actualitzat: 07/12/2022 11:20 per Redacció

Comparteix

Aquest dimecres comença el segon pic de l'operació sortida del pont de la Puríssima i el Servei Català de Trànsit preveu una mobilització de 400.000 vehicles, igual que el divendres de la setmana passada. Tot i això, en una entrevista a Ràdio Estel, el director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, ha assegurat que "hi ha hagut força tranquil·litat a la xarxa viària".

Cua de quilòmetres a l'AP-7 a Sant Celoni en direcció Girona
Cua de quilòmetres a l'AP-7 a Sant Celoni en direcció Girona el passat 3 de desembre. ACN

Malgrat això, Lamiel apunta que cal planificar bé la sortida i l'arribada i per això recomana estar "molt atents a la informació meteorològica i a l'estat del trànsit". En aquest sentit, ha explicat que com a novetat en aquest pont, el perfil de Twitter de Trànsit publica les gràfiques amb l'estat real de les congestions i les retencions amb la voluntat "d'ajudar al ciutadà a preparar el viatge".

"Cal estar molt atents a la informació meteorològica i a l'estat del trànsit"

Davant l'elevada taxa de mortalitat registrada aquest passat mes de novembre, amb 18 víctimes mortals a les carreteres, Lamiel ha demanat "molta prudència i concentració". A més, ha detallat que revisaran l'estratègia per reduir accidents de cara l'any que ve "sobretot a l'AP-7" que és la via que registra més sinistres.

"Revisarem l'estratègia per reduir accidents de cara l'any que ve "sobretot a l'AP-7"

Una de les accions que el Servei Català de Trànsit té pensat dur a terme és la instal·lació de "carros radar" per reforçar el control de la velocitat. Aquests carros "són com un radar fix, però que es poden moure en un moment donat a una altra carretera problemàtica", ha explicat Lamiel.

D'altra banda, Ramon Lamiel, ha defensat la feina dels agents de Trànsit dels Mossos d'Esquadra, que "han doblat" el nombre de controls aquest any pel mateix pont, fins a assolir els 300.

Entrevista a Ramon Lamiel, director del Servei Català de Trànsit

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

Laura Llaneli i Jérôme Lefaure: "Fa certa vergonya dir que ets artista"

L'artista i el cofundador de HomeSession posen en valor l'art com a eina de coneixement a la societat

10 setembre 2026

Guillem Andrés

Joan Trias

POLÍTICA

El Sindicat majoritari dels Mossos d'Esquadra, sorprès per la dimissió de Trapero

Imma Viudes, portaveu de l'entitat, confia que el relleu doni continuïtat al treball fet en els darrers anys

10 setembre 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

EDUCACIÓ

ENTREVISTES

Jaume Funes: "No hauria de marxar ningú de l'escola sense voler saber per què passen les coses"

El pedagog reflexiona sobre el malestar del sector educatiu i els reptes que cal afrontar

9 setembre 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga